ספיר ניסני, שהורשעה בהסדר טיעון בגרימת רשלנות שהובילה למות אמה מרים ב-2016, הודיעה היום (א') לבית משפט השלום בפתח תקווה שהיה אמור לגזור את דינה כי היא שוהה בבידוד בביתה עקב חשיפה לחולה מאומת בקורונה. בעקבות כך הוחלט לדחות את הדיון במתן גזר הדין למועד אחר. ניסני נעדרה גם במרץ מדיון בעניינה בטענה שהיא צריכה לשהות בבידוד.
ניסני, שאינה נמצאת במעצר, ציינה עוד כי לא תוכל להגיע לדיון עקב מצבה הרפואי, ואולם לא הציגה לבית המשפט אף אסמכתה לכך שנחשפה לחולה קורונה מאומת. השופטת אליאנא דניאלי, שדחתה את גזר הדין ל-2 באוגוסט, ציינה כי "הנאשמת צריכה להגיש מסמך שאותו אדם אליו נחשפה חולה קורונה. אם לא - יוצא נגדה צו הבאה".
2 צפייה בגלריה
ספיר ניסני
ספיר ניסני
ספיר ניסני
(צילום: ליאור פז)
ניסני הודתה כבר במאי 2018 בעובדות כתב האישום המתוקן, שלפיו סיר עם שמן רותח שאותו החזיקה בידיה נשפך על אמה בעת שישנה. האם נפטרה חודשיים לאחר שנכוותה קשות בבית שבו התגוררו השתיים בכפר סבא.
בכתב האישום המתוקן צוין כי בשנים שקדמו למות האם, התגלעו ויכוחים חוזרים ונשנים בין ספיר לאמה בנושא הקפדה על ניקיון הבית ובמיוחד באזור המטבח. הוויכוחים הובילו בין היתר לכך שהאם נעלה את התבלינים בארון בחדר השינה שלה, ואת המפתח שלו הניחה מתחת לכרית שעליה ישנה.
בכמה הזדמנויות טרם האירוע המתואר, בשעות לילה, ניסתה ניסני להתגנב לחדר השינה במטרה ליטול משם את המפתח כדי לפתוח את חדר הארונות ולקחת תבלין, אך מרים התעוררה וסיכלה זאת.
2 צפייה בגלריה
מרים ניסני
מרים ניסני
האם המנוחה מרים ניסני
ב-21 באפריל 2016 בשעת לילה מאוחרת, ניסתה ניסני לרקוח תכשיר נטורופתי ניסיוני, שמרכיביו הם שמנים ומינרלים כגון מלח. לפי כתב האישום המתוקן, הבת ניסתה להתגנב לחדר השינה כדי לקחת משם מלח מבלי שאמה תשים לב לכך.
לכן, כך צוין, "החליטה הנאשמת לקחת עמה את הסיר עם תערובת השמנים הלוהטת לעבר המלח, במקום להביא את המלח לעברו. בטרם צאתה להתגנבות, לרגע קל, התלבטה הנאשמת בינה לבין עצמה בדבר, נוכח מודעותה לסיכון הבטיחותי הכרוך בדבר, בעיקר כלפי עצמה, זאת למרות שבעבר הייתה מרים מזמינה את הנאשמת אל חדרה עם סירים בידיה כדי להראות לה את תבשיליה".
בהמשך, נטען, כי "התקשר אל הנאשמת בן זוגה לשעבר, לאחר חודשים ארוכים של נתק, והנאשמת החליטה שלא לענות לשיחה. התרחשות זו גרמה לסערת רגשות, אשר הסיחה דעתה מן ההתלבטות".

מעדה ואיבדה אחיזה בסיר

אחר כך, צוין בכתב האישום המתוקן, כיצד ניסני החזיקה בסיר הלוהט "ביד שמאל בלבד תוך כדי השענת ידית הפלסטיק השנייה שבו על בטנה, במקביל ערבבה באמצעות כף את תערובת השמנים הלוהטת באמצעות ידה הימנית, וצעדה כך אל חדר השינה".
היא ניסתה להתגנב בחושך לכיוון המיטה כדי לקחת את המפתח שהיה כאמור מוסתר תחת הכרית שעליה ישנה אמה, אך אז מעדה ואיבדה אחיזה בסיר. "חלק ניכר מתכולתו נשפך על איברי גוף שונים בפלג גופה העליון של מרים".
במהלך משפטה של ניסני התפטרו ארבעה עורכי דין מהסנגוריה הציבורית מייצוגה. בדיונים האחרונים היא החליטה לייצג את עצמה. במקביל היא הופנתה על ידי בית המשפט לקבל חוות דעת מהממונה של עבודות השירות של שב"ס על מנת לבחון את כשירותה לביצוע עבודות שירות.
ניסני טענה במהלך הדיונים כי היא במצב כלכלי קשה, אין לה טלפון נייד, היא מתקשה להתפרנס ואנשים טובים מסייעים לה.