4 צפייה בגלריה
תור מצוי
תור מצוי
תור מצוי
(קרדיט: ד"ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע)
החברה להגנת הטבע פנתה למנכ"ל רשות הטבע והגנים בבקשה להוציא מרשימת המינים המותרים לציד את התור המצוי, ציפור המצויה בסכנת הכחדה עולמית, בדרגת סיכון משמעותי להכחדה מהטבע. זאת, לקראת עונת הציד שתחל בספטמבר הקרוב, ותארך חמישה חודשים.
לפי החברה להגנת הטבע, ב-30 השנים האחרונות חלה ירידה של עד 50% בכמות האוכלוסייה הדוגרת של התור המצוי. ולמרות זאת, היא מצויה עדיין ברשימת המינים המותרים לציד. "אם לא ננקוט בצעדים משמעותיים להגנה על התורים, ובראש ובראשונה הוצאתו מרשימת המינים המותרים בציד, קיים חשש ממשי כי קול התור לא ימשיך להישמע יותר בישראל", נכתב במכתב.
4 צפייה בגלריה
תור מצוי
תור מצוי
תור מצוי
(קרדיט: ד"ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע)
פנייה זו נעשית לצד החלטה של החברה להגנת הטבע לצאת בימים הקרובים בקמפיין ציבורי, בשיתוף פעולה עם עמותות תנו לחיות לחיות ואנימלס, שנועד לקדם תיקון ל"חוק להגנת חיית הבר", במטרה לאסור על ציד ספורטיבי בישראל, כמו גם יחמיר את הענישה על ציד בלתי חוקי.
בפניית החברה להגנת הטבע, לרשות הטבע והגנים, עליה חתומות מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן ומנהלת המחלקה המשפטית בארגון, עו"ד נועה יאיון, נכתב בין השאר: "אנו פונים אליכם, על מנת שתאסרו במסגרת רישיונות הציד הקרובים, את הציד של התור המצוי בישראל, מין בסכנת הכחדה עולמית (בדרגת סיכון VU), המאוים בעיקר מפגיעה בבתי גידול וציד, ושמספר הפרטים שנצפים בישראל - גם הנודדים וגם המקננים – ירד דרמטית בעשורים האחרונים".
4 צפייה בגלריה
קמפיין נגד ציד בישראל
קמפיין נגד ציד בישראל
קמפיין נגד ציד בישראל
(החברה להגנת הטבע)
לפנייתה צירפה החברה להגנת הטבע חוות דעת של ד"ר יואב פרלמן, המנהל המדעי של מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע, בה נכתב בין היתר כי התור המצוי הוא אחד משישה מיני תור הנמצאים בישראל. הוא מופיע כבר בתנ"ך, שם הוא מוזכר כאחד מסימני האביב. תחום הדגירה העולמי שלו הוא ברחבי אירופה, צפון אפריקה, המזרח התיכון ומזרחה עד למרכז אסיה. הוא מין נודד למרחקים ארוכים, החורף באפריקה מדרום לסהרה. בישראל, הוא דוגר ברחבי הארץ. בנוסף, אוכלוסיות שדוגרות מצפון לישראל נודדות דרך ישראל.
4 צפייה בגלריה
תור מצוי
תור מצוי
תור מצוי
(קרדיט: ד"ר יואב פרלמן, החברה להגנת הטבע)
"הסיבה להכללתו של התור המצוי בדרגת סיכון זו, היא ירידה של 30-50% בצפיפות האוכלוסייה הדוגרת באזורים נרחבים בצפון ארץ ובמרכזה. בחלקים נרחבים של הארץ, קול התור כבר לא נשמע בארצנו. אם לא ננקוט בצעדים משמעותיים להגנה על התורים, ובראש ובראשונה הוצאתו מרשימת המינים המותרים בציד, קיים חשש ממשי כי קול התור לא ימשיך להישמע בכלל בישראל", כתב פרלמן.
מרשות הטבע והגנים נמסר: "הפנייה התקבלה ברשות הטבע והגנים רק ביום חמישי האחרון והדבר צריך להיבחן לעומק מול כלל הנתונים וחוות הדעת הקיימות בנושא זה".