בכיר חמאס בעזה, מחמוד א-זהאר, התייחס הערב (ה') להשתתפות יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה במסיבת העיתונאים של חמאס ופתח נגד כוונות הסיפוח של ישראל. א-זהאר טען שההשתתפות היא הוכחה כי "ערביי ישראל מוכנים לפעול למען שחרור פלסטין".
1 צפייה בגלריה
איימן עודה ג'יבריל רג'וב
איימן עודה ג'יבריל רג'וב
איימן עודה ומסיבת העיתונאים. "הוכחה שערביי ישראל מוכנים לפעול למען שחרור פלסטין"
(צילום: רויטרס, אבי מועלם)
ח"כ עודה השתתף היום במסיבת העיתונאים הווירטואלית שערכו חמאס ופתח במטרה להציג חזית משותפת מול הכוונות של ישראל להחיל ריבונות ביהודה ושומרון.
בליכוד תקפו בחריפות את עודה ועקצו את יש עתיד-תלם: "שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה".
עודה הגיב לביקורת על הגעתו לכנס והסביר שבא "כדי לתמוך בצעדי הפיוס הפנים-פלסטינים. פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש וכינון אפרטהייד. כל מי שתומך בפתרון שתי המדינות צריך לתמוך גם בפיוס".
במסיבת העיתונאים אמר בכיר פתח ג'יבריל רג'וב: "אנחנו מדברים על מאבק משותף בשטח. אנחנו קוראים לכל הפלגים הפלסטיניים לראות את שיתוף הפעולה הזה בין חמאס לפתח כהזדמנות היסטורית למאבק משותף במטרה להקים מדינה פלסטינית ולהתנגד לכיבוש הישראלי. אין לנו אף אויב מלבד ישראל".