על רקע אי הודאות הגדולה במשק הישראלי בשנה האחרונה, נראה כי יש אי אחד של יציבות - ענף הנדל"ן למגורים, אשר צפוי להמשיך במגמת עליית המחירים. מה מוביל למגמה הנוכחית בענף? מדוע משקיעי הנדל"ן המניב ומשפחות ברחבי ישראל פונות לשוק הדיור בתור אפיק השקעה? והיכן נמצאות ההזדמנויות נדלניות המשלבות מחיר משתלם, איכות חיים ומיקום מרכזי?

הגורמים לעליות המחירים הצפויות בנדל"ן למגורים - ירידה בהתחלות הבנייה לצד גידול דמוגרפי

כאשר בוחנים את ענף הנדל"ן של השנה האחרונה, מגלים סגמנטים נפרדים לחלוטין: ענף המשרדים נמצא באי ודאות גדולה סביב השאלה האם החברות יחזרו למשרדים עם תום המשבר, או שיחליט להשאיר עובדים רבים לעבוד מהבית. הנדל"ן המסחרי נע בין אופטימיות זהירה בתקופות של הקלות בהנחיות לבין פסימיות מוחלטת בכל פעם שהסגר חוזר. על רקע החששות האלו, ענף הנדל"ן למגורים הוא היחיד שמביט קדימה לעבר צמיחה יציבה.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט הדמיות: Viewpoint )
הסיבות לכך נובעות מהנסיבות הייחודיות שצמחו בעקבות המשבר: ענף הבנייה הוגדר בתור ענף חיוני ולכן המשיך לבנות במהלך השנה האחרונה. אך למרות זאת, נרשמה ירידה חדה בכמות התחלות הבנייה, על רקע תהליכים שקרו עוד לפני המשבר, אשר התגברו עם תחילת הסגרים שהובילו לעיכובים על רקע מחסור בכוח אדם. היעדר תקציב מדינה מאושר הוביל לירידה חדה בשיווק קרקעות מדינה ליזמים וקבלנים. מצד שני, הגידול הדמוגרפי היציב מוביל לביקוש קשיח וצומח לדיור בישראל. כאשר משלבים את הנתונים יחד, המסקנה הבלתי נמנעת היא שהפער בין הביקוש להיצע עומד לגדול בשנים הקרובות - ולהוביל לעליית מחירים.
על פי התחזית של האגף הכלכלי של משרד השיכון על שוק הדירות למגורים בישראל מאוקטובר האחרון, סך התחלות הבנייה במחצית הראשונה של 2020 עמד על 22,750, ירידה של 11% לעומת המחצית הראשונה של 2019. מכרזים שנסגרו ושיווק קרקע בפטור ממכרז הגיעו לכ-17,000 דירות, בהשוואה לממוצע של 28,000 דירות באותה תקופה בחמש שנים קודמות.
כבר עכשיו ניתן לראות כי משקיעים החלו להוציא את ההשקעות שלהם מנדל"ן מניב ולהסיט אותם לנדל"ן למגורים. משפחות שרוצות לעבור דירה ולשפר את איכות החיים ויש להן את התקציב לכך, יושבות על הגדר ומחכות להתפתחויות, אך עשויות לפספס את ההזדמנות ולגלות שהמחירים עלו בעוד מספר חודשים. עבורן, התקציב הייעודי נמצא באפיקים תנודתיים כמו מניות, או לחלופין "שוכב" בבנק, כאשר ישנו ענף יציב עם אופק ברור של צמיחה בלתי נמנעת.

