מידע שמסרה חברת "בלאק קיוב" למשרד להגנת הסביבה, שנאסף בבדיקה שביצעה באופן עצמאי, חושף את בעלי המכלית אמרלד, שעל פי הודעת השרה גילה גמליאל היא זו ששפכה נפט גולמי מול חופי ישראל וגרמה לזיהום הזפת הכבד שהחל בחודש שעבר. כך הודיע הערב (יום א') המשרד. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי המכלית Emerald היא בבעלות חברה הרשומה באיי מרשל בשם Emerald Marine LTD.

לדברי חברת בלאק קיוב, היא ביצעה שיוך של הבעלות על המכלית באמצעות שימוש במאגרי ספנות בינלאומיים, ועל בסיס המידע ביצעה שתי הקלטות: האחת, של קפטן בכיר שעובד בחברה, והשנייה של אח של בעלי החברה.
מהמידע שנמסר למשרד מחברת בלאק קיוב, עולה כי מכלית האמרלד היא בבעלות חברת Oryx Shipping, שלה כתובת רשומה בפיראוס שביוון. החברה היא בבעלות משפחת מלאח הסורית.
2 צפייה בגלריה
המיכלית אמרלנד
המיכלית אמרלנד
המיכלית אמרלנד
(צילום: מתוך אתר hwww.shipspotting.com/)
עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה כי מהמידע של בלאק קיוב עולה עוד כי האוניות שבבעלות חברת ORYX מבוטחות על-ידי The Islamic P&I Club, חברת ביטוח המוכרת כאחת מהחברות היחידות בעולם המסכימות לבטח אוניות איראניות. מדובר בחברת ביטוח הנמצאת באיחוד האמירויות וסכום הביטוח שהיא מספקת הוא עד 500 מיליון דולר.
בנוסף אמרו במשרד להגנת הסביבה כי מהמידע שנמסר מבלאק קיוב עולה, כי קבוצת Malah מחזיקה בשרשרת של חברות קש באיי מרשל, פנמה ואף בחברה בריטית, שכולן רשומות באותה כתובת בפיראוס אשר בביקור בה שביצעו נציגי החברה נמצאה דירת מסתור ללא שילוט כלל.
2 צפייה בגלריה
גילה גמליאל
גילה גמליאל
גילה גמליאל
(צילום: הדר יואביאן )
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי ככל שהחומרים שנמסרו רלוונטיים להמשך הטיפול בחקירה ובתביעת הבעלים והמבטח של האונייה, המשרד להגנת הסביבה יבחן אותם ויעשה בהם שימוש.