שלב הטיעונים לעונשן של הדוגמנית בר רפאלי ואמה אשת העסקים ציפי רפאלי החל היום (שני) בבית המשפט השלום בתל אביב, בפני השופטת דנה אמיר. בתחילת הדיון הודו והורשעו השתיים בעבירות מס רבות לפי הסדר הטיעון. השופטת תמסור את גזר הדין בספטמבר.

9 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
בר רפאלי
(צילום: מוטי קמחי)
9 צפייה בגלריה
בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי נכנסות לאולם הדיונים
(צילום: מוטי קמחי )
9 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
בר רפאלי
(צילום: יריב כץ )
ציפי רפאלי אמרה לשופטת: "המעמד קשה לי מאד. אני לוקחת אחריות למעשיי ואני מבקשת מבית המשפט לכבד את ההסכם שלנו עם הפרקליטות ביחס אלי ולבתי לשים את זה מאחורינו".
בר רפאלי הוסיפה: "מאד לא מתאים לי להיות פה. אני מתחרטת על מעשיי ויכולה להגיד שהיום אני במקום אחר. אני מתנהלת אחרת עם המעסיקים שלי ואני מבקשת לשקול זאת בהחלטתך". רפאלי נשלחה לתסקיר כדי לקבל חוות דעת על התאמתה לביצוע עבודות שירות.
עם פתיחת שלב הטיעונים לעונש אמר עו"ד אלעד פנחס מפרקליטות מיסוי וכלכלה כי "המאשימה סבורה כי ההסדר ראוי והוגן, ונותן ביטוי לכלל שיקולי הענישה ונסיבות ספציפיות של תיק זה. התחשבנו בלקיחת האחריות וההודאה באשמה של הנאשמות טרם פתיחת ההליך בבית המשפט. לקיחת האחריות באה לידי ביטוי גם בסיום המחלוקות הכספיות. מדובר במעשים מתוכננים מתוחכמים ושיטתיים שבוצעו לאורך זמן".
9 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
בר רפאלי
(צילום: יריב כץ )
9 צפייה בגלריה
ציפי רפאלי
ציפי רפאלי
ציפי רפאלי
(צילום: יריב כץ )
הוא הוסיף: "חלקה של ציפורה במעשים גדול יותר. היא זו שניהלה את הכספים של בר, היא זו שתכננה ונטלה את החלק העיקרי בביצוע המעשים בכתב האישום והיא זו שעמדה בקשר ישיר עם המייצגים וסיכמה להם את הנתונים שהוצגו בפני פקיד השומה. בר רפאלי הייתה בגיל צעיר יחסית. המסר שצריך לצאת בתיק הזה שאסור לרמות את פקיד השומה. אסור לעגל מולו פינות. צריך למסור לו את כל המידע. אסור למסור לו מידע כוזב".
פנחס התייחס גם לאישומים נגד בר רפאלי: "הנאשמת בר רפאלי קיבלה לאורך השנים שורת טובות הנאה המכונות לעיתים 'הנחות סלבס' בתמורה להסכמה של הנאשמות שנוטלי טובות ההנאה יוכלו לעשות שימוש בשמה של בר במסגרת קידום מכירות ליחסי הציבור שלהן. לקחנו בחשבון את הראשוניות באכיפה של מה שמכונה 'הנחות סלבס'. לקחנו גם בחשבון לגבי בר שהיא אמא ל-3 ילדים".
9 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
(צילום: יריב כץ )
9 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
(צילום: יריב כץ )
9 צפייה בגלריה
בר רפאלי
בר רפאלי
(צילום: יריב כץ )
עו"ד מיכל רוזן-עוזר שמייצגת את ציפי רפאלי טענה: "בשנים 2011-2009 משפחת רפאלי שמרה על בר. סיפור ההצלחה שלה הוא הרבה בזכות האנשים שעטפו אותה ודאגו לה. לא היה לציפי רפאלי ידע פיננסי או חשבונאי של ניהול עסקי, היא לא עמדה קודם לכן מול רשות המיסים ולא ניהלה עסקים. היא לוקחת אחריות על מעשיה. היא פעלה עבור בתה במציאות פיננסית מורכבת. זה לא מוריד מעניין ההרשעה או נטילת האחריות".
