1 צפייה בגלריה
רבים יוצאים מנתב"ג
רבים יוצאים מנתב"ג
יוצאים מנתב"ג לפני הסגר
סגר הקורונה עדיין לא הוסר, אבל מחר בחצות (בין חמישי לשישי) יוסרו ההגבלות על טיסות לחו"ל, ונתב"ג יחל לפעול לפי המתווה שהיה לפני הטלת הגבלות החגים. כך הוחלט בהתייעצויות שהתקיימו היום (א') בין משרד התחבורה, משרד הבריאות ולשכת ראש הממשלה.
משמעות החלטת שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין היא המשך מתווה המדינות הירוקות (פטור מבידוד) והאדומות (חובת בידוד ביתי). בכל מקרה, כל ישראלי שיקנה כרטיס טיסה חדש יוכל להמריא ממחר בחצות לחו"ל, והגעה לנתב"ג לא תהווה הפרה של תקנות הקורונה.
השרה רגב: "סיכמתי עם שר הבריאות שהשמיים חוזרים להיות פתוחים. מיום שישי, כל מי שרוצה יכול לנסוע לאן שהוא רוצה, על פי בדיקות קורונה וחזרה ממדינה אדומה ל-14 ימי בידוד, וממדינה ירוקה ללא בידוד. אמנם יש ירידה בתחלואה וזה חשוב, אבל אנחנו מחכים לראות את ממדי התחלואה של סוכות ושמחת תורה, וכשנראה שהמגמה מתייצבת נוכל לפתוח עוד ועוד ענפים".

במהלך הסגר, כל מי שקנה כרטיסי טיסה לפני 25 בספטמבר היה יכול להמריא למרות ההגבלות - ולאחרים לא הותר להגיע לנתב"ג עקב האיסור לצאת למרחק של יותר מקילומטר מהבית. בכירה במשרד הבריאות הודתה כי אין כל הצדקה בריאותית להחלטה וכי הסיבה היחידה היא "שוויוניות".
נציגת משרד הבריאות, עו"ד טל פוקס, הודיעה בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת כי "ההגבלה על יציאה לשדה התעופה בתקנות הגבלת השהייה במרחב הציבורי הוארכה רק עד מחר בחצות, והוחלט שלא להאריך את ההגבלות על יציאה לשדה התעופה". היו"ר יעקב מרגי הזכיר כי אין כוונה להאריך את תקנות הפיקוח על איסור הטיסות, ובירך על ההצהרה.
גם מתחמי המזון יחזרו לפעול בשדה התעופה. היום בדיון בוועדת הכלכלה הודיע ד"ר אשר שלמון, נציג משרד הבריאות, כי סוכם על מתווה לפתיחת מתחמי המזון בשדה התעופה, בכפוף להגשת בקשה להפעלה מחודשת על ידי כל זכיין וזכיין בנתב"ג. הוא מסר עוד כי במתחם המזון באזור הדיוטי פרי מספר השולחנות יוגבל ל-45 שולחנות לישיבה בלבד, כדי לשמור על מרווח ראוי.
נווית זומר השתתפה בהכנת הכתבה