משרד הבריאות ומרכז המידע והידע פרסמו הבוקר (יום א') את נתוני הקורונה העדכניים, מהם עולה כי אתמול פוענחו 7,736 בדיקות בלבד (7,402 ללא מחלימים) - המספר הנמוך ביותר מאז ה-20.6. מספר הבדיקות הנמוך השפיע כמובן על מספר המאובחנים שעמד על 625 - גם הוא הנמוך ביותר זה למעלה מחודש. שיעור החיוביים עמד על 8% - דומה לשבוע האחרון.
2 צפייה בגלריה
בדיקה בדיקות
בדיקה בדיקות
צניחה במספר הבדיקות
(צילום: AFP)
נכון להבוקר לפי נתוני משרד הבריאות ישנם 26,137 חולים פעילים בישראל, 752 מתוכם מאושפזים בבתי החולים. 328 מהחולים במצב קשה, 96 מונשמים.
נזכיר כי לפני שבועיים שינה משרד הבריאות את מדיניות בדיקות הקורונה שלו, והורה היום לקופות החולים שלא לבדוק אנשים ללא תסמיני קורונה - אלא אם שהו בבית עם חולה מאומת או שהם מוגדרים כאוכלוסייה בסיכון.
במרכז המידע והידע ציינו כי: "מספר הבדיקות, הנמוך מאוד אף ביחס לסופי שבוע קודמים, הוביל למספר חולים מאומתים חדשים נמוך במיוחד. להערכתנו, נתון זה אינו משקף את תמונת התחלואה האמיתית".
מוקדי הסיכון לפי נתוני מרכז המידע והידע הם היישובים אלעד, בני ברק, מודיעין עילית, טייבה, ירושלים, קלנסווה, ביתר עילית ועין מאהל.
2 צפייה בגלריה
ילדים מתפללים בית כנסת מסיכות מסכות הגבלות קורונה בני ברק ישראל
ילדים מתפללים בית כנסת מסיכות מסכות הגבלות קורונה בני ברק ישראל
מתפללים בחוץ. בני ברק
(צילום: AP)
בתוך כך, במשרד הבריאות הודיעו הבוקר כי במהלך סוף השבוע זוהה אירוע של הדבקה חדשה בבית האבות שלמה המלך בבני ברק.
לפי ההודעה, מטופל סימפטומטי זוהה ביום שלישי בשבוע שעבר. בעקבותיו בוצע דיגום שלם של המוסד על ידי מנהלת מגן אבות ואימהות. בדיגום זוהה מקור ההדבקה שהוא מטפל חיובי וזוהו עוד שמונה מטופלים חיוביים אסימפטומטיים מאותה מחלקה.
מהמשרד נמסר כי "על פי תחקירי אירועי הגל הראשון ולאחר קבלת המלצות מהדרגים המקצועיים התחלנו לראשונה בנקיטת מדיניות חדשה של מטה מגן אבות ואימהות. מתוך הבנה שהמבוגרים כל כך שבריריים , אנו נותנים עדיפות להשארת הדיירים שמרגישים בטוב בבית האבות שלהם וזאת במקום לשלוח אותם למחלקות קורונה ייעודיות במרכזים רפואיים גריאטריים ברחבי הארץ".
"ההחלטה להשאיר מטופלים בבית האבות שלהם נעשית לאחר בדיקה קפדנית של המוסד עצמו על מנת לוודא שניתן לבודד את נשאי הקורונה משאר הדיירים. מבוצעת בדיקה גם שהצוות מצוייד וממוגן היטב ושכל הפעולות נעשות על פי ההנחיות של היחידה הארצית למניעת זיהומים ושל מטה מגן אבות ואימהות".
במקביל, עסקים רבים פתחו את שעריהם בשבת למרות החלטת הממשלה על סגר חלקי בסוף השבוע. עדיה ניפוסי, מנהלת קפה לנדוור בביג פאשן אשדוד, אמרה הבוקר בריאיון לאולפן ynet: "התחושות מורכבות, מצד אחד אנחנו רוצים לדאוג לאורחים שלנו ומצד שני אנחנו רוצים שהם יגיעו בכלל.
"צריכים לדאוג לאיזשהו גלגל ולהניע עוד פעם את בתי הקפה, מסעדות וכל מה שקורה כאן מסביב. אנחנו מסתכלים במבט לאחור ואומרים שאי אפשר להתנהל ככה, קשה מאוד גם לשלוט בכל המערך וגם לשרוד. תקופה מאוד מורכבת ומאתגרת עוברת פה על כולנו".
- הפתיחה אתמול שיפרה מעט את האווירה? "לנו יש בית קפה כשר ולכן אנו פותחים במוצאי שבת. לעומת מוצאי השבת שעברה, היו בערך 20% יותר. אנשים טענו שהיה להם קצת אוויר לנשימה לעומת מה שקורה בדרך כלל. בשבועיים האחרונים המתחם היה די מת, אתמול היה קצת יותר טוב לחברים שפתחו פה".