חתונות אחרונות לעונת הקורונה: לפני סגירתם היום (ד') בשל הגבלות הקורונה החדשות, אמש נערכו אירועים אחרונים באולמות השמחה. הזוגות הצעירים סיפרו ל-ynet על רגשות השמחה המהולים בעצב, ואחרים זעמו: "הפסדנו עשרות אלפי שקלים, בושה למדינה".
6 צפייה בגלריה
חתונה אחרונה
חתונה אחרונה
עדי ואורטל ביום חגם
(צילום: אייל אלמליח)
6 צפייה בגלריה
חתונה אחרונה
חתונה אחרונה
"סילקנו 50 אנשים, בושה למדינה". צבי והדר כהן התחתנו בירושלים
עדי (33) ואורטל (34) אלחדיף מרמת גן, הזוג האחרון שהתחתן באולם האירועים "צל החורש" בבית ברל, סיפרו ל-ynet על ההתרגשות לאחר החששות. "אתמול הלכנו לישון עם דמעות כי חשבנו שהערב ייסגרו את האולמות, אבל הבוקר קמנו עם חיוך", אמר החתן.
השניים היו אמורים להתחתן בחודש אפריל, ודחו את האירוע לא פחות מארבע פעמים. "אמרנו לעצמנו ולכולם שלא משנה מה יקרה - אנחנו מתחתנים היום", סיפרה הכלה. "למרות השמחה, יש לנו מועקה בלב שמקום נפלא כזה צריך להיסגר, וגם על כל הזוגות שלא יחוו את האושר הזה בחודשים הקרובים".
בהתאם להנחיות, החתונה הוגבלה ל-50 אורחים בלבד. "נאלצנו לוותר על אנשים קרובים שחששנו לשלומם, כולנו פה חוגגים עם מסכות", הם הוסיפו.
בירושלים, צבי והדר כהן חגגו את יום חתונתם באולם "ארטמיסיה" בנוכחות 50 אורחים בתוך האולם, ו-50 נוספים מחוצה לו. הזוג סיפר ל-ynet: "הפסדנו עשרות אלפי שקלים בעקבות צמצום האירוע, יום לפני שהחליטו שסוגרים את הכול. לא הצלחנו לשמוח כמו שחשבנו. סילקנו 50 אנשים כדי ש-50 אחרים יוכלו להיכנס. בושה למדינת ישראל שככה האזרחים שלה צריכים לחגוג את היום הגדול שלהם".
אורית איסחרוב ואוהד בר-און התחתנו אמש באולם האירועים "גן הוורדים" בנס ציונה. הכלה הטרייה סיפרה ל-ynet כי עד לרגע האחרון ממש הם התלבטו אם לקיים את האירוע, שהיה אמור להיערך בהשתתפות כ-600 מוזמנים.
רק שלשום נודע להם כי עליהם לבטל את אירוע החתונה בשל ההנחיות החדשות, אולם אתמול בבוקר הם גילו כי ההגבלה תיכנס לתוקף היום - וכך הוחלט לקיים את החתונה באופן מצומצם. "אנחנו מאושרים שלא חיכינו", סיפרה אורית.

"שולפים הנחיות מהמותן": חדרי הכושר מוחים על סגירתם

ההגבלות החדשות נכנסו אתמול לתוקף בשעה 14:00, אולם חדרי כושר רבים ובריכות שחייה ברחבי הארץ המשיכו לפעול. חלקם טענו כי ההנחיות הגיעו אליהם באיחור, אחרים מחו על "ההחלטה השרירותית", ואף פרסמו ברשתות החברתיות פוסטים שקוראים לבעלי העסקים להמשיך בפעילות. אל חלקם הגיעה משטרה והורתה על סגירתם, אחרים הודיעו כי הם ייסגרו היום.

6 צפייה בגלריה
ספייס בכפר סבא ״פתוחים כרגיל״
ספייס בכפר סבא ״פתוחים כרגיל״
ספייס בכפר סבא "פתוחים כרגיל"
בתוך כך, ועדת הקורונה התכנסה אתמול לדיון בהגבלות, וביקשה הבהרות ונתונים נוספים שהובילו להחלטה על סגירת המקומות וצמצום ההתקהלויות. שינוי אחד שהוועדה יישמה הוא התרת קיום אירועים בהשתתפות של עד 50 אורחים אמש, כאשר היום האולמות כאמור יסגרו את שעריהם.
במקביל, ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד-תלם) פנה מוקדם יותר למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ׳ חזי לוי, בדרישה לקבל הבהרות בנוגע "להחלטה השרירותית" לסגור את חדרי הכושר.
"לפי הנתונים שברשותי, חדרי הכושר מהווים רק אחוז אחד מהמקומות שבהם אנשים נדבקו בקורונה", כתב חבר הכנסת. "לצורך ההשוואה, בסופרמרקטים נדבקים פי 7 מאשר בחדרי הכושר, בבתי הכנסת פי 24, אך אף אחד לא מעלה בדעתו לסגור אותם", כתב חבר הכנסת. "חדרי הכושר בישראל מפרנסים מאות אלפי משפחות. הספורט חיוני עבור המתאמנים, גם ברמה הפיזית אך גם ברמה הנפשית, במיוחד בתקופת הקורונה".
לאור הטענה לנתוני הידבקות נמוכים, ביקש רזבוזוב "לקבל נתונים מדויקים - כמה מהמבודדים והחולים נדבקו בעקבות שהות בחדר הכושר". הוא מבקש גם לקיים דיון והערכת מצב מחודשת ובמידת הצורך לבטל את ההחלטה.

