משרד הבריאות פרסם הערב (ד') את נתוני התחלואה בקורונה המעודכנים ליממה האחרונה, ולפיהם 781 בני אדם שנדבקו בקורונה נפטרו עד כה מתחילת המגפה בישראל. מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי בחודשים יולי ואוגוסט נפטרו 53 קשישים מקורונה שלא נספרו בחישוב הכללי של תחלואה המגפה בישראל.
עוד עולה מהנתונים כי היום אובחנו עד כה 1,111 מאומתים מאז חצות, ופוענחו 18,607 בדיקות - שיעור החיוביים עומד על כ-6%. בבתי החולים מאושפזים 793 חולי קורונה, 398 מהם במצב קשה. 118 מונשמים. מספר החולים הפעילים נותר יציב ועומד על פחות מ-24 אלף.

פרופ' גמזו: צריך לבנות תשתית נגד הקורונה - לא הגבלות
(צילום: לע"מ )

הסיבה לפער במספר המתים, כך לפי משרד הבריאות, טמונה בכך שבין המוסדות הגריאטריים השונים ישנם גם מוסדות פרטיים שדיווחו על נפטרים באופן נפרד. במשרד בודקים אם היו מקרים דומים של נפטרים שלא דווחו. עוד נטען כי לא נמצא תת-דיווח בנתוני התמותה לפני חודש יולי.
מהמשרד נמסר כי השר אדלשטיין "רואה את העניין בחומרה רבה", והנחה לבצע בדיקה מעמיקה ולהביא את ממצאיה תוך שבוע. במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הורה לאחד את דיווחי התמותה מקורונה למקור אחיד מכלל המוסדות הרפואיים, בהם מוסדות גריאטריים, כדי שישוקפו במערכת הממוחשבת של משרד הבריאות.
גורם במשרד הבריאות הסביר ל-ynet את מקור הטעות בנתוני התמותה: "כנראה שהיו כמה רישומים של נפטרים מקורונה במקביל שלא אוחדו למאגר נתונים אחד". גורם אחר במשרד הציע כי ייתכן שחולים שנפטרו במוסדות הגריאטרים סווגו תחת מקרה מוות אחר, למרות שהתגלו כחיוביים לקורונה.

1 צפייה בגלריה
רוני גמזו
רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו
(צילום: לע"מ )
בתוך כך, יתכנס מחר ב-16:00 "קבינט הקורונה" כדי לדון בתכנית פעולה להפחתת היקפי התחלואה בנגיף הקורונה שיציג הפרויקטור, פרופ' רוני גמזו. בין היתר, חברי הפורום ידונו בדרישת הציבור החרדי לסטנדרט אחיד הנוגע להתקהלויות במרחבים סגורים, כגון בתי כנסת וחדרי אוכל במלונות, ובמרחבים פתוחים. פרופ' גמזו צפוי להציג שלוש אפשרויות להגעה ליעד של 200-500 חולים ליממה.
בתוכנית הראשונה - ישראל תנהל את המשבר תוך מאמץ לחיזוק יכולות במערכת הבריאות לעמוד בנדרש והימנעות מירבית ממצבי קיצון. בחלופה השנייה - "תוכנית ריסון חלקי" - המטרה היא להגיע להורדה של קצב התחלואה באמצעות הטלת מגבלות התקהלות חריפות וסגירת חלק מהמשק לזמן קצוב.
פרופ' גמזו צפוי להציג חלופה שלישית: תוכנית "ריסון מהודק", שעיקרה עצירת קצב התחלואה על-ידי סגרים מקומיים באזורים שבהם תירשם התפשטות של הנגיף, כמו גם צמצום פעילות המגזר הציבורי והפרטי בדומה לצעדים שננקטו מ-19 עד 25 במרץ.
יש לציין שהחלופות שצפויות לעלות לדיון כבר הוצגו בישיבת קבינט הקורונה אחרונה, אך פרופ' גמזו טרם גיבש באופן סופי את התוכנית המעודכנת - שאותה, כפי שצוין, יציג מחר. כמו כן, ידון הפורום בסוגיית טיסות של ישראלים לאומן שבאוקראינה, בצל ההתמודדות עם התפשטות הנגיף. סוגיה נוספת שתעלה לדיון היא פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר ובישיבות.