הצעירות והצעירים של 2021 כבר הספיקו לעבור מגפה של פעם במאה שנה, מה שגורם להם להסתכל אל העתיד באומץ, על מצע של אי ודאות וקצת חשש מלמעלה.
כדי להתנהל כלכלית נכון כבר מעכשיו, ליקטנו 4 מנטרות שיעזרו לכם להתנהל כלכלית באופן שקול, נבון וחכם. החל מניהול תקציב, ניתוח הוצאות והכנסות ועד יצירת חיסכון ובדיקת אפשרויות להשקעה 'בקטנה', זה הזמן להתחיל לדאוג לעצמכם ולעצמכם של העתיד.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shuttersotck)

ככל שתתחילו מוקדם יותר, זה ישתלם לכם יותר לטווח הרחוק

אם עד עכשיו לא התייחסתם לנושא המפחיד של 'התנהלות כלכלית נכונה', אין ספק שזה הזמן להתחיל, לא משנה מה הגיל שלכם ובאיזה שלב אתם בחיים. קבלת החלטות, ניתוח הוצאות והכנסות, ניהול סיכונים, יצירת חסכונות והיכרות עם אפיקי השקעה מגוונים - לכולם יש ערך חשוב בהטמעה של התנהלות כלכלית נבונה בעתיד הרחוק, והם גם כלים חשובים לחיים באופן כללי.
ככל שתתחילו להתייחס באופן רציני להתנהלות הכלכלית שלכם כבר עכשיו ותתחילו לבנות לעצמכם את רשת הביטחון הכלכלית של העתיד, כך 'אתם של עוד 15 שנה' יודה לכם יותר.
כל חיסכון של הוצאה לא הכרחית נכון לעכשיו והעברה של הסכום המתפנה למקום שצובר ריבית או תשואה - יהפוך למשתלם פי כמה וכמה ככל שתמשיכו לתת לו 'לעבוד בשבילכם' עם השנים.
כל עוד תנהלו תקציב מסודר ולא תקפצו מעל הפופיק, תוכלו לצבור במשך מספר שנים את הסכומים הנדרשים כדי לנסוע לטיול בניו יורק שחלמתם עליו (בתנאי שהטיסות יחודשו אי פעם וניו יורק תהיה פתוחה, כמובן).

לשמור על קצב זהיר של פעולות והחלטות חשובות

גם אחרי שהחלטתם לדאוג להווה ולעתיד שלכם, אפשר לעשות את זה בצעדים קטנים ומדודים. אחרי שניתחתם את המצב הכלכלי שלכם והבנתם שיש לכם עודף קטן בכל חודש לטובת חיסכון, למשל, אפשר בהחלט להתחיל מחיסכון חד-פעמי\חודשי צנוע, או למצוא אפשרות נוספת ל'טעימה' משוק ההון, בהיקפים קטנים. מצאו את הכלי הנכון להשקיע 'בקטנה' ולהחליט בהמשך הדרך האם להפוך לטייקון השקעות, או להחביא דולרים מתחת לבלטות.
בכל מקרה, כדאי להגדיר לעצמכם מאוד במדויק את הסכומים הפנויים לחיסכון והתנסות, ואת נקודות הזמן העתידיות לקבלת החלטות בכל הנוגע לכסף שלכם - כדי לא לחרוג מצד אחד, ולא להזניח את הנושא מצד שני.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shuttersotck)

מבאס להגיד, אבל אל תסתמכו על עליות בטווח קצר

אחרי שכל הבורסות צנחו בתגובה להתפרצות הקורונה, בחודשים האחרונים נראה שכולם באופוריה וכל הבורסות עולות. במקום להצטרף לעדר בעיניים עצומות, כדאי לזכור את החוק הראשון של התנהלות כלכלית חכמה - לקחת בחשבון שלא הכל ורוד. גם אם מדובר ב-1,000 ₪ שקיבלתם מסבתא לכבוד התואר הראשון (מזל טוב, אגב!) והחלטתם להשקיע אותם, עדיין כדאי לכם להיות ריאלים ולא לשים את כל הז'יטונים על מספר מסוים, רק בגלל שהחברים מרובין הוד החליטו להמר עליו בכל הכוח. המקרה של GameStop, אם שמעתם עליו, הוא דוגמה מצוינת למקרה קיצוני של עליות סופר-מהירות בהובלת משקיעים צעירים ונלהבים, וצניחה כואבת ומהירה לא פחות. מי שקנה ביוקר, שילם את המחיר. סבתא לעולם לא תסלח לכם על זה שאיבדתם את הכסף של המתנה שלה בהימור על טרנד השקעות חולף.

למצוא כלים יעילים להתנהלות כלכלית חכמה - אבל כאלו שמתאימים לחיים שלכם

התנהלות כלכלית נבונה זה נפלא, אבל אם בשביל זה צריך להגיע למחשב הנייח ולהתמודד עם מערכת מסובכת ועייפה לניהול תקציב וחסכונות, רוב הסיכויים שזה לא יקרה.
בתור אנשים שהם לא גמלאים עם זמן פנוי מבוקר עד ערב, כדאי לכם להתמקד בכלים שמותקנים על הדבר הזה שנמצא ביד שלכם כרגע או ממש לידכם - הסלולרי שלכם.
ככל שהשליטה נוחה ואינטואיטיבית יותר, כך תוכלו לנהל את הכסף יותר בקלות ולדעת מה המצב שלכם בכל רגע נתון.
בעלי חשבון ב-Pepper, למשל, יכולים לצפות בסטטוס שלהם בכל רגע בצורה מיידית ואינטואיטיבית. הלקוחות יכולים גם לקבוע כללים חכמים לחיסכון בקליק וחצי, אפילו על ידי עיגול הגיהוצים בכרטיס האשראי לטובת חיסכון.
אם יש לכם כמה שאיפות ויעדים לחיסכון, אפשר לפתוח ב-Pepper בקלות מספר פקדונות ולתת להם שמות - 'חיסכון לטיסה', 'חיסכון לחתונה', 'חיסכון למגפה הבאה'.
בנוסף, הלקוחות יכולים גם להשקיע בקצב שלהם דרך Pepper Invest, הכולל חיפוש נוח והשוואה חכמה, השקעה החל מ-50 ₪, רכישת מניות בזמן אמת ומצד שני מעקב אחרי מניות מבלי להשקיע בהן.
לסיכום הכלים של Pepper נוחים, יעילים וזמינים באפליקציה - הכל כדי לעזור לכם לנהל באופן חכם את הכסף.
עכשיו, אחרי ששיננתם את המנטרות - זה הזמן לצאת לדרך, להתנסות וללמוד איך להתנהל נכון יותר כלכלית.
פתיחת חשבון ב-Pepper וב-Pepper Invest כפופה לעמידה בקריטריונים שנקבעו ע"י Pepper .
הכתוב אינו מהווה הצעה לביצוע השקעות ו/או פעולות כלשהן; השקעה במניות עלולה להיות כרוכה בסיכון גבוה ונתונה לשינויים ולתנודות במחירים עקב השפעת גורמים רבים ושונים.
פורסם לראשונה: 11:46, 29.04.21