חללית לשימוש רב פעמי נחתה אתמול (יום א') בסין, לאחר ששהתה יומיים בחלל. כך דיווחו כלי תקשורת בסין. מדובר בניסיון של המדינה להפחית את העלויות של שיגורים לחלל על ידי שימוש רב פעמי בחלליות.
2 צפייה בגלריה
שיגור הרקטה בשבוע שעבר
שיגור הרקטה בשבוע שעבר
שיגור לחלל מסין
(צילום: AFP)
בתוכנית החלל החשאית של סין, המנוהלת על ידי הצבא, פרסמו כמה פרטים מעטים על החללית, ששוגרה ביום שישי האחרון על גבי משגר March 2F, מבסיס חלל בצפון מערב המדינה. החללית, כך על פי סוכנות הידיעות הסינית Xinhua, נחתה בהצלחה בבסיס הטילים ג'יוקאן. בסין לא פרסמו תמונות של החללית או מסרו פרטים על הגודל שלה או משקלה.
בסין אמרו כי המשימה של החללית "מסמנת פריצת דרך חשובה במחקר של ארצנו על חלליות רב פעמיות, שמבטיחה דרך נוחה וזולה יותר להגיע לחלל".
עד כה בנו רק ארצות הברית וברית המועצות חלליות לשימוש חוזר. מעבורות החלל של ארצות הברית שוגרו ל-134 משימות בחלל מתחילת שנות ה-80 ועד ל-2011. בנוסף מפעילה ארצות הברית את המטוס הסודי X-37, השוהה בחלל מספר חודשים בכל משימה. ברית המועצות בנתה מעבורת חלל, שלא הפכה בסופו של דבר למבצעית.
2 צפייה בגלריה
המטוס האמריקני X-37
המטוס האמריקני X-37
המטוס האמריקני X-37
(מקור: NASA, Marshall Space Flight Center)
סין, ששיגרה את האסטרונאוט הראשון שלה לחלל בשנת 2003 וגם הציבה שתי תחנות חלל, שיגרה לפני כשנה וחצי חללית - שהייתה הראשונה לנחות על הצד הרחוק של הירח. בנוסף כיום עושה את דרכה חללית סינית לעבר כוכב הלכת מאדים. החללית אמורה להנחית רובר על כוכב הלכת השכן - וכך לנסות להפוך למדינה השנייה בעולם המנחיתה בהצלחה רכב חלל במאדים.