ישראל עוד רחוקה מהכרזת הניצחון על נגיף הקורונה או מציאת חיסון, כאשר לקראת החורף היא צפויה לעמוד גם בפני העונתית. התסמינים הדומים של שתי המחלות יהפכו כל חולה שפעת לחשוד כחולה קורונה – היום כל חולה נחשב כמעט למצורע, לא יכול לעבוד ומכניס את כל הסביבה שלו ללחץ. נסיבות ייחודיות אלו הופכות את החיסון נגד שפעת לכלי קריטי בצמצום הסיכונים בעונת החורף הקרובה.
בנוסף לכל, מגפת הקורונה העמידה את העולם בפני אתגר כפול ומכופל, כשהובילה למחסור חמור בחיסוני שפעת. בעקבות המצב, הוחלט כי בשלב זה רק ילדים ומבוגרים באוכלוסיות בסיכון יזכו לקבל את החיסון.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

המרכז לרפואה מונעת של איכילוב הבין את הצורך - ודאג להשגת חיסונים נוספים לקהל הרחב

בתגובה למחסור החמור בחיסונים ולצורך האדיר בשמירה על בריאות הציבור על רקע ההתמודדות עם מגפה הקורונה, המרכז לרפואה מונעת (מלר"מ) של איכילוב, בית החולים הגדול בישראל, דאג להשיג כמות גדולה של חיסונים מעבר למכסה של משרד הבריאות, כדי לעזור לישראלים להיערך כראוי לחורף.
מלר"מ איכילוב, המנוהל על ידי פרופ' נדיר ארבר, המבצע בדיקות סקר בשגרה, מבצע בחודשים האחרונים את בדיקות הקורונה של בית החולים.
עבור מלר"מ מדובר במשימה לאומית במטרה לשמור על חסינות בקרב אוכלוסייה רחבה ככל הניתן, מעבר לאוכלוסיות שהוגדרו בשלב זה על ידי משרד הבריאות לקבלת החיסון.

חיסון על פי התו הסגול במרפאה פרטית, בטוחה וקרובה לביתכם

המסלול הייחודי בפרויקט החיסון של מלר"מ איכילוב כולל רכישה של החיסון באינטרנט מראש והגעה בזמן הנוח ביותר וללא תור ארוך. על מנת להקל על המתחסנים, ניתן לקבל את החיסון קרוב לביתם, במלר"מ ובאחת המרפאות של שר"פ פלוס - רשת מרפאות פרטית בפריסה ארצית. שר"פ עובדת באופן מלא על פי הנחיות התו הסגול, והחיסונים ניתנים על ידי צוות רפואי מוסמך. בנוסף, שר"פ מפעילה את המוקד הטלפוני של הפרויקט הייחודי ונציגיה ישמחו לענות לכל שאלה שלכם בנושא.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

חיסון חדשני בתרסיס - ללא מחט וללא כאב

החיסונים של מלר"מ איכילוב הם חיסונים הניתנים בתרסיס, ללא מחט וללא כאב כלל. רובנו עדיין לא מכירים את הדרך החדשנית לקבלת חיסון לשפעת, אך היא קיימת בעולם כבר מספר שנים, ומגנה בהצלחה על מיליוני אנשים בכל שנה. החיסון מגן מ-4 זנים שונים של שפעת, בדומה לחיסון בזריקה, אך הוא לא כואב כלל.

המלצת הרופאים: התחסנו כמה שיותר מהר, לפני שמזג האוויר מתחיל להתקרר

על רקע העיכוב בהגעת החיסונים לקופות החולים, הסיכוי הנמוך לקבל חיסון אם אתם לא באוכלוסיות המוגדרות על ידי משרד הבריאות והעובדה כי חיסון השפעת מתחיל לפעול רק כ-10 ימים לאחר קבלתו - מומלץ להתחסן מהר ככל הניתן, רגע לפני שהחורף מגיע.
אם אתם בני 12 עד 49 ועומדים בתנאים לקבלת חיסון, זה הזמן הנכון לקבל את החיסון ולהגן על הגוף שלכם, בתקופה בה שמירה על בריאות תקינה היא מרכיב קריטי במיוחד. קחו חלק במשימה הלאומית ועזרו לשמור על בריאותכם ובריאות הציבור.