4 צפייה בגלריה
מחסום בחוף פרישמן תל אביב
מחסום בחוף פרישמן תל אביב
מחסום בטיילת של תל אביב. באחרונה נרשמה בעיר עלייה בשיעור המאובחנים
(צילום: מוטי קמחי)
ביישובים החרדיים חלה ירידה מתונה בשבעת הימים האחרונים בשיעור בדיקות נגיף הקורונה שבהן התקבלה תשובה חיובית, לעומת הנתונים של 22 עד 28 בספטמבר. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מנגד, בכמה ערים ברחבי הארץ נרשמה עלייה.
4 צפייה בגלריה
הכנות לערב סוכות במאה שערים
הכנות לערב סוכות במאה שערים
ירידה מתונה בשיעור החיוביים ביישובים חרדיים. הכנות לערב סוכות במאה שערים
(צילום: עמית שאבי)
מהשוואת הנתונים שבין 22 ל-28 בספטמבר ל-26 בספטמבר עד 2 באוקטובר עולה כי בביתר עילית חלה ירידה - משיעור של 32.5% בבדיקות החיוביות ל-26.91%. עם זאת, העיר מובילה את רשימת היישובים מבחינת אחוז החיוביים. בני ברק רשמה ירידה מתונה ובה עדיין אחד מכל ארבעה נבדקים מקבל תשובה חיובית.


ירידה חדה יותר נרשמה באלעד וכך גם במודיעין עילית – שם שיעור החיוביים ירד מ-26.4% ל-22.9% בשבעת הימים האחרונים. גם בערד נרשמה ירידה חדה בשיעור הבדיקות שבהן התקבלה תשובה חיובית - מ-22.63% ל-14%.
בירושלים נרשמה עלייה קלה במספר החיוביים, ובאשדוד – העיר השלישית בישראל שבה אובחנו יותר מ-10,000 נדבקים בסך הכול – חלה ירידה בשיעור הבדיקות החיוביות. בחיפה חלה עלייה בשיעור הבדיקות החיוביות ל-9.51% וכך גם בתל אביב – שם 8.7% מהבדיקות בשבעת הימים האחרונים הן חיוביות.
4 צפייה בגלריה
הכנות לערב סוכות במאה שערים
הכנות לערב סוכות במאה שערים
עלייה קלה בשיעור החיוביים בירושלים. הכנות לערב סוכות במאה שערים
(צילום: עמית שאבי)

4 צפייה בגלריה
קשת בענן מעל קריית טבעון
קשת בענן מעל קריית טבעון
פחות מ-5% חיוביים. קריית טבעון
(צילום: קרן נתנזון-ויץ)

בדו"ח אמ"ן נכתב כי ארגון הבריאות העולמי מציין עמידה של מתחת ל-5% חיוביים לאורך זמן כאחד המדדים להשתלטות על המגפה, אך בישראל המצב גרוע בהרבה. נכון להיום רק ביישוב אחד מבין היישובים שברשימה יש פחות מ-5% חיוביים – והוא קריית טבעון.
בכמה יישובים יש בין 7% חיוביים ל-5.6%. מדובר בנס ציונה, קריית אונו, רמת גן, הוד השרון, כפר סבא, אריאל, גני תקווה, אילת וקריית ביאליק. שיעור החיוביים בערים עלה בשיעור נמוך בהרבה מהמוצע הארצי.
לפי נתוני אמ"ן, הנתונים על אודות שיעור הבדיקות החיוביות כולל את הבדיקות המדגמיות בבתי האבות ואצל בני הישיבות, אך הוא אינו כולל בדיקות חוזרות של מחלימים.