לראשונה בישראל, מוזיאון ברמה בינלאומית שמציע חוויה שלא נראתה כמותה - זה הזמן לקחת את המשפחה לביקור במוזיאון היהודי הגדול בעולם, ולהתגאות בהישגים המופלאים של בני העם היהודי.
לאחר עשור של תכנון וביצוע, הושק ממש לאחרונה "אנו- מוזיאון העם היהודי" - אבל אחרי שתחוו את המוזיאון, תבינו שהיה שווה לחכות!
המוזיאון החדש הוא המקום היחיד בעולם שמספר את סיפורו המתמשך של העם היהודי, החל מימי התנ"ך ועד לקום המדינה, יחד עם הצגת העם היהודי על כל גווניו ומרכיביו.
המוזיאון החדש מזמין אתכם לחוויה מרגשת ומעוררת השראה לכל המשפחה, עם תערוכות מרתקות, מיצגים אינטראקטיביים ושיתופי פעולה טכנולוגיים שילהיבו את הצעירים שבנינו (וגם המבוגרים), והרבה גאווה בעם היהודי ובהשפעה שלו על ההיסטוריה האנושית כולה.
השם 'אנו – מוזיאון העם היהודי' מסמל את החיבור בין כל חלקי העם, מתוך מקום של שייכות, שוויון וסולידריות. אין ספק שמדובר בערכים חשובים שכדאי לנו להנחיל לדורות הבאים, ולשמור בכך על מורשת יהודית מפוארת.
מה תוכלו למצוא במוזיאון החדש, אשר מספר את סיפורו של העם היהודי כפי שלא סופר מעולם?

החידושים הטכנולוגיים שהופכים את 'אנו – מוזיאון העם היהודי' למוזיאון ברמה בינלאומית

האמצעים החדשניים שיושמו במוזיאון 'אנו – מוזיאון העם היהודי' הופכים אותו למוזיאון בהיקף טכנולוגי שטרם נראה בישראל, ואחד מהמובילים בעולם כולו.
בין היתר, המיצגים האינטרקאטיבים מאפשרים למבקרים "לבשל" ולגלות מסורות והמצאות במטבח היהודי עם שפים מפורסמים, לציור שירים חדשים בעזרת מיקס של קטעים של מוזיקאים יהודים, ולגלות באמצעות שיתוף פעולה עם Geni.com לאיזה יהודים מפורסמים הם קשורים.
מאחורי מיצגי האינטראקטיב החדשניים, רצועות המוזיקה המקוריות והסרטים המרהיבים, עומדים יוצרים ויוצרות מכל קשת התרבות והאמנות בישראל, ביניהם: רן טל, דוד אופק, אבידע לבני, דפנה לוין, אדם סנדרסון, קובי פרג', קרן מור, דינה סנדרסון, יפתח קליין, שאנן סטריט, שי צברי, תומר יוסף, לנה רבנקו, ירמי פינקוס, אסף חנוכה, ועוד.
באמצעות טכנולוגית RFID, המבקרים יכולים לתייג את החוויות המעניינות אותם ולקבל מייל עם בחירותיהם לאחר ביקורם.

יצירות של מיטב התרבות והאמנות בישראל, לצד פריטים יהודיים נדירים

במוזיאון מוצגים סרטים מסקרנים ומרהיבים של יוצרים מכל קשת התרבות והאמנות בישראל, לצד תצוגה של מוצגי מקור נדירים, המייצרת רצף של דיאלוג אמנותי ותרבותי בין העבר להווה.
בין היתר, תוכלו למצוא את הצווארון הרקום מגלימת שופטת בית המשפט העליון של ארה"ב רות ביידר גינסבורג, המדליון המקורי שענדו נשות אנוסי משהאד, התסריט המקורי של אודיסאה בחלל של סטנלי קובריק, הגיטרות של לאונרד כהן וג'ין סימונס, הג'וזה של האחים אל כווייתי, מכונת הכתיבה בה חיבר יצחק בשביס זינגר את "העבד", עותק מההוצאה הראשונה של "הגלגול" של פרנץ קפקא, התלבושת של עפרה חזרה מהקליפ ההיסטורי של 'גאלבי', ועוד ועוד פריטים מקוריים ומרגשים.

סיפורו של העם היהודי מוצג במוזיאון קומה אחרי קומה:

קומת הפסיפס
התצוגה על סיפורו של העם היהודי מתחילה בקומה השלישית של המוזיאון ובהווה, עם חגיגה על התרומה העצומה של היהודים לאנושות בתקופה המודרנית. באמצעות חגיגה של אורות וצבעים, מאות מוצגים, מיצגי אינטראקטיב חדשניים, תאורה דרמטית, מוזיקה בגוונים שונים וסרטים מרחיבי דעת, המבקרים מגלים מגוון של יוצרים ויוצרות מכל קצווי הקשת היהודית שמביאים עמם את המרחב הססגוני והמרתק של זהויות ותרבויות יהודיות בימינו - דרך הפולקלור והאמנויות, השפה והספרות, לצד הזרמים השונים ביהדות.

קומת המסע
בקומה השניה של המוזיאון, מוצג סיפורו הייחודי והמתמשך של העם היהודי, מהעת העתיקה ועד ימינו. בקומת המסע תפגשו את המרכזים היהודיים הגדולים בכל התקופות, תור הזהב של ספרד, סיפורה של יהדות אשכנז, הנאורות בראשית העת החדשה ועד לצמיחת הציונות ופריחתה של תרבות יהודית חילונית.
המסלול של הקומה מסתיים לאחר השואה, עם הקמת מדינת ישראל, הגירה מסיבית, גירוש מארצות האיסלאם, ירידת מסך הברזל על יהדות ברה"מ ועד המגוון התוסס של הקהילות היהודיות בעולם בימינו.
קומת היסודות
בקומה הראשונה תוכלו ללמוד על היסודות הייחודיי עליהם מושתת הסיפור היהודי- התנ"ך, השבת, ברית המילה, לוח השנה העברי וציוני הדרך היהודיים בחיי האדם.

בנוסף לתערוכות בקומות השונות, המוזיאון מציג את גלריית בתי הכנסת 'הללויה!', הכוללת 21 דגמים של בתי כנסת מתקופות וממקומות שונים, מוצרי מקור ומיצגי מדיה מרגשים, המדגישים את הגרעין ההיסטורי-תרבותי המשותף של חיבור בין לזמן למרחב בעולם היהודי.
במוזיאון תוכלו לחזות גם באוסף נבזלין, המתמקד באמנים ממוצא יהודי, ביניהם אמן הצילום היהודי-אמריקאי אלפרד שטיגליץ, הצלם היהודי-הונגרי אנדרה קרטס, האמנים הישראלים דור גז יוסי ברגר, חיים סוטין ואורי לסר, הצלמת היהודייה-אמריקאית דיאן ארבוס וצלם המלחמה הידוע רוברט קאפה.
אתם מוזמנים לקחת את המשפחה למסע משותף בשבילי הסיפור היהודי, להכיר וללמוד על עצמנו בהווה ובעבר. כל אחד מאיתנו יכול לראות את עצמו בתערוכות, מגדול ועד קטן - אחרי הכל, אנחנו חלק מהסיפור.
רוצים להתרגש מחוויה משפחתית מסוג אחר, במוזיאון חדשני שלא נראה כמותו בארץ? לפרטים והזמנת כרטיסים למוזיאון 'אנו - מוזיאון העם היהודי', היכנסו>>

פורסם לראשונה: 13:02, 25.03.21