2 צפייה בגלריה
מוחמד חליל פוריידיס
מוחמד חליל פוריידיס
מותו נקבע בבית החולים. מוחמד חליל
מוחמד חליל (4) מהיישוב פוריידיס מת אחר הצהריים (יום ב') לאחר שככל הנראה ננעל לזמן ממושך במכונית נטושה. עובר אורח הבחין בו במכונית והזעיק כוח משטרה וצוות מד"א שפינה אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו.
ממשטרת זיכרון יעקב נמסר כי צוות הגיע למקום בעקבות דיווח למוקד 100: "הוא דיווח על ילד בן 4 שנמצא ברכב נטוש. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבות האירוע".
2 צפייה בגלריה
הרכב שבו נשכח הילד בפורידיס
הרכב שבו נשכח הילד בפורידיס
הרכב שבו נשכח הילד בפורידיס
חובש מד"א בועז פוקס סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הילד שוכב מחוסר הכרה בסמוך לרכב. סיפרו לנו שהוא חולץ לאחר ששהה בו זמן ממושך. הוא היה ללא דופק וללא נשימה, עם סימני מכת חום. ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול וקירור".
לפני שבוע מת בדימונה ילד בן ארבע לאחר שככל הנראה נשכח במכונית למשך כשעתיים. הוא הובהל במצב אנוש לבית החולים סורוקה בבאר שבע ושם קבעו הרופאים את מותו.
לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, מאז שנת 2010 נשכחו או ננעלו בכלי רכב 881 ילדים. 34 מהמקרים הסתיימו במות הילד, כולל המקרה הנוכחי.
מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינג, ציינה: "אנחנו רואים עלייה מדאיגה במקרי שכחת הילדים בכלי רכב. בתקופת הקורונה, כשכולנו מצויים במתח והשגרה שלנו משתנה חדשות לבקרים, הסיכון לשכחה עולה.
"בימים חמים הטמפרטורה בכלי הרכב עשויה להגיע ל-70 מעלות בתוך דקות ספורות. מדובר בתנאים קיצוניים המשפיעים במהירות על ילדים צעירים ותינוקות. ככל שהטמפרטורה בחוץ גבוהה יותר, כך הסכנה גדלה", הוסיפה סילבינג.
מנכ"לית הארגון פנתה להורים: "אנו מפצירים בהורים, אל תגידו 'לי זה לא יקרה' - אמצו הרגל מציל חיים. פתחו את הדלת האחורית בתום כל נסיעה, השאירו חפץ חיוני בספסל האחורי או התקשרו לבן או בת הזוג עם הגעתכם ליעד. בצאתכם מהרכב ודאו שהוא נעול למניעת כניסת ילדים ללא השגחה".