הכלבים התפתחו מהזאבים, אבל שני בעלי החיים אינם זהים. אלא, כנראה, אם אתם האחראים על גן חיות במרכז סין. מבקרים בגן החיות שיאנגווסהאן בעיר שיאנינג שבמחוז חוביי הופתעו בשבוע שעבר כשגילו בכלוב הזאבים דווקא כלב רוטוויילר.
סרטון של מבקר בגן החיות שצילם את הכלוב הפך לוויראלי. "הב-הב, האם אתה זאב?", קרא המבקר בסינית, כשבאנגלית התרגום קצת יותר מוצלח – "?Woof! Are you a wolf".

ב-BBC נכתב כי המקרה העלה שוב שאלות – במיוחד בסין, ועל רקע תקופת הקורונה – אם הגיע הזמן לשים סוף לגני החיות ולהחליפם בפארקים לשימור או בספארי. הדבר הזכיר מקרה קודם. אז, באפריל אשתקד, צולם טיגריס "מדוכא", שנע במעגלים בכלוב בגן חיות בבייג'ינג. צפו בשני הסרטונים, בתחילת הכתבה.
מצלם הסרטון של הכלב שבכלוב הזאבים סיפר לתקשורת הסינית כי צוות גן החיות אמר לו כי "היה בעבר זאב בכלוב, אבל הוא מת מזקנה". על פי הדיווחים בסין, עובד בגן החיות אמר שהכלב שהה רק זמן קצר בגן החיות, המאכלס גם אריות ונמרים (אמיתיים). בינתיים, הוסר בהוראת הרשויות השלט המכריז כי מדובר בכלוב ובו זאב.
3 צפייה בגלריה
גן חיות שיאנינג סין הציבו כלב בכלוב של זאב
גן חיות שיאנינג סין הציבו כלב בכלוב של זאב
הרוטוויילר בכלוב של הזאב
3 צפייה בגלריה
גן חיות שיאנינג סין הציבו כלב בכלוב של זאב
גן חיות שיאנינג סין הציבו כלב בכלוב של זאב
"זאב" על השלט, כלב בתוך הכלוב
אותו עובד הודה כי גן החיות – כמו רבים אחרים בתקופת הקורונה – סובל מקשיים כלכליים. "אין לנו מספיק מבקרים כדי שגן החיות יפעל כהלכה", אמר. הכלכלה בשיאנינג נפגעה קשות בשנה שעברה. העיר אינה רחוקה מווהאן, מוקד ההתפרצות הראשוני של הקורונה, והייתה אחת מערים רבות במחוז חוביי שעליהן הוטל סגר מהודק מינואר ועד מרץ אשתקד.
בכל מקרה, הבדיחות על חשבון גן החיות לא איחרו לבוא. "לפחות שימו האסקי, הוא נראה דומה יותר לזאב", גיחך גולש ברשת החברתית הסינית וייבו. ואין מדובר במקרה ראשון מסוגו בסין. ב-2019 בסרטון דומה נראה כלב בכלוב זאב בווהאן הסמוכה. ב-2017 גן חיות בגוואנקשי הבטיח שבמקום יהיו פינגווינים, אבל המבקרים מצאו בובות מתנפחות של פינגווינים. ופעמים רבות חמורים נצבעו כדי שייראו כמו זברות.