קליאן קונוויי, יועצת בכירה בבית הלבן, הודיעה הלילה שהיא תעזוב את תפקידה בסוף החודש. בהודעת הפרישה אמרה קונוויי שהיא רוצה להקדיש את זמנה לארבעת ילדיה ולתת להם "פחות דרמה ויותר אמא".
קונוויי הייתה מנהלת הקמפיין השלישית של דונלד טראמפ ב-2016, והאישה הראשונה שניהלה קמפיין בחירות שהסתיים בניצחון. היא נחשבת לאחת התומכות הנאמנות ביותר של הנשיא, ובראיונות הרבים שהעניקה לתקשורת הגנה על המדיניות של טראמפ ועל ההחלטות הפוליטיות שלו.
3 צפייה בגלריה
 קונוויי וטראמפ בליל הבחירות
 קונוויי וטראמפ בליל הבחירות
קונוויי וטראמפ בליל הבחירות
(צילום: רויטרס)
היועצת הבכירה עוזבת את התפקיד בתקופה קריטית – כחודשיים לפני הבחירות לנשיאות. היא הייתה אמורה לנאום בוועידה הרפובליקנית הלאומית שתיפתח היום, אך לאור פרישתה לא ברור אם תעשה זאת.
קונוויי נחשבת לדמות בעלת השפעה על הנשיא. במהלך כהונתו הדיח טראמפ בכירים רבים בבית הלבן, וקונווי הפכה לאחת היועצות הוותיקות ביותר שלו. לקונוויי היה חלק בהחלטה לחדש את התדריכים השוטפים של טראמפ על נגיף הקורונה, ולהפוך אותם לעניינים יותר. לפי גורמים בארה"ב חידוש התדריכים עזר לבלום את צניחתו של הנשיא בסקרי דעת הקהל. הכעס של הציבור האמריקני על הטיפול של טראמפ במשבר הקורונה פגע קשות במעמדו בשנת בחירות.
3 צפייה בגלריה
עוזבת בתקופה קריטית
עוזבת בתקופה קריטית
עוזבת בתקופה קריטית
(צילום: רויטרס)
אחד הרגעים הזכורים מכהונתה של קונוויי בבית הלבן הוא ראיון שבו הגנה על דובר הבית הלבן לשעבר, שון ספייסר. הדובר טען כי כלי התקשורת משקרים ומקטינים את כמות הקהל שנכח בטקס ההשבעה של טראמפ. בריאיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" ברשת NBC אמרה קונווי כי ספייסר לא שיקר, אלא הציג "עובדות אלטרנטיביות".
ההחלטה של קונוויי מגיעה יום אחרי שבתה בת ה-15, קלאודיה, כתבה בטוויטר שהיא רוצה "להשתחרר" מהשליטה של הוריה. "העבודה של אמא שלי הרסה לי את החיים", כתבה בתה של קונוויי. קלאודיה בעבר התבטאה ברשתות החברתיות נגד הדעות הפוליטיות של הוריה.
3 צפייה בגלריה
קונוויי על הספה בבית הלבן, בתמונה שעוררה סערה
קונוויי על הספה בבית הלבן, בתמונה שעוררה סערה
קונוויי על הספה בבית הלבן, בתמונה שעוררה סערה
(צילום: AP)

בעלה של קליאן, ג'ורג' קונוויי, הוא עורך דין שמרן ומתנגד חריף של טראמפ. קונוויי הוא אחד ממקימי "פרויקט לינקולן", שהוקם במטרה מוצהרת "לנצח את טראמפ ואת הטראמפיזם בקלפי". בשנה שעברה התעמת טראמפ עם בעלה של קונוויי ואמר שהוא "משוגע" ו"בעל מהגיהנום". בתגובה אמר קונוויי שטראמפ לא כשיר לתפקיד הנשיא.
בהודעת הפרישה אמרה קונוויי שהיא שלמה לחלוטין עם הבחירה שלה, ושתודיע בזמן המתאים על תוכניותיה לעתיד. במקביל לפרישתה של קליאן יפסיק ג'ורג' את הפעילות הפוליטית שלו. "אנחנו לא מסכימים על הרבה דברים אבל מאוחדים במה שהכי חשוב: הילדים", מסרה קונוויי בהודעת הפרישה שלה.