היא הוסיפה: "הנקודה הכי כואבת בתיק הזה, היא הנקודה האישית. אנחנו לא מדברים על מנהלת עסקים ודוגמנית על אלא על אם ובתה. מארג יחסים מורכב. עולם ומלואו של כאב שמוחל בתוך המשפחה. ציפי רפאלי תמיד רצתה הכי טוב עבור בתה והיא משלמת מחיר מאד כבד. היא לא האישה שהייתה". בשלב זה הזילה ציפי רפאלי דמעה.
עו"ד רותי ליטבק, שמייצגת את בר רפאלי אמרה: "ענישה של 9 חודשי מאסר בעבודות שירות וקנס 2.5 מליון שקלים היא ענישה משמעותית ומכאיבה. איזון ראוי בין נסיבות העבירה שנעברו ללא כוונה להתחמק מתשלום מס ובין הנסיבות האישיות של הנאשמת. היא נטלה אחריות ומתחרטת חרטה עמוקה".
אתמול פנו עורכות הדין של רפאלי ובתה לבית המשפט וביקשו למנוע הגעת קהל לדיון. "יש חשש כי בגלל ההתקהלות, כלי תקשורת וקהל נוסף, לא תשמרנה הוראות התו הסגול בעת הדיון", כתבו עורכות הדין שציינו גם את מצבה הרפואי של רפאלי, שמחייב לדבריהן הימנעות מחשיפה להתקהלויות.
9 צפייה בגלריה
בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי
בר וציפי רפאלי
(צילום: מוטי קמחי )
בחודש שעבר, נזכיר, פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום במסגרת הסדר טיעון נגד השתיים בגין עבירות מס.
הן הואשמו בהעלמת מס על הכנסות של 34 מיליון שקל. הסדר הטיעון, שעל סיכומו פורסם לראשונה ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" קובע כי הצדדים יבקשו מן השופטת שציפי רפאלי תיכנס לכלא לשנה וארבעה חודשי מאסר, ויוטל עליה אף מאסר על תנאי. בר רפאלי לפי ההסדר תרצה תשעה חודשי עבודות שירות, וגם עליה יוטל מאסר על תנאי.
העסקה מסיימת את ההליכים הפליליים נגדן בפרשת העלמת המסים ובמסגרתה ישלמו גם קנס של 2.5 מיליון שקלים כל אחת נוסף לשמונה מיליון שקל שומת מס.
על פי כתב האישום שבהסדר, ציפי רפאלי מואשמת בשורת עבירות בניגוד לסעיף 220 לפקודת מס הכנסה: השבת תשובה כוזבת על שאלה שנשאלה על פי הפקודה (3 עבירות), שימוש במרמה, ערמה ותחבולה (10 עבירות), השמטת הכנסה מדו"ח (6 עבירות), כל זאת במזיד ובכוונה להתחמק ממס (על הכנסותיה מעמלת סוכנות אם) או לעזור לאחר להתחמק ממס.
כן מואשמת ציפי בעבירות בניגוד לסעיף 217 לפקודת מס הכנסה: עריכת דוח לא נכון ומסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר (9 עבירות).
בר רפאלי מואשמת בעבירות לפי סעיף 217 לפקודת מס הכנסה: מסירת ידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר (12 עבירות).
התיק הפלילי נגד רפאלי ואמה הוא אחד מתיקי החקירה הגדולים של מס הכנסה בשנים האחרונות. הוא הבשיל לפני כשנה לטיוטת כתב אישום נגד רפאלי על התחמקות במזיד ובמרמה, בסיוע אמה ציפי ואביה רפי, מתשלום מס על הכנסות בהיקף של לפחות 32 מיליון שקל בשנים 2014-2007.
פורסם לראשונה: 12:09, 20.07.20