הממשלה החליטה להטיל סגר מלא בכל רחבי הארץ שיחל ממחר (ו') בצהריים ויימשך שבועיים. למרות החמרת ההגבלות, יש לא מעט "חורים" במתווה, וסוגיות רבות נותרו לא פתורות. גם התקנות שפורסמו השאירו נושאים ללא מענה.
הסגר המלא שיחל מחר דומה ברובו לזה שהיה בפסח. כל מקומות העבודה צפויים להיסגר, למעט מקומות העבודה החיוניים. זאת בניגוד לשבוע האחרון שבו כל אזרחי ישראל יכלו להגיע לעבודה.
• לקריאת התקנות שיעלו להצבעה בכנסת - לחצו כאן
חנויות לממכר מזון ופארם תשארנה פתוחות, וגם נותני שירות חיוני יורשו להמשיך לפעול. עם זאת, השווקים ייסגרו ולא תתאפשר קנייה בדוכני מזון ומסעדות. המרחק המותר ליציאה מהבית עומד על קילומטר, כמו שהותר כבר במהלך השבוע.
4 צפייה בגלריה
קונים באשקלון לקראת ערב חג ראש השנה
קונים באשקלון לקראת ערב חג ראש השנה
מתכוננים לסגר. הסופרים יישארו פתוחים
(צילום: רועי עידן )
השינויים העיקריים שיחולו ממחר הם בעיקר בנוגע להפגנות ולתפילות, סוגיות שעמדו במרכז המחלוקת בין השרים בממשלה. תפילות יתקיימו במרחב הפתוח בלבד, למעט ביום הכיפורים, אז ניתן יהיה לקיים תפילות בבתי הכנסת בהתאם למתווה שיאושר בקבינט הקורונה.
בנוגע להפגנות, ניתן יהיה להפגין במרחב הפתוח בלבד, עד 20 איש יחד, וכל זאת בתנאי שההפגנה נערכת במרחק של עד 1,000 מטרים ממקום המגורים.
4 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
הפגנות יותרו רק במרחק של קילומטר מהבית
(צילום: חיים גולדיטש)

הסוגיות שנותרו באוויר

גם לאחר שהממשלה פרסמה את התקנות של הסגר המלא, עדיין נשארו לא מעט נושאים ללא פתרון או תשובה מלאה. כמו כן, ייתכנו שינויים בתקנות בעקבות הדיונים בוועדת חוק חוקה ומשפט של הכנסת.
כך למשל, התקנות מבהירות שבמגזר הפרטי תותר עבודה רק למקומות חיוניים, אבל למשרדי האוצר והכלכלה, כמו גם לארגוני העובדים והמעסיקים, עדיין לא ברור מי כלול בהגדרה הזו.
4 צפייה בגלריה
קו 1 בירושלים
קו 1 בירושלים
אוטובוסים בזמן הקורונה. עדיין לא ברור איך תפעל התחבורה הציבורית
(צילום: אלי מנדלבאום)
בהודעה שפורסמה לאחר ישיבת הממשלה נכתב שהתחבורה הציבורית תמשיך לפעול במתכונת מצומצמת, בניגוד לסגר הקודם אז הושבתה התחבורה הציבורית. עם זאת, משרד התחבורה עדיין לא פרסם את אופן הפעלת האוטובוסים והרכבת.
נכון לעכשיו המסעדות סגורות ל"טייק אוויי" או אכילה במקום, אבל ניתן לעשות משלוחים. במסגרת הסגר המלא עולה האפשרות שבעלי המסעדות לא יורשו כלל להפעילן, ולא ניתן יהיה לבצע משלוחים. טרם התקבלה החלטה בנושא.
4 צפייה בגלריה
מסעדה
מסעדה
אילוסטרציה. אי אפשר לשבת או לקחת טייק אוויי
(איי פי)
ישראלים רבים ניצלו את הימים האחרונים כדי לטוס למדינות ירוקות, או להזמין כרטיסי טיסה, אבל נכון לעכשיו עדיין לא נקבע מה יעלה בגורל נתב"ג. ייתכן שבמהלך היום יוחלט לאפשר רק טיסות חזרה לארץ וטיסות מטען, ולא ברור מה יעלה בגורל הישראלים שהזמינו כרטיסים.
לאורך רוב התקופה של המאבק בקורונה משרד הבריאות אסר על השהות בפארקים ובגני השעשועים, והרשויות המקומיות סימנו אותם בסרטי משטרה כדי למנוע את הכניסה אליהם. נכון לעכשיו, עדיין לא ידוע אם ניתן יהיה להשתמש בגני שעשועים שנמצאים במרחק היציאה המותר – קילומטר ממקום המגורים.
בסגר הנוכחי אסרה המדינה על הגעה לבתי העלמין לפני יום הכיפורים, עם זאת הותר למשפחות חללי מלחמת יום הכיפורים לערוך אזכרה על קבר יקיריהם. עדיין לא ברור אם החרגה זו תקפה גם במסגרת הסגר המלא שיחל מחר.