2 צפייה בגלריה
כיתה בבית ספר תיכון
כיתה בבית ספר תיכון
כיתה בבית ספר תיכון
(צילום: מאיר אוחיון)
מורה בבית ספר תיכון באזור השפלה הואשם במעשה מגונה בתלמידה בכיתתו, אך לבסוף הוא לא יועמד לדין - ואף יורשה לחזור ללמד. זאת בעקבות הסדר מותנה שחתמה איתו הפרקליטות.
המקרה התרחש לפני כשנה בכיתה בזמן שיעור. "בשעות הבוקר נכנס המורה ללמד את הכיתה", תואר בכתב האישום. "במהלך השיעור התיישב הנאשם ליד המתלוננת, נגע עם ידו בחלק העליון של הירך שלה וליטף אותו לשם סיפוק וגירוי מיני". עוד נכתב כי המורה לא הסתפק בכך, ואחרי השיעור "התעניין בחייה האישיים של המתלוננת ושאל שאלות על אודות משפחתה. כשהמתלוננת יצאה מהכיתה החמיא לה על לבושה והתייחס לחגורתה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד אסף דוק
עו"ד אסף דוק
עו"ד אסף דוק
בגין המעשים הללו הוא הואשם במעשה מגונה. אך בשל העובדה שלא הייתה תלונה נוספת נגדו הצליח בא כוחו עורך הדין אסף דוק לשכנע את הפרקליטות להגיע להסדר מותנה עם מרשו. לפי ההסדר הודה המורה במעשים המיוחסים לו וטען כי מדובר במעידה חד פעמית. הוא ישלם קנס של 7,000 שקלים ולא יורשע בפלילים. לפיכך הוא יוכל לשוב וללמד בבתי ספר.
"לצדק פנים רבות, גם אם במבט ראשון זה לא נראה", אמר עו"ד דוק. "מדובר במורה ותיק ומוערך שרתם את רוב חייו ומרצו לעבודת חינוך והוראה. במסגרת הסדר מותנה והתחייבות המדינה לסגור את התיק נגדו, מרשי נטל אחריות מלאה על אירוע בודד ברף חומרה נמוך בעבירה שאיננה מתחום עבירות המין כלל. משכך ההסדר מהווה תולדה של איזונים נכונים בין השיקולים השונים שעמדו על הכף, ועל כך אנו מברכים".