לאחר דחיות ועיכובים חוזרים ונשנים גזר היום (א') בית משפט השלום בפתח תקווה שלושה חודשי מאסר בפועל על העיתונאית ספיר ניסני, שהורשעה במאי 2018 בגרימת מותה ברשלנות של אימה מרים, לאחר ששפכה עליה בשנתה סיר שמן רותח. נגד ניסני תלויה גם תביעה אזרחית שהגישו נגדה שתי אחיותיה.
ניסני, שנידונה גם לשמונה חודשי מאסר על תנאי, הגיבה בצעקות כלפי השופטת: "זה מחטף. גזר הדין שלך ייפסל. יש עתירה לבג"ץ. אני חולת קורונה".
2 צפייה בגלריה
ספיר ניסני
ספיר ניסני
ספיר ניסני
(צילום: יריב כץ )
ניסני הודתה בעובדות כתב האישום, שמייחס לה גרימת מוות ברשלנות. האם מתה מכוויות חודשיים לאחר המקרה שאירע בבית שבו התגוררו השתיים בכפר סבא. כתב האישום הוגש ביוני 2016, ולאורך 53 דיונים שהתנהלו במשפט התפטרו והתחלפו ארבעה עורכי דין שייצגו את ניסני מטעם הסנגוריה הציבורית.
גזר הדין אמור היה להינתן באחד משבעת הדיונים האחרונים אולם כולם נדחו. לקראת הדיון השישי שהתקיים לפני שלושה שבועות סיפרה ניסני שנדבקה בקורונה, ולאחרון – בשבוע שעבר – היא לא הגיעה בטענה שהיא ממתינה לתוצאות הבדיקות שיקבעו שהחלימה.
השופטת אליאנא דניאלי קבעה בגזר הדין כי "במספר רגעים נמהרים ורשלניים במיוחד, נחרץ גורלה של אמה, כמו גם גורל המשפחה כולה. אין מילים אשר תוכלנה לבטא את גודל הטרגדיה אשר נגרמו כתוצאה ממעשי הנאשמת למשפחה, ואת האובדן הקשה והממשי שאותו חווים באופן יומיומי בני המשפחה ובראשם אחיותיה של הנאשמת. במעשיה פגעה הנאשמת פגיעה קשה בערך קדושת החיים".
2 צפייה בגלריה
מרים ניסני
מרים ניסני
האם המנוחה מרים ניסני

על פי כתב האישום המתוקן שבו הודתה ניסני נטען שבינה לבין אימה התגלעו ויכוחים חוזרים ונשנים בנושא הקפדה על ניקיון הבית. הוויכוחים הובילו לכך שהאם נעלה את התבלינים בארון בחדר השינה שלה, ואת המפתח שלו הניחה מתחת לכרית שעליה ישנה. בכמה הזדמנויות טרם האירוע הקטלני, בשעות לילה, ניסתה ניסני להתגנב לחדר השינה במטרה ליטול משם את המפתח כדי לפתוח את חדר הארונות ולקחת תבלין, אך אימה התעוררה וסיכלה זאת.
ב-21 באפריל 2016, בשעת לילה מאוחרת, ניסתה ניסני לרקוח תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו הם שמנים ומינרלים כגון מלח. היא ניסתה להתגנב לחדר השינה כדי לקחת משם מלח מבלי שאמה תשים לב לכך, לכן "החליטה הנאשמת לקחת עמה את הסיר עם תערובת השמנים הלוהטת לעבר המלח, במקום להביא המלח לעברו. בטרם צאתה להתגנבות, לרגע קל, התלבטה הנאשמת בינה לבין עצמה בדבר, נוכח מודעותה לסיכון הבטיחותי הכרוך בדבר, בעיקר כלפי עצמה, זאת למרות שבעבר הייתה מרים מזמינה את הנאשמת אל חדרה עם סירים בידיה כדי להראות לה את תבשיליה".
בהמשך נטען כי אל ניסני התקשר בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים ארוכים של נתק, והיא החליטה שלא לענות לשיחה - אך התרחשות זו גרמה לה לסערת רגשות, שהסיחה דעתה מן ההתלבטות.
עוד צוין שהיא החזיקה בסיר הלוהט "ביד שמאל בלבד תוך כדי השענת ידית הפלסטיק השנייה שבו על בטנה, במקביל ערבבה באמצעות כף את תערובת השמנים הלוהטת באמצעות ידה הימנית, וצעדה כך אל חדר השינה".
היא ניסתה להתגנב בחושך לכיוון המיטה כדי לקחת את המפתח שהיה כאמור מוסתר תחת הכרית שעליה ישנה אמה, אך אז מעדה ואיבדה אחיזה בסיר. "חלק ניכר מתכולתו נשפך על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של מרים", נכתב.
בדיונים האחרונים ייצגה ניסני את עצמה לאחר שכאמור ארבעה עורכי דין שייצגו אותה מטעם הסנגוריה הציבורית התפטרו. לאחר הרשעתה הופנתה ניסני על ידי בית המשפט לקבלת חוות דעת מהממונה על עבודות השירות של שב"ס על מנת לבחון את כשירותה לרצות מאסר בעבודות שירות. במהלך הדיונים ניסני טענה כי היא במצב כלכלי קשה, אין לה טלפון נייד, היא מתקשה להתפרנס ומכרים מסייעים לה.