28 שריפות פרצו משעות הבוקר (א') בעוטף עזה בעקבות בלוני תבערה שהופרחו משטח הרצועה. ישראל עצרה היום את ייבוא כלי הרכב לרצועת עזה בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה והנפץ. בכיר בחמאס איים כי אם המצור יימשך - "אנחנו מתקרבים לפיצוץ".




צוותים של קק"ל, כיבוי והצלה ורשות הטבע והגנים פעלו לכבות היום שריפות ביער בארי וביער כיסופים, שפרצו בעקבות בלוני התבערה.
במועצה האזורית אשכול אותרו שני בלונים שאליהם חוברו חפצים חשודים - אחד מהם על עץ והשני נחת בסמוך לגן שעשועים. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.
3 צפייה בגלריה
בלון נחת על עץ בקיבוץ בארי
בלון נחת על עץ בקיבוץ בארי
בלון נפץ שנחת על עץ בקיבוץ במועצה האזורית אשכול
(צילום: ביטחון אשכול)
3 צפייה בגלריה
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
שריפה ביער בארי
(צילום: משה ברוכי- יערן קק״ל)
3 צפייה בגלריה
בלון נחת על קו מתח גבוהה
בלון נחת על קו מתח גבוהה
עמוד חשמל שנפגע מבלון תבערה
(צילום: חברת חשמל )
במקביל, בלון תבערה פגע בשני עמודי מתח גבוה שמספקים חשמל לאזור הקיבוצים מפלסים וניר עם. עובדי חברת חשמל פעלו לתיקון הנזקים.
לראשונה זה עשרה ימים, ישראל לא תקפה אמש יעדים ברצועת עזה בתגובה להפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר ישראל. עם זאת, היום הודיעה על סנקציה חדשה - עצירת יבוא כלי הרכב לרצועת עזה, שהתבצע עד כה דרך מעבר ארז.
בכיר חמאס בעזה, מושיר אלמסרי, התייחס היום להסלמה בגבול הרצועה ואמר: "אם ישראל לא תתחייב לשבור את המצור מעל רצועת עזה - אנו צועדים לעבר פיצוץ".

כוחות צה"ל ממשיכים לאכוף את ההגבלות שהוטלו על הרצועה, גם בגבול הימי. ספינה של חיל הים תועדה מונעת מסירה עזתית לדוג קרוב מאוד לנמל עזה, בניגוד להגבלות.
בתוך כך, הנהגת חמאס ירדה למחתרת בעקבות ההסלמה הדרגתית בדרום והרמיזות העקיפות והישירות של ישראל כי היא שוקלת לשוב למדיניות החיסולים.
כל הדרג הפוליטי הבכיר, וכן ראשי הזרוע הצבאית של הארגון, נמצאים ופועלים ממקומות מסתור ותוך הקפדה יתרה על מידור תנועותיהם ומקום הימצאם.