פרופ' רוני גמזו, הפרויקטור הלאומי למאבק בנגיף הקורונה, אומר כי במצב התחלואה הנוכחי תיבחן בין היתר אפשרות של סיוע מצד צה"ל גם לערים שבהן לא יוטל סגר. "צריך לחשוב מהי התבנית ומהו המתווה המתאים, אולי תמיכה ניהולית או כניסה של הצבא לערים ללא סגר", אמר פרופ' גמזו ל-ynet.
קבינט הקורונה יתכנס אחר הצהריים (יום ד'), ובמהלכו ידונו השרים באישור "תוכנית הרמזור" של פרופ' גמזו, שכוללת סגרים דיפרנציאליים על ערים "אדומות" והקלות על ערים "ירוקות". התוכנית של הפרויקטור כוללת מתן סמכויות וכלים לרשויות המקומיות ולפיקוד העורף כדי להתמודד עם תמונת התחלואה לפי רמתה.
1 צפייה בגלריה
רוני גמזו במשל"ט הקורונה בשיבא
רוני גמזו במשל"ט הקורונה בשיבא
פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ)
"בתאים משפחתיים מאוד גדולים ובקרב משפחות ברמה סוציו-אקונומית נמוכה וקשות יום, זה מורכב לקבל החלטות בדבר הטלת סגר", אמר פרופ' גמזו לנוכח האפשרות של הכרזה על סגר בערים "אדומות" עם רמת תחלואה גבוהה. "אפידמיולוגים שמנותקים מהמצב של העיר היו קוראים להחלת סגר, אבל זה יותר מורכב. אני לא יודע מה המודל הנכון, אבל אני לא חושב שזה פשטני כל כך. כל האופציות על השולחן".
בשבוע שעבר, עם הצגת "התוכנית למיגור הקורונה", הביע פרופ' גמזו ביטחון בכל הקשור ליישום רעיונותיו. כעת הוא נשמע קצת אחרת. "אני קצת יותר זהיר כי אני רואה איך התהליכים מתעכבים", אמר הפרויקטור. "לגבי הקבינט, זו החלטה קשה. לקבוע ערים 'אדומות' זו החלטה קשה. סגר כללי לא על הפרק מבחינתי, ראש הממשלה לא הזכיר את זה כאופציה ראשונה במעלה".
בישיבת קבינט הקורונה ביום שני נאלץ פרופ' גמזו להתעמת עם כמה משרי הממשלה. כמה מהם מתחו ביקורת על פרופ' גמזו והגדירו את הבעיה ב"חוסר קונקרטיות של ההצעות שהוא הביא לשולחן". גמזו, שבמסיבת העיתונאים הראשונה שלו בראיונות השונים לאחר מכן הביע את התנגדותו הנחרצת להטלת סגר כללי, ציין בדיון כי הוא תומך בביטול הגבלות סוף השבוע ובפתיחת גני שעשועים.
על התדרוכים של השרים נגדו, אמר פרופ' גמזו: "הרגשתי שזו הפוליטיקה ומי שבא קרוב אליה שלא יחפש הנחות. הייתי במשרד הבריאות וראיתי בעצמי את הפוליטיקה. אסור להתרגש מזה". על הדיווחים שלפיהם הדברים שיוצאים נגדו מכיוון הממשלה יגרמו לו לעזוב את התפקיד, אמר הפרויקטור: "אין סיכוי, מי שמכיר אותי יודע שדברים כאלו רק גורמים לי ליותר מוטיבציה".
גמזו הוסיף: "אני ממשיך קדימה ולא מסתכל על זה. זה לא נעים אבל אסור שזה יבלבל אותך אפילו לרגע אחד. זו הפוליטיקה ואני לא צריך להיות מוטרד מזה. אני צריך לחשוב רק על דבר אחד. זה לא מעניין אותי מה שר או פוליטיקאי כזה או אחר אמר, זה לא מעניין. זה מצחיק שהם מתעסקים בזה וזה אפילו יכול להרגיז אבל אסור לך כאיש ציבור להתרגש ולהיבהל מהדברים האלו. אני חייב לעשות את הדבר שאני מאמין בו".
במקביל, מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 1,692 נדבקים חדשים בנגיף. בסך הכול בוצעו 24,672 בדיקות ומתוך הבדיקות הראשוניות לגילוי הנגיף - 7.1% היו חיוביות, שיעור נמוך יותר מבארבעת הימים הקודמים.
מספר החולים שמצבם קשה הוא 341, מהם 99 מונשמים. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה - 561. אתמול נפטרו שמונה בני אדם.