4 צפייה בגלריה
תמונות הפצוע
תמונות הפצוע
שניים מהפצועים בקטטה
עימות פיזי ליד מעלה שומרון: שלושה חקלאים מההתנחלות מעלה שומרון עוכבו בצהריים (ראשון) לחקירה בעקבות עימות המוני בין ישראלים לפלסטינים.
כוחות משטרה וצבא הגיעו למקום כדי להפריד בין הצדדים, שהתווכחו על קרקע שנמצאת במחלוקת בין תושבי האזור. ארבעה מתנחלים נפצעו באורח קל, ושני פלסטינים שנורו במהלך העימות נפצעו באורח בינוני.
4 צפייה בגלריה
פצועים בבית חולים פלסטיני
פצועים בבית חולים פלסטיני
אחד הפצועים הפלסטינים בבית החולים
(צילום: עיריית בידיא)
4 צפייה בגלריה
תמונות הפצוע
תמונות הפצוע
חקלאי יהודי שנפצע בקטטה
המתנחלים טענו כי כ-100 פלסטינים תקפו חקלאים יהודים באבנים, סלעים ואלות עד שאחד החקלאים פתח באש והפלסטינים נמלטו מהמקום. שלושה חקלאים בשנות ה-30 לחייהם עוכבו על-ידי המשטרה והובאו לתחנת המשטרה באריאל כדי למסור את גרסתם.
מנגד, מקורות פלסטינים אמרו ל-ynet כי קבוצת מתנחלים ניגשה לשני חקלאים שהיו במקום ובמקום התפתח עימות שבמהלכו המתנחלים ירו לאוויר. בעקבות הירי, תושבי העיירה הסמוכה בידיא הגיעו לשטח כדי לסייע לחקלאים. לדברי המקורות, המתנחלים פתחו באש, ושני הפלסטינים נפצעו ופונו לבית החולים באמבולנס של הסהר האדום.

שלושת החקלאים שעוכבו טענו כי הם עיבדו את האדמה, שלדבריהם נמצאת בשטח C, נרכשה ונרשמה בטאבו, עד ששמעו קריאות ממסגדי העיירה הסמוכה שקראו לתושבים להגיע. אז שלף אחד החקלאים את נשקו וירה.
עורך הדין עדי קידר מארגון "חוננו" ליווה את השלושה לתחנה, וראש המועצה יוסי דגן הגיע גם הוא למקום. "אלמלא התושיה של אחד החקלאים שהשתמש בנשקו על מנת להגן על חייו ועל חיי חבריו, היה מתבצע חלילה לינץ' נוראי ושבעה חקלאים היו נרצחים בדם קר", אמר דגן. "אני מצפה ממשטרת ישראל להתייחס אליהם כמו אל גיבורים שהגנו על חייהם. צריך להתייחס לאירוע הזה כפי שהוא, ניסיון לינץ' ופיגוע לכל דבר ועניין".

4 צפייה בגלריה
עורך הדין עדי קידר
עורך הדין עדי קידר
עורך הדין עדי קידר
(צילום: עידו ארז)
בארגון "יש דין" טענו כי המתנחלים, שהגיעו חמושים ומלווים בכלבים, דרשו מהפלסטינים שעיבדו את האדמה לעזוב את המקום. לפי הארגון, החקלאים הזעיקו את ראש העיירה שהגיע לאזור עם חקלאים פלסטינים נוספים. לפי הארגון, פלסטיני בשנות ה-20 לחייו נפגע בפלג גופו העליון וברגלו, ופונה לבית חולים פלסטיני. פצוע נוסף נורה בבטנו ופונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.