בית משפט האריך היום (ג') את מעצר שני החשודים בתקיפת קצין משטרה ועיתונאי חדשות רשת בהפגנה בירושלים לפני כשבועיים. השניים נעצרו אתמול בחשד שתקפו בלש משטרה שהיה בלבוש אזרחי וביצע מעצר. תיעוד התקרית בסרטון.

התקרית תועדה ובה ניתן לראות את הבלש מותקף על ידי מתפרעים שניסו לשבש את המעצר. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי עם פציעה חמורה ברגלו. אחד החשודים, צעיר בן 19, נחשד גם בתקיפת העיתונאים שהגיעו לסקר את ההפגנה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
השופט מבית משפט השלום בירושלים ציין בהחלטתו כי "מדובר באירועי אלימות חמורים. אנו לא מצפים להתנהגות שתועדה על ידי מפגין נורמטיבי בוודאי בנסיבות ההפגנה הקונקרטית שגלשה לאלימות משמעותית".
1 צפייה בגלריה
 בלש של המשטרה שהותקף על ידי המפגינים
 בלש של המשטרה שהותקף על ידי המפגינים
בלש המשטרה שהותקף על ידי המפגינים ונפצע ברגלו
(צילום: חיים גולדיטש )

תחילה הותקף העיתונאי אבישי בן חיים מילולית על ידי מפגינים, והתקרית זכתה לגינויים מראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. לאחר מכן, במהלך הצעדה והמהומות במרכז העיר לאחר המחאה, בן חיים והעיתונאי יוסי אלי, גם הוא מחדשות רשת, הותקפו כמה פעמים על ידי מפגינים - שגם ניסו לחטוף להם את המיקרופון.

מרים הגיעה עם חברתה לבלפור ועברה לינץ'

מרים ברנשטיין, שהגיע להפגנה בבלפור בשבוע שעבר, הוכתה לטענתה על ידי שוטרים בדרכה הביתה. "אחרי שההפגנה הסתיימה ביקשנו הכוונה משוטר, הוא הכניס אותנו לתוך רחוב ושם התנפלו עלינו בדרך לאוטו", סיפרה בריאיון לאולפן ynet.

היא תיארה את שהתרחש בשעת לילה מאוחרת. "חנינו בממילא. פנינו לשוטרים שעמדו באזור ושאלנו אותם איך אפשר להגיע לשם, כל הרחובות היו חסומים אז היינו צריכות הכוונה".
"הם אמרו לנו 'תרדו כאן', פתחו לנו את המחסום, תוך כדי אני מסתכלת ימינה ורואה שבגן העצמאות יש פרשים. השוטרים ממשיכים לכוון אותנו, ותוך כדי שהם אומרים את זה מתחילות דחיפות, לאה חברה שלי אומרת להם 'אנחנו בדרך לאוטו אין צורך בידיים', ואחרי 3 דקות זה כבר היה מאוחר מדי", המשיכה ברנשטיין.
לדבריה, "היינו בתוך קבוצה של עוד עשרה אנשים שדוחפים ובועטים ואז הביאו מכתזיות, כשאנחנו מאוגפים מכל הצדדים, אין לאן לברוח. כולם מתחננים להגיע לרכבים, ולא אישרו לנו. סגרו אותנו מכל הכיוונים. אני כולי סימנים".
היא אמרה כי על אף האלימות שספגה, הדבר לא ירתיע אותה והיא תמשיך להגיע להפגנות. "אני בטראומה", אמרה.