2 צפייה בגלריה
תמונת הרב יאשיהו פינטו בלשכת חברת הכנסת אוסנת מארק
תמונת הרב יאשיהו פינטו בלשכת חברת הכנסת אוסנת מארק
תמונת הרב יאשיהו פינטו בלשכת חברת הכנסת אוסנת מארק
(מתוך עמוד הפייסבוק של אוסנת מארק)
כשהמתח בין הליכוד לכחול לבן סביב משבר הקורונה גואה, תקיים היום (ד') הכנסת הצבעה חשאית בנוגע לבחירת נציגי הוועדה לבחירת שופטים, דיינים וקאדים - והחלה סערה בנוגע למועמדת הליכוד.
בחירת נציגי הוועדה היא מהסעיפים שגרמו לעיכוב גדול בחתימה על ההסכם הקואליציוני, משום שבליכוד התעקשו לקבוע מראש את אחד הנציגים. לאחר שבכחול לבן סירבו לאפשר שני נציגי הליכוד בוועדה, הוסכם שהנציגים יהיו אוסנת מארק מהליכוד וצביקה האוזר מכחול לבן שנחשב ימני בדעותיו.
אלא שלמרות המועמדים המוסכמים בקואליציה, אתגרה את הליכוד מימין מועמדת נוספת: שרת המשפטים לשעבר איילת שקד (ימינה), שהודיעה על הגשת מועמדותה בשבוע שעבר. לשקד מערכות יחסים קרובות עם חברי כנסת מכל סיעות הבית, ודווקא בשל כך חוששים בקואליציה מהפתעה אפשרית.
2 צפייה בגלריה
איילת שקד אוסנת מארק
איילת שקד אוסנת מארק
איילת שקד ואוסנת מארק
(צילום: יריב כץ, אבי מועלם)
הבוקר הבהירו בכחול לבן שעמדתם לא השתנתה והבהירו כי המועמדים שלהם לוועדה לבחירת שופטים בהתאם להסכם הקואליציוני הם ח״כ האוזר וח״כ מארק. מלבד מארק ושקד מועמדת מטעם האופוזיציה גם ח״כ קארין אלהרר מיש עתיד.
בתמונה שהעלתה מארק לפייסבוק השבוע נראה כי בלשכתה תלויה תמונת העבריין המורשע יאשיהו פינטו. פינטו, איש מוסדות "שובה ישראל" באשדוד ובארצות הברית, הורשע לפני חמש שנים במתן שוחד לתנ"צ אפרים ברכה ששם קץ לחייו ובשיבוש הליכי משפט, ונידון לשנת מאסר בפועל.
באשר לוועדה לבחירת דיינים - שמועמדת האופוזיציה בה היא ח"כ מרב מיכאלי - הודיעה כחול לבן כי בהתאם לסיכומים המועמד מטעמה הוא ישראל אייכלר כנציג הקואליציה. בנוגע לנציג האופוזיציה, אמרו בכחול לבן כי יתאפשר חופש הצבעה. בליכוד הודיעו כי יתמכו בח"כ שקד לוועדה.
בבחירות לוועדה לבחירת קאדים תתמוך כחול לבן בח"כ מיכאל מלכיאלי, ח״כ אוסאמה סעדי וח״כ מנסור עבאס. לוועדת המינויים לקאדים מדהב יצביעו עבור ח״כ חמד עמאר.
מאחורי הקלעים מספרים גורמים פוליטיים על איומים המשוגרים בשעות האחרונות מהליכוד לכחול לבן ולפיהם אם שקד תיבחר לוועדה, משמעות הדבר היא פיזור הכנסת. אלא שלא רק עם כחול לבן עשויות להיות בעיות. גם בליכוד ייתכן שיהיו מורדים בעמדת הקואליציה וגם במפלגות החרדיות.
כאמור, בחירת הנציגים תיעשה לאחר חילופי האשמות בין הליכוד לכחול לבן. אתמול אמר בכיר בליכוד כי "נתניהו זועם על בני גנץ וכחול לבן אשר משיקולים פוליטיים מכשילים את הצעדים הדרושים לבלימת המחלה והצלת חיים. חוסר האחריות של כחול לבן מובילה בהכרח לסגר מלא. גנץ וכחול לבן חייבים להפסיק מיד את המשחק הפוליטי בענייני הקורונה שמסכן את חייהם של אזרחי ישראל".
זמן קצר לאחר מכן אמר בכיר בכחול לבן: "במקום להסיר אחריות מניהול משבר הקורונה, נתניהו צריך לתת לצה״ל לנצח ולמשרד הביטחון לפקד על המערכה בשטח. זה לא זמן לפוליטיקה, ולא לשום קרב שאינו בשיקום הכלכלה, הבריאות והחברה. מוטב להתרכז בלהעביר את הכסף לחשבונות העצמאים שעדיין ממתינים לו. יש מי שדואג להם ויש מי שבורח מאחריות".
הבוקר תקף שר המשפטים אבי ניסנקורן את אותם גורמים מהליכוד ואמר: "שהם יפסיקו להסתתר מאחורי 'גורמים בכירים'. אף אחד לא יסתתר מאחורי גורמים בכירים. איש לא ילמד את בני גנץ מהי אחריות למען הציבור. במשבר הקורונה צריך להתנהל באחריות, לא בפזיזות".