המכתב של פרויקטור הקורונה ל"ענק הזמרים": לאחר שהזמר רפעת אל-אסדי השתתף בחתונה המונית בנחף שבגליל, ותועד כשהוא פונה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר לו "אבו יאיר, על אפך ועל חמתך החתונה של משפחת אל מסרי תתקיים" - פנה אליו הממונה על המאבק בנגיף, פרופ' רוני גמזו.
"מי אתה שתזלזל ותסכן את חייהם של אנשים שיחלו בקורונה? איך אתה מתעלם מההוראות ותורם להפצת התחלואה בחברה הערבית?", כתב פרופ' גמזו לאל-אסדי, מהזמרים המוכרים במגזר הערבי המכונה "ענק הזמרים", שהסרטון ובו פנייתו לנתניהו נחשף ב-ynet.
בעקבות התיעוד, שממנו עלה לפי המשטרה כי סיכן עשרות אנשים כאשר הרקיד אותם ללא מסכות בניגוד להנחיות, הזמר ואביו של החתן זומנו לחקירה במשטרה. אל-אסדי שוחרר למעצר בית של חמישה ימים, לצד קנס של 5,000 שקלים ואיסור להשתתף בחתונות במשך 14 יום. אביו של החתן שוחרר אף הוא לביתו ונקנס בסכום דומה.
4 צפייה בגלריה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
רפעת אל אסדי חתונה חתונות ערבים קורונה
אל-אסדי בחתונה: "בהפגנות אין נדבקים, ובחתונות יש?"
גמזו כתב לו כי "מה שעשית אינו מעשה גבורה, אלא סטירת לחי לרופאים, לאחיות ולכל הצוותים הרפואיים שעושים כמיטב יכולתם להציל את חייהם של אלה שנפגעו ממחלה איומה זו, ומטפלים במאות חולים כתוצאה מהחתונות שאתה שר בהן. הם עוזבים את בתיהם ועובדים מסביב לשעון, חושפים את עצמם לסכנה למענכם . ואתה מזלזל בכל המאמצים והניסיונות להציל את החברה ואת כל היישובים הערבים ממגפה זו".
"אתה אמור להיות מודל לחיקוי עבור אותם צעירים שרוקדים סביבך בחתונה", המשיך גמזו. "הגיע הזמן שכל אחד מאיתנו ימלא את תפקידו ממקומו כדי להגן ולשמר את החברה. אנו עוברים משבר אמיתי, משבר בריאותי הגורם למשבר כלכלי, וכדי לצאת ממנו ולהחזיר את החיים למצב נורמלי, יש צורך להקפיד בשלב זה על אי קיום מסיבות, כינוסים, התקהלויות, חתונות, וטקסים בהשתתפות רבים".
4 צפייה בגלריה
הזמן רפעת אל אסדי ביציאה מתחנת המשטרה
הזמן רפעת אל אסדי ביציאה מתחנת המשטרה
אל-אסדי לאחר צאתו מהחקירה
4 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ)
אזרחים ערבים שנחשפו לסרטון, שהופץ בין השאר ברשת החברתית טיקטוק, יצאו נגד הזמר המפורסם ואמירותיו: "אנחנו מכבדים את אל-אסדי, אבל הוא לא היה צריך להיות בחתונה שלא שומרת על ההנחיות, במיוחד כשכולם יודעים שמוקד ההדבקות המרכזי הוא בחתונות", אמרו. "
בתגובה לדברים אמר אל-אסדי בשיחה עם ynet כי הוא תומך בקיום חתונות לפי ההנחיות: "הבריאות של האזרחים היהודים והערבים חשובה לי, אני תמיד קורא לאנשים לא לזלזל, אבל איך יכול להיות שיש הפגנות המוניות נגד נתניהו בלי נדבקים, ובחתונה של פחות מ-100 אורחים יש תחלואה? שמישהו יסביר לנו מה קורה".
הזמר הדגיש כי מקום מגוריו, דיר אל-אסד, היה הראשון שנכנס לסגר. "כולנו סבלנו. אנחנו מחכים שהקורונה תיגמר ונחזור לשגרה החיים ולאירועים. פניתי לראש הממשלה גם בעברית כדי שהמסר שלי יגיע לכל האזרחים, במיוחד לראש הממשלה".