ירושלים היא העיר שבה אובחנו הכי הרבה חולי קורונה בישראל - אך הנתון לא מפתיע, שכן מדובר בעיר הגדולה במדינה. עם זאת, לאורך המשבר - ובעיקר בשבועות האחרונים - התפשטה הקורונה במהירות בשכונות החרדיות והערביות, שרבות מהן הפכו ל"שכונות אדומות" ולאזורי התפרצות מרכזיים. על שכונת רוממה אף הוטל סגר לפני כמה שבועות. כעת הנתונים מצביעים על שיפור משמעותי.
3 צפייה בגלריה
רוממה ירושלים
רוממה ירושלים
כבר לא שכונה אדומה. הסגר ברוממה
(צילום: EPA)

לפי נתוני התחלואה של הימים האחרונים, ניכרת מגמת ירידה במספר חולי הקורונה שמאובחנים בירושלים. בעוד שביום חמישי שעבר היו 4,096 חולי קורונה פעילים בבירה, אתמול נספרו 3,758 חולים פעילים בלבד. רק שכונה אחת, שכונת א-טור, נחשבת לשכונה אדומה עם 464 חולים - יחס של 5.29 חולים לאלף תושבים.
בעיריית ירושלים מסתכלים בסיפוק רב על הנתונים, ומייחסים זאת לפינוי 761 חולים למלוניות בידוד ולפיילוט שהחל בשתי שכונות שבהן הייתה תחלואה גבוהה - רמות והר נוף. בשכונות אלה מונו "רכזי קורונה" לשוהים בבידוד ביתי, שמסייעים לקטוע את שרשרת ההדבקה. במסגרת הפרויקט, כל רכז אחראי על 50 חולים ומסייע להם בצורכיהם כדי שלא ייצאו מהבית.
רכזי התחלואה מציעים למבודדים כמה שירותים - בהם פינוי זבל, סידורים, קניות, דואר, הבאת משחקים וספרים ועוד. הפיילוט רשם הצלחות גדולות בשטח: בחודש יולי שוחחו הרכזים עם 4,000 משפחות שבהן אובחן חולה קורונה, חילקו 1,100 סלי מזון ו-300 ערכות תעסוקה בבידוד ונתנו מענה ל-400 בקשות לפינוי אשפה.
3 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות
ועידת ידיעות אחרונות
"שורת מהלכים מצילי חיים". משה ליאון
(צילום: אלכס קולומויסקי)


הפיילוט, שהצליח כאמור ברמות ובהר נוף, ימשיך בקרוב גם בבית חנינא, שועפט, אבו תור, סילוואן ראס אל עמוד, נווה יעקב, הבוכרים רבתי ורוממה.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר כי "הנתונים מראים בצורה ברורה - סגר הוא לא הפתרון. עיריית ירושלים מבצעת כבר תקופה ארוכה שורה של מהלכים מצילי חיים כדי להוריד את רמת התחלואה בעיר ולמנוע הדבקה. נתונים אלה הם ההוכחה להצלחה של מהלכים אלה. נמשיך לעשות הכל כדי לשמור על תושבי העיר בריאים".