אבי חיימוב, בעל העסק "שניצל פינט" בתל אביב הקיים כ-15 שנים, סיפר היום (ג') בריאיון לאולפן ynet על הקנסות שקיבל מפקחי העירייה בגין נושא שלטענתו נמצא בטיפול, ועל התסכול והכעס כלפי פעולות האכיפה בתקופת הקורונה וגם לפניה.
"הפחד של כל בעל עסק בעיר כשהוא קם בבוקר הוא מהפקח - אם הוא קם על צד ימין או שמאל. יש פה תפיסה מעוותת שצריך לעקור מהשורש, אנחנו לא אמורים לפחד מהפקחים. אנחנו עושים את המקסימום", הוא אמר.
4 צפייה בגלריה
אבי חיימוב עצמאי שקיבל קנס
אבי חיימוב עצמאי שקיבל קנס
אבי חיימוב עצמאי שקיבל קנס
(צילום: אבי חי)

4 צפייה בגלריה
אבי חיימוב הבעלים של שניצל פינט בקטטה עם שוטרים שהביאו לו דוחות בצל המשבר בכלכלי הקשה בארץ
אבי חיימוב הבעלים של שניצל פינט בקטטה עם שוטרים שהביאו לו דוחות בצל המשבר בכלכלי הקשה בארץ
חיימוב והפקח
חיימוב סיפר כי הקנס שקיבל אתמול ניתן לו בגין אי-הסדרת תשלום היתר הצבת שולחנות וכיסאות. "בחודשים אפריל-מאי היה פטור על התשלום הזה", הוא טען. "יש לנו סיכום, שבעיריית ת"א בהחלטה של איילת וסרמן מאגף הרישוי, שולחים את שוברי התשלום אוטומטית בדואר, כמו ארנונה וטסט לרכב. הפעם זה לא קרה, לא שלחו לנו את שובר התשלום, כך שאנו לא אמורים לדעת שהבקשה לתשלום אגרת היתר שולחנות-כיסאות חודשה. מסתבר שכן צריך לשלם".
על המפגש עם הפקח הוא סיפר: "הוא הגיע אלינו פעם אחת ואמרנו לו 'שמע, זה לא צודק', אבל בלענו את הצפרדע. כעבור שלושה או ארבעה ימים הוא הגיע שוב ושאל למה לא שילמנו. אמרתי לו שטיפלתי בעניין, שלחתי מייל לעירית ת"א ולרישוי עסקים, גם התקשרתי. השמעתי לו שיחה מוקלטת, הראיתי לו את המייל ששלחתי חמישה ימים קודם כדי שיפיקו לי שובר כי אני רוצה לשלם. עובדת ברישוי עסקים אמרה לי שאחכה, שזה לוקח כמה ימים. בזמן הזה התחננתי על נפשי בפני הפקח, ביקשתי ממנו שישחרר אותי".

4 צפייה בגלריה
הפגנת העצמאיים בתל אביב
הפגנת העצמאיים בתל אביב
הפגנת העצמאים בתל אביב, בשבת האחרונה
(צילום: מוטי קמחי)
4 צפייה בגלריה
הפגנת העצמאיים בתל אביב
הפגנת העצמאיים בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
- מה אתה מרגיש, שדווקא בזמן הזה מחפשים אותך בשביל מה?
"זו תופעה שלא קשורה לקורונה, היא קיימת עוד ערב הקורונה. כל עסק בעיר יגיד לך שהפחד העיקרי שלו כשהוא קם בבוקר זה אם הפקח יקום היום על צד שמאל או ימין. יש פה תפיסה מעוותת שצריך לעקור מהשורש - אנחנו לא אמורים לפחד מהפקחים", טען חיימוב. "אנחנו מספקים בעיר הזאת את כל מה שהמותג 'תל אביב' מתהדר בו - קולינריה, פנאי ותרבות, חיי לילה, נופים ומסעדות ומקומות בילוי וחוויה. הכול ברמה הכי גבוהה שיש, הכול בזכותנו. זה על הגב שלנו, אנחנו עושים את המקסימום.
"שילמתי כבר קנס אחד, למה עוד אחד? הנושא בטיפול", התרעם שוב חיימוב. "אני לא יכול לעקוף את הפרוצדורה הבירוקרטית של עיריית ת"א. הפקח אמר שלא הוא מחליט ושיש לו מנהלים, אז התקשרנו למנהל שלו והוא אמר 'אני מצטער, אנחנו לא מתערבים בהחלטות הפקחים בשטח'. ניגשנו אל הפקח והוא אמר 'שיקול דעת לחוד ועבודה לחוד, אני את העבודה שלי חייב לבצע'. אם אתה מסתובב עם מסופון וממיט אסון כלכלי על משפחות בישראל בלי להפעיל שיקול דעת, זה כמו לתת אקדח לשוטר שיש לו רקע פסיכיאטרי".
- העירייה לא מבינה את זה? רון חולדאי רוצה להתעלל בבעלי העסקים?
"אני מזמין אותך לעבור עסק-עסק בתל אביב ולשאול מה דעתו על האכיפה הבריונית והמיותרת של העירייה כלפי העסקים. אדם כמוני - בעל משפחה, איש עסקים קטן ופשוט של עסק קטן - לא קם בלילה ואומר 'היום אני אפול על הברכיים ואעשה דרמה'. אין לי כבוד עצמי מיותר לבזבז, אלא אם כן יש פה הצטברות של שנים על גבי שנים של רדיפה מיותרת".
- בתקופת הקורונה זה יותר חמור.
"ברור, הרי אנחנו קמים בכל בוקר לא כדי להרוויח כסף, אלא הגענו למצב שאנחנו קמים כדי להפסיד כמה שפחות. יש לי התחייבויות של עשרות אלפי שקלים בחודש, אני מנסה לשרוד. הרבה עצמאים בעלי עסקים עסוקים בשאלה אם להתאבד או לא להתאבד. כבר לא נשאר יותר מדי מה לעשות, אתה מסתובב עם המסופון, והאצבע קלה עליו. הוא מזמין לי שלוש ניידות, כאילו שהוא לכד את פבלו אסקובר, טוב שהוא לא הזמין מסוק משטרתי".