ההחלטה של קבינט הקורונה לאסור על קיום אירועים עם יותר מ-50 משתתפים התקבלה בכעס רב אצל בעלי אולמות האירועים. "זו מכת מוות לענף. היו נדבקים בבתי מלון ובאוטובוסים, אבל דווקא אותנו סוגרים", מחה מישל בן חמו, שבבעלותו שני מתחמי אירועים.
5 צפייה בגלריה
מישל בן חמו בעל אולמות האירועים הרמוניה ואלגריה
מישל בן חמו בעל אולמות האירועים הרמוניה ואלגריה
בן חמו. "זו מכת מוות לענף"
"לא נותנים לנו מתווה נכון. הזוגות מתקשרים לשאול מה קורה, אבל אין מתווה", הוסיף. "אולי אם יהיו בחירות ביבי ישחרר, אבל הפעם אנחנו לא נבחר בו. אולי הוא מדינאי טוב, אבל בכלכלה הוא נכשל, במיוחד איתנו".
זיו רבינוביץ, שבבעלותו גם שני אולמות אירועים בבית ברל ובאם הדרך, סיפר שהתקנות החדשות מעמידות אותם במצב לא נעים מול הזוגות המיואשים. "אין לנו תשובות לתת להם, הזוגות נמצאים בכאוס אדיר. זה יוצר חוסר אמון שמשפיע גם לטווח הארוך".
"יש פה בעיה סבוכה מאוד, לא רק לנו הבעלים, אלא לכל שרשרת המזון של ענף האירועים מהבעלים, דרך העובדים ועל לספקים", הוסיף. "רובנו עצמאיים וקיבלנו אפס סיוע בנושא. אני למשל סגרתי לארבעה חודשים את שני האולמות שלי וקיבלתי עד עכשיו רק 70% מחודש אחד. זה מביא אנשים לאובדן וייאוש. אולי לא נחלה בקורונה, אבל נחלה במחלות אחרות".
5 צפייה בגלריה
זיו רבינוביץ' בעל אולמות האירועים צל החורש ואיניגו
זיו רבינוביץ' בעל אולמות האירועים צל החורש ואיניגו
רבינוביץ'. "בסוף אולי לא נחלה בקורונה, אבל נחלה במחלות אחרות"
רבינוביץ' מפנה את האצבע המאשימה לממשלה. "צריך להבין שהקורונה לא תחלוף מחר בבוקר וצריך לחיות איתה. לא יכול להיות שכל פעם משחקים בענפים שלמים ולא נותנים מענה כלכלי מנגד. איך מישהו אמור להחזיק את הראש מעל המים במציאות כזו? ברגע שלוקחים חודש של עבודה בעונה אחת לוקחים פרנסה של חודשיים. אני מקווה שלפחות ייתנו לנו לסיים את השבוע הבא, שאליו כבר הזמנו דברים מספקים".
גם אבי גולדשטיין, בעלים של גן אירועים בבנימינה, טוען שאינו מבין את הרציונל של התקנות. "מעדיפים שאנשים יעשו את האירועים בצורה פיראטית? אני רואה את ההתנהגות של הציבור, זה לא מה שהיה. הציבור מתנהג שונה ועדיף שזה יהיה תחת הבקרה שלנו".
5 צפייה בגלריה
אבי גולדשטיין, בעלי גן אירועים בורג' בנימינה
אבי גולדשטיין, בעלי גן אירועים בורג' בנימינה
גולדשטיין. "עדיף שאנשים יעשו אירועים פיראטיים?"
(צילום: אור גולדשטיין)
גולדשטיין זעם על ההנחיות שמשתנות מעת לעת ועושות צחוק מהעצמאים. "אנחנו סחבנו את זה חודשיים כשהיינו סגורים, ועכשיו שוב לחזור אחורה? זו מכת מוות לכל העסק. אולמות צריכים לשלם שכירות, קייטרינג, תאורה. המשמעות היא לשלוח את כולם הביתה".
לדבריו, אף בעל אולם לא יוכל לפתוח עם מגבלה של עד 50 איש באירוע. "עדיף לנו להיות סגורים. גם כשהיה מותר 250 זה לא השתלם לנו, אז לפתוח עכשיו? אתם לא סומכים על האזרחים? תנו לאנשים אחריות".
בינתיים, הערב יצאה המשטרה במבצע אכיפה מיוחד שמתמקד באולמות אירועים. שוטרים רבים הגיעו אל שכונת תלפיות בירושלים, שם נמצאים לא מעט אולמות אירועים. שוטרים שהגיעו לאחד האולמות בדקו שיש עמדת חיטוי בכניסה, שומר שסופר את כמות הנכנסים ואחראית קורונה.
5 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה משטרתי באולמות האירועים בצל הקורונה
מבצע אכיפה משטרתי באולמות האירועים בצל הקורונה
מבצע האכיפה של המשטרה באולמות האירועים בירושלים
(צילום: אלכס גמבורג)
5 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה משטרתי באולמות האירועים בצל הקורונה
מבצע אכיפה משטרתי באולמות האירועים בצל הקורונה
(צילום: אלכס גמבורג)
לפי הרישום הגיעו לאולם 205 חוגגים. "נעצור אנשים אם יגיעו יותר", אמר מנהל האולם, רפי, לשוטר שהגיע למקום. מאוחר יותר סיפר: "הבשורות החדשות על הגבלת האירועים הן בשורות איוב. אם אני אעשה חופה ל-50 איש מה אני אקח מבעל השמחה? בעצם אומרים לנו לסגור רק במילים עדינות. אני מאמין שהמצב לא טוב, אבל אם תהיה אכיפה חזקה יותר, יהיה אפשר לחיות עם קיום של אירועים".
"יש זוגות שסגרו אירועים. בשבוע הבא יש לי ארבעה זוגות שדחו חתונה ממרץ לעכשיו. זה מפח נפש לזוגות", הוסיף. "שואלים אותי מה יהיה, אבל אני מחכה לראות מתי ההנחיה תיכנס לתוקף. אם היו סוגרים ל-100 איש היה אפשר לקיים אירועים, אבל 50 איש זה להגיד לנו לסגור את האולם".