בני זוג הורחקו מהחנויות של רשת וולמארט בארה"ב למשך שנה אחרי שהגיעו לסניף במארשל, מינסוטה, עוטים מסכות עם צלב קרס.
האירוע התרחש ביום שבת האחרון. בסרטון שהופץ ברשת נראים בני הזוג כשהם מגיעים לקופה והמסכות עם הסמל הנאצי על פניהם. קונים אחרים בחנות היו המומים מהמסכות ודרשו מבני הזוג להסירן.
"אתם חולים, אתם לא יכולים לעטות את המסכות האלה", נשמע אדם אומר להם. "אני לא נאצית", השיבה האישה והתעקשה שהיא עוטה את הסמל הנאצי על פניה כ"מחאה נגד הסוציאליזם באמריקה".
1 צפייה בגלריה
מסכה צלב קרס וולמארט מארשל מינסוטה
מסכה צלב קרס וולמארט מארשל מינסוטה
"אני לא נאצית". הזוג והמסכות בחנות
קול נוסף נשמע מבקש ממנה: "תסירי את המסכה". בתגובה מצביעה האישה על המסכה שלה ואומרת: "אני מנסה להסביר לכם. אם תצביעו לביידן, זה מה שנקבל".
רפאלה מולר, שתיעדה את הזוג, כתבה בפייסבוק: "גדלתי בגרמניה. מאז שנולדתי שמעתי על סבתא רבתא שלי שנלחמה במחתרת נגד הנאצים". מולר הוסיפה: "תנו לי להבהיר אחת ולתמיד, צלב קרס הוא סמל של שנאה. לא מניפים אותו, לא לובשים אותו, לא משתמשים בו או מגנים עליו בשום צורה".
אחרי שהתיעוד הופץ ברשת, פרסמה רשת וולמארט הודעה: "מה שקרה בחנות שלנו אינו מקובל. אנו שואפים לספק סביבת קניות בטוחה ונוחה לכל לקוחותינו ולא נסבול כל סוג של אפליה או הטרדה בשום היבט". עוד נמסר כי "אנחנו מבקשים מכולם לעטות מסכה בחנויות, ומצער שחלק מהאנשים מנצלים את המגפה כדי ליצור סיטואציה לא נעימה ללקוחות".