1 צפייה בגלריה
האקר אילוסטרציה
האקר אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
תכירו את א' מהמוסד: גבר בשנות ה-40 לחייו, נשוי ואב לילדים, הנחשב לגאון עולמי בתחום הסייבר. כפי שפורסם הבוקר (שישי) ב"ידיעות אחרונות", השבוע הוא התבשר כי בקרוב יוכל לצרף לרשימת הישגיו יוצאי הדופן גם את אחד מאותות הכבוד הנחשבים בארץ ‑ פרס ביטחון ישראל לשנת 2020.
באופן נדיר, זה אינו הפרס היחיד שגורף המוסד השנה. מבין ארבעת הזוכים בפרס ביטחון ישראל ‑ שניים שייכים לצוות המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים. הפרס הראשון התקבל על פרויקט בשיתוף חברת רפאל, חיל האוויר ויחידת האיסוף באגף המודיעין, במהלכו בוצעו פריצות דרך טכנולוגיות והופגנו חזון יוצא דופן, יצירתיות ונחישות.
הפרס השני שגרף המוסד, פרס מפעל חיים יוענק כאמור לא', על "ייזום פתרונות טכנולוגיים רבים, תוך הפגנת כישרון יוצא דופן, יצירתיות, סקרנות ותעוזה". כמי שפיתח תורה מובילה בעולם בסייבר, הוא יכול היה לעשות הון עצום בעולם העסקי, אך בחר לתרום את כישוריו למוסד. את סמינרי הסייבר שלו הוא מעביר גם לארגון מקביל למוסד בעולם. פרס מפעל חיים מוענק אמנם בדרך כלל לאנשים מבוגרים, אך בזכות המהפכה שהוביל, הוא ניתן השנה לא' למרות גילו הצעיר היחסית.
פרס ביטחון ישראל נוסף יוענק לפרויקט שפותח בתעשייה האווירית ו"בוצע בתעוזה ונחישות גבוהות". הפרס השלישי יוענק לפרויקט שפותח ומומש ע"י אגף המודיעין יחד עם שירות הביטחון הכללי (שב"כ) "ותורם תרומה משמעותית לביטחון המדינה".
שר הביטחון בני גנץ, שהתקשר לעדכן את הזוכים, אמר כי הוא גאה בהון האנושי של מערכת הביטחון הישראלית. "דווקא משום שעבודתם נעשית בחשאיות, אני שמח להעניק להם הכרה בשם כל אזרחי ישראל". הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין, אמר: "גם בעתות משבר ובימים מורכבים, אנחנו לא שוכחים לעצור ולהכיר תודה לשומרי חומותינו בכל החזיתות".
פרס ביטחון ישראל, על שם אליהו גולומב, מחולק כבר למעלה משישה עשורים, עבור מערכות ופרויקטים מבצעיים, שהינם פרי פיתוח טכנולוגי חדשני. בין הזוכים בעבר אפשר לציין את העוזי, הגליל, מטוס הכפיר, טיל הפופאי, טנק מרכבה סימן 3, טילי ה"חץ", מיירט ה"חץ 3", מערכת "כיפת ברזל", פרויקט גילוי המנהרות, הפריצה לארכיון הגרעין האיראני ועוד.
הטקס ייערך בספטמבר בבית הנשיא, שגם יעניק את הפרסים, במעמד שר הביטחון גנץ, הרמטכ"ל אביב כוכבי ומנכ"ל משרד הביטחון, אמיר אשל.