העיר עכו, יעד עוצר נשימה שזכה בפרס Traveller Review Awards לשנת 2020 על ידי ענקית התיירות BOOKING, נמצאת בתנופת פיתוח תיירותית אדירה, לצד התפתחות נדל"נית, כלכלית ועסקית.

בעיר, שהוכרה על ידי אונסק"ו כעיר מורשת עולם, מנשבת רוח חדשה, וכ־2 מיליון תיירים ומבקרים פוקדים אותה מדי שנה ומוצאים בה אותנטיות היסטורית בשילוב אטרקציות דינמיות. לאחרונה תופסת גם הקולינריה מקום של כבוד בעיר המתחדשת, עם רוף־טופים שלא יביישו את אירופה, שוק שוקק חיים, נופים ופארקים בניחוח של חו"ל.
את החוויה משלימים מלונות הבוטיק הוותיקים, המוכרים בישראל ובעולם, ביניהם מלון האפנדי של אורי ירמיאס, מלון עכותיקה של מאיר דוידסון, סוויטות וילה סרא בבעלות אלי סעדון ואבי רבינוביץ', מליסנדה של האדריכלית מיכל מטלון, סוויטת זידאן סראי, הצימרים של ערבסק ועוד.
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
5 צפייה בגלריה
מלון האפנדי
מלון האפנדי
מלון האפנדי
(צילום: יח"צ)
5 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ)
הפעילות התיירותית בעיר, כפי שבאה לידי ביטוי בתפוסות החדרים בבתי המלון ובביקורים במרכזי התיירות שלה, מעידים על גידול משמעותי של ענף זה. לצד התנופה התיירותית, עכו הפכה לשם דבר בתחום הפסטיבלים ומוקד תרבות לבילוי ופנאי. בימים אלה מושלמת הקמת היכל התרבות החדש בעיר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, ובחודש הבא יחל לפעול מחדש מתחם הבילוי והפנאי המצודה בין חומות העיר העתיקה עם מיטב אמני ישראל.
פרויקט נוסף הנמצא בתהליכי הקמה בעיר העתיקה הוא מלון יוקרה של האחים נקש בהשקעה של כ־100 מיליון שקל, וזאת לצד מלונות נוספים שעתידים לקום.
5 צפייה בגלריה
(צילום: ritvo photography )

5 צפייה בגלריה
(צילום: דניאל חנוך)
העיר עכו - בירת התיירות בצפון, עוברת שינויים מרחיקי לכת ובקרוב ייצאו אל הפועל תוכניות נוספות שיתרמו להתפתחותה ולהתחדשותה: חידוש הנמל והמרינה, הקמת מערך הסעות לעיר העתיקה, הקמת מלונות וחדרי אירוח נוספים ועוד.
שמעון לנקרי, ראש העיר: "המאמץ האדיר שלנו בעשור האחרון בפיתוח ענף התיירות בעיר בהחלט מניב פירות. הדבר בולט בעיקר במספר חדרי האירוח שנוספו לאחרונה ובכמות האורחים בעיר שהולכת וגדלה, גם בתקופת הקורונה. תנופה זו מתקיימת הודות ליזמים מהארץ ומחו"ל, המזהים את הפוטנציאל התיירותי האדיר ומבקשים להצטרף להצלחה. אני מאמין כי התיירות בעיר רק תמשיך לצמוח בשנים הבאות". 