פרקליטות מחוז חיפה הגישה לאחרונה כתב אישום נגד בני זוג מהעיר, שהונו תושבת בת ים שהשכירה להם דירה שבבעלותה. השניים הצליחו להוציא תוך התחזות וגניבת פרטים שאפשרו להם לחדור לחשבונות הבנק והאשראי של האישה. כתב האישום הוגש בתום חקירה שנוהלה על ידי יחידת ההונאה של ימ"ר צפון.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
הנאשמים, איתמר (32) ועמית (23) הפטר, פנו בתחילת החודש שעבר לא"ס, תושבת בת ים, כדי לשכור ממנה דירה לשבועיים בסכום של 7,000 שקל. הם אמרו לה שישלמו באפליקציית "ביט", אך לא העבירו את הכסף וביקשו במקום זאת כי בעלת הדירה תעביר להם את מספר חשבון הבנק שלה וצילום של תעודת הזהות – על מנת שיעבירו אליה את הכסף – והיא עשתה כבקשתם.
למרות שלא העבירו את הכסף, נכנסו השניים לדירה, שבה לנו ארבעה לילות, והותירו אחריהם לכלוך והרס. בין השאר, הם פרצו לחדר נעול בדירה, שבו החזיקה א"ס את חפציה, וגנבו ממנו דרכון ופנקס צ'קים ישן.
2 צפייה בגלריה
כרטיסי אשראי
כרטיסי אשראי
הונו את חברת האשראי ורכשו בעשרות אלפים
(צילום: AP)
מכתב האישום שהוגש נגד השניים עולה כי כמה ימים לאחר שעזבו את הדירה, פנו השניים למוקד בנק דיסקונט, התחזו לבעלת הדירה וביקשו להוסיף טלפון נייד לחשבונה. הם הופנו לסניף שבו מתנהל החשבון, ושם קיבלו את מבוקשם. בנוסף, הם קיבלו סיסמת גישה לחשבון במערכת הדיגיטלית. זמן קצר לאחר מכן הם משכו 4,000 שקל מהחשבון.
בכתב אישום תואר גם כי השניים השתמשו בפנקס הצ'קים שגנבו. הם שילמו בצ'קים הגנובים עבור שירותי מוסך בעכו וגם שכרו באמצעותם קרוואן בחוף עתלית. הם סיפרו כי בעלת החשבון היא דודתם, ובאישום תואר כי אישה שיתפה עמם פועלה והזדהתה כדודה תוך אישור שימוש בהמחאות.

חגיגת קניות בעלי אקספרס

הונאה נוספת של הנאשמים הייתה מול חברת ישראכרט, שהנפיקה לא"ס כרטיס אשראי. הנאשמים פנו לחברה כשהם מתחזים לאישה, ביקשו לבטל את כרטיס האשראי שלכאורה אבד לה – וביקשו להנפיק כרטיס חדש ולשלוח אותו לדירה בבאר שבע. בחברה שלחו תוך שישה ימים את הכרטיס ומסרו אותו לנאשם איתמר, שהציג עצמו כבנה של א"ס.
לאחר מכן, הם משכו 10,000 שקל מחשבונה של א"ס במזומן ורכשו מוצרים שונים בארץ, בחו"ל ובאתר עלי אקספרס, בשווי כולל של 30 אלף שקל.
לקראת סוף חודש יוני הם שכרו באמצעות הכרטיס חדר במלון בטבריה, ויצאו למסע קניות בחנות קסטרו בסכום כולל של 4,000 שקל. כאשר באו לאסוף את חבילת הבגדים בימים שלאחר מכן, כבר המתינו להם במקום שוטרים שעצרו אותם. בהמשך התברר כי גם בחדר ששכרו במלון זרו הרס.
הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם של השניים עד תום ההליכים. בבקשה נכתב כי לנאשם איתמר הפטר עבר פלילי עשיר בעבירות הונאה וכי בשמונה השנים האחרונות הוא נדון לא פחות מארבע פעמים למאסר בגין מאות עבירות הונאה.
ראש מחלק הונאה בימ"ר צפון, רב-פקד סמדר מאמא, אמרה כי החקירה הייתה אינטנסיבית ומאומצת. "הצלחנו לחשוף את זוג הנאשמים שעקצו קורבנות תמימים בכל רחבי הארץ בסכומים שהגיעו לעשרות אלפי שקלים", סיפרה. "בעבודת חקירה אינטנסיבית הצליחו חוקרי הונאה ימ"ר צפון להתחקות אחרי דרכי הפעולה היצירתיות של הנאשמים, להזמין כרטיס אשראי לקבל אותו פיזית ולהשתמש בו מבלי לעורר חשד".
עו"ד אולג פרגין שמייצג את איתמר הפטר מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "רק לאחרונה קיבלנו את חומרי החקירה. לאחר שנלמד אותם נגיב בבית המשפט".
עו"ד יצחק לוי שמייצג את עמית הפטר מטעם הסניגוריה הציבורית מסר: "אנו נמצאים בתחילתו של ההליך המשפטי אבל כבר בשלב זה עולה שחלקו של עמית בפרשה הוא שולי".