הממשלה אישרה אתמול (ראשון) את צירופם של מירב כהן ויעקב ליצמן לקבינט הקורונה. הקבינט שהוקם עם 16 חברים וצומצם לעשרה, מונה כעת 12 שרים.
צירופה של השרה לשוויון חברתי אושר ברקע הביקורת שהשמיעה על היעדר ייצוג נשי בקבינט. כהן שאלה את נתניהו באחת הישיבות מדוע לא צורפו נשים להרכב השרים - וראש הממשלה השיב לה כי "גם אני שואל לפעמים באמצע הלילה מדוע הרמזור אדום, יש הרבה דברים שאין בהם הגיון". כהן אמרה בעקבות צירופה כי היא מברכת על ההחלטה ומבטיחה לייצג גם את האוכלוסייה המבוגרת בישראל בניהול המשבר.
2 צפייה בגלריה
מירב כהן
מירב כהן
מירב כהן
(צילום: ינאי יחיאל)
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
יעקב ליצמן
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
לפני כשבועיים, בישיבה שהוחלט לצמצם את השרים ליצמן, גלנט, רגב, שמולי וזמיר, נטש שר השיכון את הדיון בזעם וטען שמקומו בקבינט בשל היותו ראש מפלגה ושר בריאות לשעבר.
נתניהו טען כי ההסכמים הפריטטיים מחייבים הרכב שרים אחר, אך השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל השיבה כי "ההרכב הפריטטי בוועדות השרים הוא פתטי. מה ההיגיון ששר המדע יכהן כחבר בקבינט הקורונה במקום שר החינוך?". נתניהו הבטיח שיזמין לישיבות שרים רלוונטיים, וגמליאל הצביעה נגד הצעתו.
לפי "חוק הקורונה" שנחקק בשבוע שעבר, קבינט הקורונה יכול לקבל החלטות ביצועיות ללא כינוס הממשלה, ובכך יוכלו השרים להטיל מגבלות רבות (מלבד סגר כללי) עוד לפני הדיון בכנסת.