2 צפייה בגלריה
רוני גמזו ויולי אדלשטיין
רוני גמזו ויולי אדלשטיין
רוני גמזו
(צילום:שאול גולן)
הממונה החדש על המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, מקדם חלוקה של היישובים בישראל לפי רמות תחלואה, שבהתאם לה יותאמו מגבלות על התושבים והמסחר.
המתווה שכונה "מודל הרמזור" טרם סוכם סופית אך מציע שבערים האדומות, שבהן התחלואה ברמה הגבוהה ביותר, יוגבלו העסקים והמסחר, בעוד שבערים הירוקות ההגבלות על הציבור יהיו מתירניות יותר.
כבר עם כניסתו לתפקיד הפרויקטור בסוף השבוע שעבר, אמר גמזו כי המטרה שלו היא להבדיל בין היישובים והערים לפי רמות התחלואה, ולהחיל עליהן הנחיות בהתאם. בנוסף, על פי המודל המוצע ובהתאם להעדפתו להעביר סמכויות למשרד הביטחון, הפיקוח של פיקוד העורף על היישובים האדומים יהיה הדוק יותר - וצה"ל אף צפוי לקבל תקציב ייעודי לכך.

2 צפייה בגלריה
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
סגר בשכונות החרדיות בירושלים רוממה ובעלז
מחסום בשכונת רוממה בירושלים
(צילום: AFP)
סוגיית התקצוב של המודל טרם סוכמה באופן סופי, ובימים הקרובים תתקיים פגישה בין גמזו וביבס לבין פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ואלוף פיקוד העורף אורי גורדין. בפגישה ייקבעו הקריטריונים לחלוקת ערים אדומות, צהובות וירוקות. אחת ההצעות שצפויה לעלות לדיון היא פתיחה של מערכת החינוך וכל העסקים בערים הירוקות.
"מודל ה"רמזור" הוצג על ידי צה"ל כבר לפני יותר משלושה חודשים. אז - באמצע אפריל, שיא הגל הראשון - המליצו במערכת הביטחון לא להתייחס לכלל האוכלוסייה בישראל כמקשה אחת בסוגיית הסגר ככלי נגד התפשטות הקורונה, וקראו להעמיק את הסיוע למוקדי התחלואה, היישובים האדומים, ואילו לשחרר בהדרגה לעבודה את האוכלוסייה ביישובים אחרים.