בשעות האחרונות רץ ברשתות סרטון ובו נראית משפחה שנמצאת בטיול נתקלת בילדים בדואים. "מי רוצה להאכיל בדואי?", נשמע האבא שואל כמה פעמים את שלוש בנותיו שיושבות ברכב ומעביר להן עוגיות - כדי שיתנו אותן לילדים הבדואים שעומדים מחוץ לרכב ומסתכלים עליהם. כל זאת, בזמן שהוא מתעד את האירוע.
2 צפייה בגלריה
הילדים הבדואים
הילדים הבדואים
מאכילים את הילדים הבדואים

למרות שנראה שהסרטון אינו מהתקופה האחרונה, הוא עורר סערה וגולשים רבים ברשתות החברתיות נדהמו מהיחס אל הילדים הבדואים. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כינה זאת בטוויטר "תחתית האנושיות, בהמיות גזענית ומתועבת".
ראש מועצת אל קאסום יגיע מחר (יום א') לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה במשטרה. בינתיים, המשטרה כבר הודיעה שהסרטון יועבר לבחינה בחטיבת החקירות.
כוכב הילדים רוי בוי הודה הערב כי הוא אחראי לסרטון, והתנצל על כך בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו: "אהובים שלי, בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע".
עטייה אל-אעסם, ראש מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, אמר: "כשראיתי את הסרטון בפעם הראשונה זה גרם לי תסכול ועוגמת נפש. לא חשבתי שיש אנשים שמסתכלים על הבדואים מלמעלה, שחושבים שהבדואים הם קופים. זה כמו שאתה הולך לגן חיות ורוצה להאכיל קוף, זה מזעזע".
חבר הכנסת סעיד אלחרומי מהרשימה המשותפת התייחס הערב לסרטון וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "נראה שהסרטון ישן , אבל הצורה שבה מוצגים הילדים הבדואים גזענית, מעליבה ומקוממת. כאילו שהם סוג של חיה משעשעת. בושה!!!".
חברת הכנסת סונדוס סאלח ממפלגתו הגיבה אף היא: "איך לחנך לגזענות ולהתגאות בזה בשלושה שלבים? ללמד את הילדים שלך להאכיל את הבדואי, תוך כדי תיבול בערבית שבורה, לצלם ולהעלות לרשת בגאווה, לתפוצה והפצה רחבה. כמה גזעני ונמוך עוד אפשר לרדת? החינוך הישראלי לעליונות בעוד נפילה חופשית".
מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר כי "הסרטון המזעזע ממחיש את החינוך המכוער לגזענות, שיש מי מאזרחי המדינה הבוחרים להקנות לילדיהם. הדבר מזעזע שבעתיים כשילדים הם המשמשים מושא ללעג גזעני. הסרטון מדגים שיח ישראלי, שלצערנו, אינו נדיר ביחס לחברה הבדואית והמסר עובר מדור לדור. כתמיד, הגזענות מכה במיוחד בחלשים ובילדים".
השתתפו בהכנת הכתבה: אלי סניור