3 צפייה בגלריה
(קרדיט הדמיות: Viewpoint )

הפתרון עבור משקיעים - נדל"ן למגורים עם פוטנציאל צמיחה

עבור משקיעים ששואפים לאתר אזורי ביקוש עם פוטנציאל צמיחה בשנים הקרובות, כדאי לשים לב לשכונות שנמצאות בשלבי התפתחות וצמיחה, אך במיקומים אסטרטגיים. אחת השכונות העונות למאפיינים אלו היא יד אליהו, הצמודה למרכז תל אביב הוותיק והמתפורר. מצפון לשכונה מתפתח מתחם עסקים, תעסוקה ומסחר, הנגישות התחבורתית המעולה והדינמיקה הנוכחית כוללת כניסה של אוכלוסיות חזקות לשכונה.
השכונה כוללת פרויקטי נדל"ן מסקרנים שהופכים אותה לאחת מהזדמנויות הנדל"ן המרכזיות של תל אביב וגוש דן. פרויקט The Upper House של חברת גינדי אחזקות הוא ללא ספק פרויקט הדגל של השכונה המתפתחת. המתחם, המשתרע על 9 דונם, כולל שטחים ירוקים ופתוחים ובמרכזם שני מגדלים אורבניים ויוקרתיים בני 30 קומות כל אחד – מה שמבטיח נוף מרשים מכל זווית. הפרויקט כולל 704 דירות בתמהיל מגוון, כך שניתן שכל משקיע יכול למצוא את ההשקעה הנכונה עבורו.
על רקע המצב הנוכחי במשק ובענף הנדל"ן, מדובר על פוטנציאל עצום, במיקום אסטרטגי ובביצוע אחת מחברות הנדל"ן המובילות בישראל, שאכלסה כ-60,000 דיירים במתחמים ופרויקטים שבנתה.

ההחלטה הנכונה עבור משפחות - שדרוג באיכות החיים מבלי להתפשר על מיקום וחוויית מגורים

עבור משפרי הדיור וגם מצמצמי הדיור שילדיהם עזבו את הבית, המגמה הנוכחית בשוק גורמת לתמריץ להיות מושקעים בנדל"ן למגורים, במקום להשאיר את הכסף הפנוי "על הגדר" או מושקע באפיקים עם רמת אי ודאות גבוהה במיוחד.
3 צפייה בגלריה
(קרדיט הדמיות: Viewpoint )
מצד שני, מעבר דירה הוא החלטה לא פשוטה שצריכה להבטיח שדרוג אמיתי של איכות החיים והצטרפות לקהילה חזקה ותומכת, שירתי מסחר ומוסדות חינוך איכותיים - כל הפרמטרים החשובים למשפחה הישראלית.
לכן, כדאי שלא להתפשר ולבחור בפרויקט שיהווה שדרוג אמיתי לאיכות החיים, בשכנה שקטה אך קרובה להכל. פרויקט The Upper House של גינדי החזקות, למשל, צפוי להוות קהילה בפני עצמה בלב שכונת יד אליהו, צמוד למרכז תל אביב. כאשר מדובר על 704 שכנים, קבוצות הוואטסאפ של הבניין צפויות להיות כר פורה של פעילות חברתית, יוזמות קהילתיות ועזרה הדדית.
המרחב הציבורי של הפרויקט כולל גינות, שבילי הליכה ואופניים, בתי ספר ברמה גבוהה, בתי קפה ומסעדות במרחק הליכה ומרכז תרבות ופנאי, אשר מבטיחים איכות חיים גבוהה למשפחות וגם לסבים וסבתות המארחים את המשפחה המורחבת במרפסת עם נוף לים.
תמהיל הדירות המגוון של Upper House מבטיח את הדירה המושלמת לכל משפחה. וכאשר מדובר על פרויקט הנמצא בלב התרבות והחיים של ישראל, במרכז תל אביב - מדובר על הזדמנות שאולי לא תחזור.
גינדי החזקות מחזיקה במוניטין של שנים רבות בענף הנדל"ן של ישראל, המבוסס על אמינות, מקצועיות ואיכות. עשרות אלפי דיירים כבר בנו קהילות משגשגות בעשרות מתחמי דיור ומאות מגדלים ובניינים שהוקמו על ידי החברה ברחבי הארץ.