3 צפייה בגלריה
הופעה של ברי סחרוף בצל הקורונה
הופעה של ברי סחרוף בצל הקורונה
מעכשיו - הופעות בדרייב אין
(צילום: מוטי קמחי)
בשורה טובה לעולם התרבות: משרדי התרבות והבריאות סיכמו היום (רביעי) על קיום הופעות חיות במתכונת "דרייב אין" עד 200 מכוניות פרטיות.
במכתב שנשלח על ידי המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, נכתב כי ניתן יהיה לקיים הופעות חיות בשטח פתוח. בין התנאים שהוצבו: רכישת כרטיסים באופן דיגיטלי, סדרן על כל 20 מכוניות, ומרווח של שני מטרים בין כלי הרכב.

במשרד הבריאות קבעו כי היציאה לשירותים תתבצע בתיאום עם הסדרנים, ובכל עת תהיה רק משפחה אחת בשירותים. מכירת אוכל ושתייה תהיה אסורה במתחמים. על הבמות יוכלו להיות עד 10 בני אדם, והנגנים יעטו מסכות במשך כל ההופעה, למעט נגנים על כלי נשיפה שיצטרכו לשמור על מרחק של 7 מטרים משאר הנגנים.
לפי משרד התרבות, ההחלטה לא כפופה לאישור ממשלה ותיכנס לתוקפה באופן מיידי. ההחלטה הגיעה אחרי פניה של שר התרבות חילי טרופר, מתוך הרצון להשיב את עולם התרבות לחיים אחרי ההגבלות החדשות שסגרו אותו מחדש.
3 צפייה בגלריה
במועצה האזורית אשכול פתחו דרייב אין שיחליף את בתי הקולנוע בעקבות הקורונה
במועצה האזורית אשכול פתחו דרייב אין שיחליף את בתי הקולנוע בעקבות הקורונה
מתחם קולנוע במועצה האזורית אשכול
(צילום: אייל בריברם)
עולם התרבות, ובפרט ההופעות החיות, הוא אחד הנפגעים העיקריים ממשבר הקורונה - מאחר ששותק לחלוטין כמעט מראשית המגפה, ובהמשך חזר לפרק זמן קצר בלבד. עם פתיחת המשק בחודשים הקודמים ניתן היה לקיים הופעות במגבלות, אך מאחר שהתגלו בהן כמה חולי קורונה נסגר עולם התרבות פעם נוספת.
אמנים רבים ואנשי במה התלוננו בחודשים האחרונים על קריסה כלכלית, ומחו בפני הממשלה על חוסר יכולתם להתפרנס. מדובר בתעשייה שכוללת מלבד האמנים גם את אנשי הסאונד, הנגנים, הנהגים, המפיקים ורבים אחרים.
3 צפייה בגלריה
ח"כ חילי טרופר
ח"כ חילי טרופר
שר התרבות חילי טרופר
(צילום: אבי מועלם)
ישראל היא אינה המדינה הראשונה שמאפשרת הופעות במתחמי "דרייב אין". מאז התפרצה מגפת הקורונה בעולם עלתה מחדש הפופולריות של המתחמים, ובמדינות רבות יכלו התושבים לצפות בסרט ואף לחגוג במסיבה בתוך הרכבים.