3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין וילדים תלמידים בתי ספר ב ביתר עילית ב ניגוד להנחיות קורונה פתוחים הפרות אכיפה
יולי אדלשטיין וילדים תלמידים בתי ספר ב ביתר עילית ב ניגוד להנחיות קורונה פתוחים הפרות אכיפה
דורש להחמיר את הענישה. השר אדלשטיין
(צילום: אבי מועלם, שלו שלום)
לאחר פתיחת המוסדות החרדיים - הממשלה תגדיל את הקנסות: שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיש הצעת חוק להחמרת קנסות הקורונה, שאמורה לעלות לאישור השרים כבר ביום ראשון הקרוב ולאחר מכן לאישור הכנסת. בין היתר קובעת ההצעה כי מוסד שמקיים פעילות חינוכית לתלמידים או למטופלים ללא אישור יספוג קנס של 25 אלף שקלים, במקום 5,000 שקלים היום.
בנוסף, הוחלט להגדיל את הקנס על קיום מסיבה, כנס וטקס – לרבות טקסים דתיים – ל-15 אלף שקלים, במקום 5,000 שקלים היום. הקנס על הפעלת מקום ציבורי או עסקי שהפעלתו נאסרה יועלה לפי ההצעה ל-10 אלף שקלים במקום 5,000 שקלים היום. הקנס בגין אי עטיית מסכה נותר 500 שקלים.
3 צפייה בגלריה
ביתר עילית
ביתר עילית
תלמוד תורה שנפתח בביתר עילית, השבוע
(צילום: שלו שלום )
3 צפייה בגלריה
ביתר עילית
ביתר עילית
(צילום: מחאת החרדים הקיצוניים)
כמו כן, על פי ההצעה ראש רשות מקומית, קצין משטרה בדרגת סגן ניצב ורופא מחוזי יוכלו להוציא צווי סגירה למוסד חינוכי שנפתח בניגוד לתקנות. צו סגירה לעסק או למוסד חינוכי יהיה בתוקף כל עוד חל איסור על פתיחת המקום ולא יוגבל לשבעה ימים, כמצב הנוכחי.
מוקדם יותר היום החליטו משרד החינוך ומשרד הבריאות לשנות את התקנות שאוסרות על קיום פעילויות חינוכיות בשטח פתוח. בתי הספר יוכלו לקיים את הפעילויות הללו במרחבים הפתוחים – בתנאי שיהיה מדובר בקבוצות של עד תשעה תלמידים, והם יעטו מסכות. גם תקנות אלה יובאו לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.
התלמידים ואנשי הצוות יידרשו לאכול בנפרד, לשמור על מרחק של שני מטרים, לשמור על מרחק של 100 מטר מהקבוצה השנייה ולא לשתף תלמיד או עובד הוראה שהיו "במגע הדוק עם חולה קורונה".
תלמודי תורה חרדיים רבים, נזכיר, נפתחו השבוע חרף האיסור, וכך גם ישיבות רבות. מתחילת השבוע המשטרה ערכה ביקורים בכאלף מוסדות חינוך ברחבי הארץ, ורשמה יותר מ-100 דו"חות בגין הפרות שונות שזוהו בהם. עם זאת, המשטרה התמודדה עם טענות על היעדר אכיפה מספקת במגזר החרדי, ולא כפתה סגירה של תלמודי תורה שנפתחו בניגוד לחוק.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, לחץ על קבינט הקורונה בישיבות השונות להחמיר את הקנסות שמקבלים אותם מוסדות. גמזו אף הציע שמוסדות חינוך שייפתחו יספגו קנס בסך 50 אלף שקל – אבל היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמר שהדבר בעייתי מבחינה משפטית ורק לבית משפט יש סמכות להטיל קנס כזה.
בישיבה האחרונה דרש גמזו לקבל הכרעה על העלאת הקנסות ולהגדיל את האכיפה על קיום אירועים אסורים ופתיחת מוסדות חינוך בניגוד לתקנות. הוא דרש להביא את תיקון החקיקה לאישור ועדת השרים לחקיקה כבר ביום ראשון.
אתמול רשמה המשטרה 1,673 דו"חות בגין הפרות שונות של ההנחיות, מרביתם בגין אי עטיית מסכה במרחב הציבורי (1,490). כמו כן נרשמו 50 דו"חות בגין הפרת חובת הבידוד, ו-109 דו"חות בגין הפרות שונות של בתי עסק.
השוטרים ערכו ביקורת ב-3,096 בתי עסק, ולצד הקנסות נתנו גם 86 אזהרות, וב-59 מהמקומות דיללו את קהל הלקוחות. עשרה בתי עסק נסגרו לכמה ימים בתום שימועים בגין הפרות.