דמיאן גלפרין, ששימש כמפקח במחלקת שירות המזון במשרד הבריאות במחוז תל אביב, יועמד לדין בכפוף לשימוע בגין ריבוי עבירות של לקיחת שוחד, דרישת שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא יועמד לדין בכפוף לשימוע גם בגין עבירות לפי פקודת מס הכנסה.
1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
לכתב החשדות של פרקליטות מחוז תל אביב, גלפרין היה אחראי במסגרת תפקידו על כ-90 מפעלי מזון במחוז. בין השנים 2019-2009 הוא פעל בשיטות שונות כדי לקבל שוחד מ-16 מפעלי מזון, והפיק רווחים כספיים וטובות הנאה תוך ניצול עיסוקו, מעמדו ויחסי התלות הקיימים בינו לבין המפוקחים.
לפי החשד, המפקח פעל לזירוז הוצאת רישיונות יצרן של מפעלי מזון בתמורה ללקיחת השוחד. בין היתר, הוא נהג להתריע בפני בעלי מפעלי המזון על הגעתו לביקורות, ואחריהן דיווח דיווחים כוזבים שמדובר היה בביקורת פתע. כל זאת, על מנת שהמפעלים יערכו לביקורות ויפעלו להעלמת ראיות שמנוגדות לתנאי הרישיון. לגלפרין מיוחסות גם עבירות של מרמה והפרת אמונים בגין התרעה בפני תשעה בעלי מפעלי מזון על ביקורות פתע.
עוד נטען, כי גלפרין הפנה את בעלי העסקים שהיו בהליך לקבלת רישיון יצרן לשכור את שירותיו של יועץ ספציפי, שכרת עמו הסכם לחלוקת שכר טרחה.
סכומי השוחד שלפי החשד קיבל המפקח לכיסו מוערכים בכ-119 אלף שקלים במזומן, לצד מוצרי בשר, דגים, ביצים, אלכוהול ועוד בשווי של עשרות אלפי שקלים.
הפרשה נחקרה על-ידי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 שבמשטרת ישראל, בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום במס הכנסה. את החקירה ליוותה עורכת הדין שרית ארונוב מפרקליטות מחוז תל אביב (פלילי). צו איסור פרסום הוצא על נותני השוחד ושמות העסקים המעורבים.
סנגורו של החשוד, עו"ד תמיר סולומון, מסר כי "אנו פועלים לקבלת חומרי החקירה בזמן הקרוב, וסמוכים ובטוחים כי טיעונינו ישמעו בנפש חפצה, על אף מה שלמעשה מסתמן כניהול שימוע בדרך הפוכה, של 'נעשה ונשמע'.
"מרשי למעשה מואשם בדרך של פרסום ציבורי לכתב חשדות המנוסח ככתב אישום, והכל בטרם נדון עניינו בשימוע ענייני ונדרש. לאחר שטיעונינו המשפטיים והעובדתיים ישמעו, אנו מאמינים כי תוכן כתב החשדות עתיד להשתנות בתכליתו".