3 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו
(צילום: לע"מ )
ברקע המתקפות נגדו בימים האחרונים, בעיקר מצד ח"כ מיקי זוהר (ליכוד), פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר הבוקר (ה') ל-ynet כי לא שקל לסיים את תפקידו, "אבל לפעמים כשאתה ניצב מול קשיים ועקיצות - יש את המחשבות הללו". הוא הוסיף: "אני מתגעגע לאיכילוב, בוודאי". הוא התייחס גם לאפשרות של הטלת סגר: "אם ניכנס לסגר - נצא ממנו עם מערכת מתוקתקת".
פרופ' גמזו סבור כי "שרי הממשלה לא מפנימים עד הסוף את המורכבות והקושי, גם של האזרחים, גם של הורדת התחלואה בערים וגם של הצורך של הציבור לראות פעולות שנועדות להוריד את התחלואה - כי הם נחנקים".


"בעת הזו", הוסיף גמזו, "בעת משבר הקורונה העולמי, בעלי תפקידים צריכים לקבל החלטות קשות ומורכבות. אני לא מבין את ההתקפה הזו של ח"כ זוהר. הציבור מצפה להחלטות מורכבות וקשות ולא למתווים. אני לא רוצה לעקוף את הבעיה".

בנוגע לפתיחת שנת הלימודים אמר פרופ' גמזו כי היא תיפתח בשבוע הבא כמתוכנן, "חוץ מבערים אדומות. זו ההמלצה והבקשה שלי - וההחלטה המתבקשת מהקבינט האחרון. לצערי, לא התקבלה החלטה".


3 צפייה בגלריה
מיקי זוהר רוני גמזו
מיקי זוהר רוני גמזו
זוהר וגמזו
(צילום: אוהד צויגנברג, דנה קופל)
עם זאת, הוא הדגיש כי הוא "לא חושב" שהמתקפה של ח"כ מיקי זוהר נגדו בכל הקשור לנסיעות לאומן שבאוקראינה "נעשתה בשליחות ראש הממשלה. נכון שראש הממשלה לא שולל את המתווים שהוצעו על-ידי חסידי ברסלב, אבל בסופו של דבר אני מחליט מבחינה מקצועית. אין לי סמכות מלאה והדרך שלי להעביר את שיקול הדעת המקצועי היא לא רק בדרכים הרגילות, אלא גם באמצעות אוקראינה. כך מנהלים את הקורונה - בקשר מדינתי בין גורמי המקצוע".
הוא הוסיף כי הוא לא נעלב ברמה האישית מדבריו של ח"כ זוהר: "גם ליצמן אמר שהוא רוצה שאתפטר. בחיים לא אעלב ממנו. אני מבין שזה כדי ליצור כותרות".

3 צפייה בגלריה
סיגל סדצקי שרון אלרעי
סיגל סדצקי שרון אלרעי
ד"ר שרון אלרעי (משמאל) וסיגל סדצקי
(צילום: דנה קופל)
פרופ' גמזו התייחס גם למודל הרמזור, ואמר כי הביקוש לבדיקות מיוצר לפיו. "ברמזור המרכיב העיקרי הוא שיעור הבדיקות החיוביות בכל רשות מקומית. לכן אנחנו נראה עלייה בשיעור הבדיקות לאחר אישור מתווה הרמזור. לשמחתי, נראה גם עלייה בכמות החולים, וזה טוב, כי המשמעות היא קטיעה של שרשראות ההדבקה".
בדבריו התייחס פרופ' גמזו גם למינוי של ד"ר שרון אלרעי, מחליפתה של ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, סיגל סדצקי: "שרון אלרעי היא רוח רעננה שעובדת 24/7", אמר גמזו. "לעומת סדצקי, זה תמיד טוב. זה שינוי מרענן של חשיבה טיפה שונה. היא מגלה את המורכבות ויש לה דרייב לכבוש את הנושא הזה של החקירות האפידימיולוגיות. היא מרגישה בנוח עם החיבור לצה"ל ומבלה ימים בפיקוד העורף. זה חיבור שלפני כן לא היה אפשרי".