1 צפייה בגלריה
רון חולדאי
רון חולדאי
רון חולדאי
(צילום: מוטי קמחי)
ראש העיר תל אביב רון חולדאי אמר הערב (יום ב') כי אם תתפזר הכנסת בקרוב, הוא יתמודד בבחירות הבאות. "אילו היו בחירות מחר בבוקר, אני קופץ למישור הארצי", הוא אמר בריאיון בכאן רשת ב'. "מה שקורה היום במדינה מחריד אותי. בעיקר הבעיות החברתיות, הכלכליות והערכיות".
"אני כבר הייתי בפנסיה רעיונית ומעשית, כבר חשבתי שבזה נגמר העניין", הוא הוסיף. "אני מפחד ממה שקורה במדינה. הגיע הזמן לעשות 'הילינג' לחברה הישראלית. אני לא יכול להישאר מנגד, אבל מאחר שעכשיו אנחנו לא הולכים לבחירות - אני צריך לחשב מסלול מחדש".
הוא נשאל אם במקרה שהלילה יוכרזו בחירות יתחייב שהוא נכנס לפוליטיקה - והשיב: "אז אני הולך".
בחודש שעבר חשף נחום ברנע ב"ידיעות אחרונות" כי חולדאי הוצף בפניות מטעמם של אזרחים שכרעו תחת המשבר. בעבר הוא דחה את הפניות על הסף ובחר להישאר בתל אביב.
באותו טור, כתב ברנע שחולדאי עדיין לא החליט. "אפשר לראות בקטע שמתפרסם כאן סוג של בלון ניסוי שמעלים חבריו – האם כניסה שלו לפוליטיקה הארצית תתקבל בציבור כבשורה, כהתחלה של שינוי, האם התמיכה בו תחרוג מגבולות תל אביב", הוא כתב.
בבחירות לרשויות המקומיות ב-2018 ניצח חולדאי את אסף זמיר, שהצטרף למפגלת כחול לבן ומשמש כיום שר התיירות. חולדאי גבר גם על אסף הראל.
אותו הראל התחייב שלא לשבת בקואליציה עם חולדאי, אולם כעבור חודשים ספורים חתם על הסכם קואליציוני עם סיעתו - ומונה לסגן ראש העיר תל אביב ולאחראי על תחום הבינוי והתשתיות.