4 צפייה בגלריה
בני ברק
בני ברק
בני ברק
(צילום: AP)
הזלזול בהנחיות הקורונה ממשיך לתת אותותיו על היקף התחלואה: מנתונים רשמיים שמפרסם הבוקר (יום ג') משרד הבריאות עולה כי יותר ממחצית החולים המבוגרים בישראל משתייכים לחברה החרדית - כמעט פי ארבעה ממשקלה היחסי באוכלוסיה הכללית.
המכון החרדי למחקרי מדיניות ניתח את נתוני המשרד והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ומצא כי גם שיעור התמותה מקורונה בבני ברק בקרב מבוגרים גבוה בהרבה מהממוצע הארצי – בפער דומה.

פילוח שערך משרד הבריאות לפי קבוצות הגיל וההגדרה הדתית של 6,061 החולים הפעילים (נכון לאתמול) גילה כי 3,266 מתוכם, המהווים 52%, הם מהמגזר החרדי. נתון נוסף מגלה כי 587 מהחולים המבוגרים נמצאים במצב קשה - 88 מתוכם, שהם 15% - חרדים.
לפי העיבוד שערכו חוקרי המכון החרדי, מספר הנפטרים מקורונה בני 75 ויותר בבני ברק עומד על 12.9 לכל 1,000 תושבים בממוצע, לעומת 3.3 בכל הארץ (ו-2.9 בתל אביב), ובגילי 74-70 מתים בעיר החרדית 4.9, כאשר הממוצע הארצי הוא 0.8. בקרב בני 69-65 הפער קטן יותר - 1.7 לעומת 0.4 (בהתאמה), ובקבוצת הגיל 64-60 – 0.8 ו-0.2 ל-1,000 נפש.
4 צפייה בגלריה
 מחלקת קורונה בבי"ח ברזילי
 מחלקת קורונה בבי"ח ברזילי
מחלקת קורונה בבי"ח ברזילי
(צילום: AFP)
מטה ההסברה החרדי של משרד הבריאות חשף את הנתונים על תחלואת בני ה-65+ במסגרת קמפיין שהוא משיק הבוקר בעיתונות המגזרית, במטרה להתמודד עם הטענה הרווחת לפיה הזלזול בהנחיות אינו מסכן את החברה, שכן מדובר באוכלוסיה צעירה יחסית שגם יודעת לשמור ולהגן על המבוגרים החיים בה.
תחת הכותרת "אל תשליכני לעת זקנה", נכתב במודעות: "הם אלה שמסרו את נפשם בשבילנו כל החיים. הם אלה שהיו שם עבורנו יום ולילה, לימדו, חינכו, העניקו ודאגו. הם האבא והאמא שלנו! בואו נתאמץ להקפיד על ההנחיות, בשבילנו ובשבילם". המסר: הזלזול של הצעירים בהנחיות אולי לא פוגע בהם עצמם, אך הוא בהחלט עלול לסכן את חיי המבוגרים.
4 צפייה בגלריה
הקמפיין בעיתונות החרדית
הקמפיין בעיתונות החרדית
הקמפיין בעיתונות החרדית
(צילום: מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות)
אבי בלומנטל, מנהל מטה ההסברה למגזר החרדי, אמר כי "אנחנו מבקשים לנפץ את התפיסה המוטעית זו, כאילו לא נשקפת סכנת חיים לאף אחד, ולפנות הן אל המבוגרים, שישמרו על עצמם, ובעיקר למצפונם של הצעירים, שיתאמצו לשמור על ההנחיות כדי לא להדביק את מי שבקבוצת סיכון. גילאי 65 פלוס זה סבא וסבתא שלנו וזה גם אבא ואמא שלנו".