כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי, טוענת שבמהלך משבר הקורונה הנשים שמנהיגות מדינות עושות עבודה טובה יותר מהגברים בשלטון. בראיון לוושינגטון פוסט שיבחה לגארד את המנהיגות על התקשורת הכנה עם האזרחים ועל כך שהראו שאכפת להן מהמצב.
לפי לגארד יש הבדלים "די מדהימים" בין מדינות שמונהגות בידי נשים למדינות שבראשן עומדים גברים, בכל הנוגע למדיניות ולתקשורת עם הציבור. "אני הולכת להיות מוטה לחלוטין. אני לא הולכת להיות 'בנקאית מרכזית' כרגע", אמרה לגארד בראיון. "מבחינתי אני למדתי שנשים נוטות לעשות עבודה טובה יותר".
3 צפייה בגלריה
כריסטין לגארד נשיאת הבנק המרכזי האירופי
כריסטין לגארד נשיאת הבנק המרכזי האירופי
כריסטין לגארד, נשיאת הבנק המרכזי האירופי
(צילום: EPA)
לגארד, האישה הראשונה שעומדת בראש הבנק האירופי המרכזי, ציינה לשבח את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. היא אמרה שהגישה של מרקל, שמבוססת על מדע, היא דוגמה לכך ש"הסברים כנים מאוד ושקופים" על נגיף הקורונה ושיעור ההידבקות עוזרים לציבור להבין למה מסכות, שמירה על מרחק ובידוד הכרחיים.
בזכות גישה כזאת, כך לפי לגארד, הפכו במהרה מונחים מדעיים למונחים שרוב הציבור מכיר ומבין את משמעותם. לגארד הוסיפה שהנשים שמנהיגות את טייוואן, בלגיה וניו זילנד נהגו באחריות ומסרו לאזרחים גם בשורות רעות, וגם הסברים ברורים והנחיות לבלימת התפשטות המגפה.
3 צפייה בגלריה
עם קנצלרית גרמניה מרקל
עם קנצלרית גרמניה מרקל
עם קנצלרית גרמניה מרקל
(צילום: רויטרס)

3 צפייה בגלריה
ניו זילנד ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן מכריזה הסרת סגר נגיף קורונה
ניו זילנד ראש הממשלה ג'סינדה ארדרן מכריזה הסרת סגר נגיף קורונה
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן
(צילום: AP)
ב-AFP נכתב שגרמניה של מרקל התמודדה עם משבר הקורונה טוב יותר מרוב שכנותיה באירופה. טייוואן וניו זילנד נחשבות לסיפור הצלחה במאבק בקורונה. לעומתן, במהלך המשבר נמתחה ביקורת קשה על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, שלושה מנהיגים שנחשבים בעיניי רבים לפופוליסטים.
לגארד בת ה-64, שהייתה בעבר שרת האוצר של צרפת, אמרה שתפקיד ההנהגה הוא לגלות אחריות. "זה קשור גם לאכפתיות, אני חושבת שמימד האכפתיות הוא משהו שמנהיגות מצליחות לבטא היטב – וכנראה שהצופים והמצביעים מתייחסים לזה בתור משהו אותנטי".