השר להשכלה גבוהה זאב אלקין התייחס אחר הצהריים (יום ג') להודעת ההתפטרות של נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין מתפקידו כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) ותקף: "מכתב ההתפטרות נובע מהכעס והתסכול שלו מכך שהפסיד בקרב המטופש והביריוני שניהלו מולי בסוגיית המבחנים הפרונטליים של הסטודנטים".
2 צפייה בגלריה
רון רובין וזאב אלקין
רון רובין וזאב אלקין
(צילום: גיל נחושתן, ראובן קפוצ'ינסקי)
רובין הטיח האשמות קשות באלקין וכתב: "חברות וחברים, חייבים להתעורר – טורקיה זה כאן!", ההתפטרות באה לדבריו במחאה על החלטת השר להזיז מתפקידה את מיכל נוימן, מ"מ מנכ"לית המועצה להשכלה גבוהה.

"אם כבר משתמשים בטורקיה, דווקא ניהול ההשכלה הגבוהה כקרטל של אנשים שחושבים שנולדו עם כפית זהב בפה, ויכולים לעשות בה מה שהם רוצים בלי להתחשב בסטודנטים, זה מריח יותר כמו טורקיה", אמר אלקין. "הכוחנות של פרופ' רון רובין אינה הדרך שרוצים לחנך את הדור הבא. עולם אקדמי ובריונות, הם שני דברים שאינם צריכים ללכת יחד".
אלקין טען כי בניגוד לדבריו של רובין, הוא לא הודיע לנוימן שלא יאריך את כהונתה, אך אמר לה כי "עדיין לא החליט ולא בטוח שירצה להאריך לה את המינוי".
לדבריו, הקמפיין שהתנהל למענה סייע לו להחליט כעת שלא להאריך את כהונתה, וכי עד סוף השבוע ימנה מנכ"ל זמני מתוך חברי המל"ג או הות"ת, וזאת עד לבחירת מינוי קבוע באמצעות ועדת איתור.
"החוק קובע שכאשר אין מנכ"ל ניתן למנות ממלא מקום זמני וניתן להאריך את המינוי במקרים מאוד מיוחדים",אמר אלקין. "אמרתי אתמול למיכל נוימן שלא בטוח שאאריך את המינוי שלה והיום קיבלתי מכתב אנונימי בשם עובדים לכאורה, ואז הגיע המכתב מרובין והוא עזר לי להחליט שלא להאריך את המינוי. קשה לעבור עם מועמד במינוי זמני שמנסה לנהל קמפיין מול השר שאמור להחליט על מינויו. הסמכות למינוי מנכ"ל בידי השר ולא בידי העובדים או ור"ה".
2 צפייה בגלריה
בחינה בחינות ב אוניברסיטאות אוניברסיטה השר להשכלה גבוהה זאב אלקין
בחינה בחינות ב אוניברסיטאות אוניברסיטה השר להשכלה גבוהה זאב אלקין
אלקין. "זה בגלל שהפסידו במאבק על הבחינות"
(צילום: אלכס קולומויסקי )
אלקין המשיך: "האם פרופ' רובין היה מסכים שאתערב במינוי מנכ"ל לאוניברסיטת חיפה או לוועד ראשי האוניברסיטאות? יש כאן קבוצה של אנשים שפועל כקרטל. הם רגילים לנהל 12 מיליארד שקלים שמדינת ישראל מקצה להשכלה הגבוהה ועכשיו והם לא מוכנים לשקיפות. יש קבוצה צרה שרוצה לשלוט על הברז ונלחמת בשצף קצף להזיז את הגבינה".
"ראשי האוניברסיטאות לא מפנימים שמערכת ההשכלה הגבוהה השתנתה ויש ציבור גדול של סטודנטים שלומד במכללות ציבוריות וכולם יקרים לנו. הם מנהלים מלחמת חורמה נגד מכללת רייכמן ומתנגדים להעניק לה הכרה כאוניברסיטה בישראל. הם מתנגדים שאוניברסיטת אריאל תהייה כמו כל אוניברסיטה ויהיה לה נציג בות"ת. זה מראה שיש כאן קרטל שנלחם נגד כל דבר שונה מהם".
אלקין טען כאמור כי רובין התפטר בשל המאבק על קיום הבחינות הפרונטליות במוסדות להשכלה גבוהה: "המועצה להשכלה גבוהה הכריעה לטובת הצעת משרד הבריאות כפי שביקשתי ואושר לקיים עשרה אחוזים מהמבחנים באופן פרונטלי ולא ארבעים אחוזים כמו שהאוניברסיטאות רצו. כבר אמרתי שלא אכנע לבריונות וללחצים, אעשה מה שנכון למערכת ההשכלה הגבוה וציבור הסטודנטים".