גבר חמוש התבצר הערב עם שישה בני ערובה בסניף בנק בעיר לה האבר בצפון צרפת. אחרי שהמשטרה הגיעה למקום הוא שחרר בהדרגה את בני הערובה עד שנכנע ונעצר, כשש שעות מתחילת האירוע. המשטרה לא נדרשה להשתמש בנשק כדי לעצור אותו.
4 צפייה בגלריה
לה האבר צרפת
לה האבר צרפת
שוטרים מחוץ לסניף הבנק בלה האבר
(צילום: AFP)
החמוש, גבר בן 34, החזיק אקדח וטען שיש לו חומרי נפץ בתיק כשהחל להתבצר בסניף הבנק. לאחר מכן אמרו גורמים במשטרה שהחמוש סובל מהיסטוריה של בעיות נפשיות.
בהמשך ציינו גורמים אחרים שהחשוד מוכר למשטרה. הגבר שהתבצר בסניף הבנק היה ברשימת המעקב של שירותי הביטחון, ולפי החשד יש לו קשרים לגורמים איסלאמיסטים. "אנחנו יודעים שהוא עבר הקצנה וסובל מבעיות נפשיות חמורות", אמרו במשטרת צרפת.
בתחילת האירוע הגיעו שוטרים למקום כדי לנהל עם החמוש מו"מ לשחרור בני הערובה. לפי בכיר במשטרת צרפת, אחד מבני הערובה סיפר שהחמוש הוא פרו-פלסטיני שדורש שמצבם של הפלסטינים ישתפר כתנאי לשחרור החטופים.
כלי התקשורת בצרפת פרסמו שתי דרישות שאותן לכאורה הציב החמוש תמורת שחרור בני הערובה. לפי הדיווחים הוא דרש שישראל תשחרר "ילדים פלסטינים שכלואים ללא הצדקה" ותאפשר לפלסטינים מתחת לגיל 40 להתפלל במסגד אל-אקצה. גורם במשטרה אמר שדרישות נוספות שלו עוררו בלבול: הוא ביקש קטנוע וגישה לרשתות החברתיות.

לה האבר נמצאת באזור תעלת למאנש ו-170,000 איש חיים בה. ראש העיר החדש שלה הוא אדואר פיליפ, שהיה ראש הממשלה של הנשיא עמנואל מקרון. בחודש שעבר הוא זכה בבחירות לראשות העיר ועזב את ראשות הממשלה.