מאת: ענתי גלעד
"אנחנו חברה משפחתית שאכפת לה. אכפת לנו מאיכות הבניה, אכפת לנו מהלקוחות, אכפת לנו מקבלני המשנה שלנו ואכפת לנו מה קורה באתר הבניה", כך פותח ואומר אושרי חכמון, מנכ"ל חכמון חברה לבניין שפרויקט שבנתה בגבעתיים מועמד השנה לפרס מצוינות הבניה. זו לא הפעם הראשונה שהחברה משתתפת בתחרות היוקרתית של ענף הבנייה ולפני מספר שנים אף זכתה במקום הראשון בתחרות. "ב-2018 זכינו בתחרות מצוינות במקום הראשון" מסביר חכמון, "ואנו רוצים לשמור על המצוינות לאורך כל הדרך, גם בפרויקטים שלא משתתפים בתחרות".
חכמון חברה לבניין הוקמה ב-1991 על ידי יצחק חכמון שמכהן כיו"ר ובעלים, ובשנים האחרונות הדור הצעיר נכנס אף הוא לעשייה. מדובר באושרי חכמון המכהן כמנכ"ל ולצידו בשדרת הניהול ניתן למצוא גם את אלון חכמון, מנהל ההנדסה וביצוע ואת לירון חכמון, מנהלת תיפעול ורכש.
2 צפייה בגלריה
נוף הבנים 14
נוף הבנים 14
נוף הבנים 14
(צילום: יח"צ)
החברה עוסקת בניהול, תיאום וביצוע פרויקטים, והיא בעלת ניסיון עשיר בכל סוגי עבודות הבנייה, לרבות במגזר העסקי, הכולל התאמה והסבת מבנים, פרויקטים מיוחדים במפעלים חיים ועבודות הנדסה אזרחית והן במגזר הפרטי, משיפוצי בניינים, דירות, ווילות וכלה בבנייה כקבלן גמר, קבלן מפתח וקבלן ראשי. בשנים האחרונות החברה פועלת ומתמקצעת בתחום המגורים הן ביזמות 'רגילה' והן בפרויקטים במסלול תמ"א 38/2 (הריסה ובנייה מחדש). החברה מציעה ליווי הנדסי לפרויקט מרמת התכנון, תיאום מתכננים, רשויות, פיקוח וליווי הנדסי באתר הבנייה, ייעוץ הנדסי ברמת התקן וניהול תקציב, והכול בכפוף ובהתאם לתקני הבטיחות המחמירים ביותר, תוך שמירה על חיי אדם.

לדבר עם הלקוחות בגובה העיניים

"איכות הביצוע חשובה לנו" ממשיך ומסביר חכמון, "עם ניסיון של יותר משלושה עשורים אנו רואים ביושרה, מקצועיות, אתיקה ושביעות רצון של הלקוחות ערך עליון. אנחנו חברה משפחתית שגדלה משמעותית בשנים האחרונות, אבל מקפידים גם לשמור על היחס האישי ומערכות היחסים הטובות עם קבלני משנה שעובדים אתנו ועם הלקוחות. אנחנו יודעים לדבר עם הלקוחות בגובה העיניים ולשבת לשתות איתם כוס קפה". חכמון גם מדגיש את החשיבות של החברה כחברה משפחתית ומסביר כי הדבר בא לידי ביטוי לא רק בקשר המשפחתי אם כי גם בהתנהלות השוטפת: "אמרו לי פעם שאנחנו שחקני נשמה, ואני חושב שזה נכון. השם והמוניטין של החברה חשוב מאוד וגם שיתוף הפעולה של כולם. אני רוצה להאמין שזה נכון. זה יתרון גדול כשלכולם אכפת, ושיש מי שיעמוד לצדך כשיש תקלה בעשר בלילה או מי שמשנס מותניים ומגיע לעזור אם צריך להתגייס למשימה. כולם עושים את זה ללא היסוס וזה הכח שלנו". עוד מוסיף חכמון כי הדבר בא לידי ביטוי גם בתחום הבטיחות – "כשכולם מכירים את כולם, גם ברמה המקצועית אבל גם אישית וחברית, יש הקפדה בלתי מתפשרת בנושא הבטיחות ודאגה שכולם ללא יוצא מן הכלל יחזרו הביתה בשלום".
2 צפייה בגלריה
אושרי חכמון
אושרי חכמון
אושרי חכמון
(צילום: יח"צ)

להגיע בבוקר לאתר הבניה עם חדוות יצירה

חכמון חברה לבניין מציגה בתחרות את פרויקט גוש עציון 10 בגבעתיים – מבנה מגורים בן 7 קומות ו-2 מרתפי חנייה, הכולל 14 דירות 4 ו-5 חדרים. "ביצענו את הפרויקט עבור משפחה של בעלי הקרקע, שאינם יזמי נדל"ן. ליווינו אותם ותמכנו בהם מקצועית במטרה להגיע למוצר טוב ואיכותי שנוכל להתגאות בו", מספר חכמון, "אנחנו פועלים לשפר בהתמדה את יכולות הביצוע, ללמוד מטעויות, להחדיר את נושא המיחזור לאתרים על ידי מציאת פתרונות חדשנים לצמצום הפסולת וייעול הביצוע, ויותר מכול - להתמקד ולשפר את אמון הציבור בענף הבנייה, תוך שימת דגש על בטיחות הפועלים באתר. בזכות המקצועיות, הוותק, החדשנות והיצירתיות, יש לנו יכולות וכלים להתאים את עצמנו אל לקוחותינו".
לגבי השאיפות קדימה מסכם חכמון כי לצד הרצון להתפתחות, יש בעיניו גם חשיבות לשמירה על המשפחתיות והמקצועיות: "אין לנו שאיפות להיות גדולים מאוד, רוצים לשמור על הגודל שלנו היום ולהתמקצע. חשוב לנו לשמור על היחס האישי, מאושרים איפה שאנחנו עם תחום המגורים, והכי חשוב שנמשיך לקום כל בוקר ולהגיע לאתר הבנייה עם חדוות היצירה". 

שם החברה: חכמון חברה לבניין בע"מ
מי הבעלים: יצחק חכמון
שנת הקמה: 1991
תחומי פעילות/התמחות: יזמות וביצוע של בנייה רוויה, בנייניי מגורים, תמ"א 38, הריסה ובנייה, בנייה חדשה
פרויקטים נבחרים/בולטים: הבנים 14 הרצליה, שאר ישוב 6 רמת גן, צה"ל 24 גבעתיים

הפרויקט שעומד לשיפוט בתחרות
גוש עציון 10
קטגוריה בתחרות: מבנה מגורים עד 9 קומות
שם הפרויקט: גוש עציון 10
מיקום גיאוגרפי: גוש עציון 10, גבעתיים
היקף: 7 קומות + 2 קומות מרתף, 14 דירות, כ-1,800 מ"ר בנוי
יזם: עומר ניסן וגיל דויד
אדריכל: דני מועלם