4 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה קשישה קשישים
אילוס אילוסטרציה קשישה קשישים
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מזה חמישה חודשים שהאוכלוסייה המבוגרת במדינת ישראל נמצאת ב"הסגר" מחוסר ברירה במטרה להגן על עצמה מנגיף הקורונה - זאת ברקע נתוני התמותה הגבוהים של קשישים שנפטרו מסיבוכים של הנגיף בגל הראשון. בשל כך, ביום א' הבא אמורה לעלות לאישור בישיבת הממשלה תוכנית "מגן הזהב" - שמטרתה להגן על בני ובנות הגיל השלישי.
התוכנית הלאומית החדשה, פרי יוזמה של משרד העבודה והרווחה שאף מוביל אותה, מבוססת על לקחים שהופקו מנתוני הגל הראשון. על מנת לבנות תוכנית שתתבסס על הצרכים של האוכלוסייה המדוברת, הקים המשרד בשיתוף פיקוד העורף מוקד טלפוני שיצר קשר עם כ-60 אלף אזרחים ותיקים ושאל לצרכיהם.

לפי הנתונים, עשרות אלפי בקשות התקבלו, מתוכן 6,695 קשישים ביקשו סיוע במזון; 2,112 נזקקו לסיוע ברכישת תרופות; 1,057 ביקשו פתרונות ועצות להפגת הבדידות; 7,495 ביקשו לשמור עמם קשר קבוע; 7,546 אמרו כי הם זקוקים למשלוחים ו-374 ביקשו סיוע בביצוע תיקונים בביתם.
4 צפייה בגלריה
איציק שמולי
איציק שמולי
שר הרווחה איציק שמולי
(צילום: אבי מועלם)


מטרת התוכנית היא לקטוע את שרשרת ההדבקה בקרב אזרחים ותיקים ולשמור על בריאותם, תוך פגיעה מעוטה ככל האפשר בשגרת יומם ובאיכות חייהם. בנוסף, התוכנית מכוונת לתת מענה לצרכיהם הבסיסיים של האזרחים הוותיקים על-ידי משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, שמירה על קשר והפגת הרגשת הבדידות.
שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר כי "כל קשיש במדינת ישראל צריך לדעת שיש לו גב בתקופה הקשה הזו, ושיש מי שידאג לכל מחסורו. משרד העבודה והרווחה בראשותי יוביל את תכנית 'מגן הזהב', תוכנית חסרת תקדים בהיקפה למען האוכלוסייה המבוגרת בקהילה ובבתי האבות, שתטפל בכל מחסורה - מצורך במזון ותרופות ועד להפגת תחושת הבדידות הקשה.

4 צפייה בגלריה
בית אבות זהבית
בית אבות זהבית
ארכיון
(צילום: תומר שונם)
"בשיתוף משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, פיקוד העורף, המל"ל, קופות החולים והביטוח הלאומי בכוונתנו למפות בזמן קצר את צרכי הקשישים ובמבצע רחב היקף לספק להם מענה מהיר ואפקטיבי. אם צריך - נגיע גם לביתו של כל קשיש שזקוק לסיוע באמצעות מערך לוגיסטי רחב-היקף ובתוכו אלפי פעילים ומתנדבים.
"מול האתגר האדיר של מגפת הקורונה, זוהי חובתנו לוודא שאף ישראלי לא יישאר מאחור - בוודאי לא האוכלוסייה המבוגרת. בכוונתי להוביל את המהלך ולוודא זאת".