ג'ו ביידן, המועמד הדמוקרטי בבחירות לנשיאות ארה"ב, סיפר שהוא התחיל לקבל תדרוכים מודיעניים מהממשל. לדברי ביידן, אותם תדרוכים מזהירים שרוסיה, סין וגורמים זרים נוספים מנסים להתערב בבחירות שיהיו בנובמבר.
3 צפייה בגלריה
ארה"ב ג'ו ביידן ביקור פנסילבניה תוכנית כלכלית
ארה"ב ג'ו ביידן ביקור פנסילבניה תוכנית כלכלית
ג'ו ביידן. התחיל לקבל תדרוכים מודיעניים
(צילום: AFP)
בסוף יוני אמר ביידן שהוא יבקש לקבל תדרוכים מודיעניים. הוא אמר זאת בעקבות הדיווח שרוסיה הציעה כסף למחבלים מהטליבאן כדי שיהרגו חיילים אמריקנים באפגניסטן. ביידן אמר אז שממשל טראמפ לא הציע לו לקבל את התדרוכים, למרות שכך מקובל לעשות ברגע שנציג של מפלגה גדולה מנצח בפריימריז.
ביידן קיבל תדרוכים מודיעניים כשהיה סגנו של הנשיא לשעבר ברק אובמה. ביידן אמנם נשאר לבדו במירוץ הדמוקרטי וקיבל את מספר הצירים הדרוש, אך יהפוך רשמית למועמד המפלגה רק בוועידה הארצית בחודש הבא. בבית הלבן ובמועצה לביטחון לאומי טרם אישרו שהוא אכן מקבל תדרוכים, וגם מהקמפיין שלו טרם נמסרה תגובה.
באירוע לגיוס כספים, שנערך ברשת, אמר המועמד הדמוקרטי: "אנחנו ידענו את זה בעבר, ואני מבטיח לכם שאני יודע את זה גם עכשיו מכיוון שכעת אני שוב מקבל תדרוכים. הרוסים עדיין מעורבים ומנסים לעשות דה-לגיטימציה להליך האלקטורלי שלנו. זו עובדה".
ביידן הזהיר שאם רוסיה תמשיך להתערב, והוא ינצח את טראמפ בנובמבר, מוסקבה "תשלם מחיר כבד מאוד". לפי ביידן גם סין וגורמים אחרים מעורבים "בפעילויות שמטרתן היא שנאבד אמון בתוצאות". ביידן לא פירט על הפעילויות של רוסיה וסין שנועדו לפגוע בהליך הדמוקרטי.
3 צפייה בגלריה
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים
ולדימיר פוטין ודונלד טראמפ מסיבת עיתונאים
נשיא רוסיה פוטין עם טראמפ בהלסינקי לפני שנתיים
(צילום: AFP)
סוכנויות המודיעין בארה"ב קבעו שרוסיה התערבה בבחירות 2016, מתוך מטרה להטות את תוצאת הבחירות לטובת דונלד טראמפ. במהלך כהונתו של טראמפ הנשיא פקפק בממצאים של קהילת המודיעין, ואמר שחקירת הקשר האפשרי בין צוות הקמפיין שלו להתערבות הרוסית היא תרמית.
גורמי ביטחון לאומי הזהירו שיש סכנה של התערבות זרה גם בבחירות 2020. הגורמים חוששים מפגיעה במוסדות המדינה ומהשפעה על דעת הקהל ועל מדיניות הממשלה.