מספר החשיפות לחולי קורונה בבתי הכנסת כפול מבחדרי הכושר

על פי נתוני החקירות האפידמיולוגיות של משרד הבריאות, חולי קורונה מאומתים ביקרו בשבועיים האחרונים ב-23 מכוני כושר בלבד. בסך הכול התרחשו במכוני הכושר 60 חשיפות לחולי קורונה מאומתים - והפער ככל הנראה נובע מכך שחולה קורונה אחד הגיע כמה פעמים לאותו מכון כושר.
עשר חשיפות לחולי קורונה נרשמו ב"הולמס פלייס" נתניה, שש בספורטק רעננה, חמש ב"לזוז" ראשון לציון מזרח ועוד חמש ב"הולמס פלייס" הרצליה.
6 צפייה בגלריה
בית כנסת באלעד
בית כנסת באלעד
בית כנסת באלעד
(צילום: נדב אבס)
בבתי הכנסת, שנשארים פתוחים בשלב זה עם מגבלה של עד 19 מתפללים - מספר החשיפות לחולי קורונה כמעט כפול מזה שבחדרי הכושר. בסך הכל נרשמו בשבועיים האחרונים 110 חשיפות לחולי קורונה בבתי הכנסת, אשר התרחשו ב-49 בתי כנסת ברחבי הארץ. בין המובילים: בית הכנסת "אור ציון" בחולון עם תשע חשיפות, בית הכנסת "בית אריה" בבני ברק עם שמונה חשיפות ובית הכנסת "מקור החיים" בפתח תקווה עם שש חשיפות.
בתחבורה הציבורית נרשמו בשבועיים האחרונים 1,123 חשיפות לחולי קורונה. רוב החשיפות (1,044) התרחשו באוטובוסים. 69 מהחשיפות לחולי קורונה התרחשו ברכבת ישראל ועשר ברכבת הקלה בירושלים. בטיסות לאילת (שדה התעופה רמון) נרשמו בשבועיים האחרונים שש חשיפות לחולי קורונה מאומתים.

"גזר דין מוות לכל מכוני הכושר"

חדרי הכושר ברחבי הארץ חוששים מקריסה בעקבות ההגבלות. מטי אריאל, בעלי רשת "סטודיו מטי", הכוללת שישה סניפים באזור ירושלים, אמרה ל-ynet כי "מדובר בגזר דין מוות לכל חדרי הכושר בארץ".
"הקמנו מחיצות, אנחנו מנקים באופן יסודי כל הזמן, המכשירים מופרדים. זה פשוט חוסר אחריות לסגור אותנו ככה בלי לבדוק שום דבר. בלי לראות כמה שאנחנו אחראים, שאנחנו פועלים כמו שצריך. זו פשוט החלטה שרלטנית". סיפרה אריאל, שלדבריה היא "שולחת עכשיו הביתה 320 עובדים בלי לדעת מתי הם חוזרים". היא ציינה את התחושות הקשות: "אנחנו לא יודעים כמה זמן נחזיק. יש אנשים שזה היה מפעל החיים שלהם".
גם בריכות השחייה עתידות לספוג מכה קשה. מנהלת בריכה במרכז ציפורי בירושלים ולנטינה מולדבנסקי, סיפרה ל-ynet: "אף אחד לא הודיע לי שאנחנו חייבים לסגור, אני לא מחוברת לחדשות, אבל כשראיתי היום בסביבות 14:30 שאני צריכה לסגור - ביקשתי מהלקוחות לעזוב אך הוצאתם נמשכה שעות בשל הידיעה שזה היום האחרון".
ולנטינה הוסיפה: "לצערנו אנחנו סוגרים את הבריכה ממחר עקב הנחיות. אני חושבת שצריך להבחין בין הבריכות המקורות לבין הפתוחות. הבריכה שלנו יכולה להיות פתוחה בהתאם להגבלות. כמו בחוף הים, הבריכה יכולה להישאר פתוחה עם הגבלת מספר האנשים. אין היגיון שבמקום סגור צריך להיות מרחק שני מטר ובמקום פתוח כמו בריכה, שיש פחות סיכון, צריך מרחק של עשרה מטרים".
גם היא הביעה חששות כבדים: "אם נסגור את הבריכה ולא נתחזק אותה, לא נוכל להפעיל אותה שוב. אני לא בטוחה שנשרוד עוד סגירה".
פורסם לראשונה: 23:39, 07.07.20