האמנות, הבידור, התיירות, התעופה, המסחר הקמעונאי, המסעדנות, המלונאות ועוד ועוד. ימי הקורונה אליהם נקלענו מחודש מרץ האחרון גרמו לקריסתם של סקטורים שלמים שהיוו עד לפרוץ המגפה בסיס איתן ויציב לפרנסתן של רבבות ולעיתים מאות אלפי משפחות בישראל. אם הגל הראשון של הקורונה היווה מכה קשה עבור סקטורים אלו, אך כזה שהזמן יכול היה לרפא בטווח הארוך, הרי שהגל השני , הנוכחי, מהווה מכה אנושה ביותר עבור אנשים רבים ברחבי הארץ. בין אם מדובר על בעלי עסקים קטנים שאינם מצליחים לשרוד את המשבר המתארך ובין אם שכירים אשר הוצאו לחל"ת או פוטרו לחלוטין.
המספרים אגב מספרים את הכל : אם בחודש אפריל, בשיאו של הגל הראשון של המשבר, היו כ–1.3 מיליון מובטלים בישראל, מתוכם 1.1–1.2 מיליון מובטלים חדשים — הרי שנכון לחודש ספטמבר האחרון הצטמצם מספר המובטלים לסביבות החצי מיליון, אך הוא צפוי כעת לזנק בחדות בחזרה לרמות האבטלה הבלתי נתפסות של שיא הגל הראשון.
עוד כמה זמן יימשכו פעימות היציאה מהסגר הנוכחי וכמה זמן ייקח למשק להתאושש שוב, אף אחד לא יודע כנראה, אך דבר אחד ברור: מה שהיה לא יהיה שוב, והמוני מובטלים הנמצאים כעת בבתיהם עקב סגירת עסקיהם או פיטוריהם מהסקטור בו עבדו, מבקשים לעצמם עתיד ברור יותר ומבצעים בהמוניהם הסבות מקצועיות, רבים מהם לענף ההייטק – אחד הענפים היותר יציבים בתקופת המשבר הנוכחי.

קריירה בהייטק –כניסה לעולם התעסוקה של המחר

אפשר לומר שמשבר הקורונה מהווה את הטריגר לשינויים המתחוללים ממילא בעולם התעסוקה: בדיוק כשם שמקצועות העולם הישן כמו סנדלרות, תפירה, שענות, נגרות וצורפות כמעט ונעלמו מנוף חיינו, כך גם מקצועות מודרניים יחסית הולכים ומפנים את עצמם לטובת מערכות רובוטיות מבוססות בינה מלאכותית ויכולות למידת מכונה. אחת הדוגמאות הבולטות ביותר לעין למגמה זו, היא צמצום מספר הקופאים והקופאיות ברשתות השיווק תוך מעבר אינטנסיבי לעמדות קנייה אוטומטיות. הייטק כבר אמרנו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: דודי מוסקוביץ)

יוקרה, תנאים סוציאליים ומקום להגשמה עצמית

ולא מדובר רק בשינויים טכנולוגיים בלבד: כבר מראשיתו בלט ענף ההייטק כענף תעסוקה אחר במשק הישראלי – מקום בו ניתן להשתכר משכורות חלומיות עבור שנות ניסיון בודדות, ומקום בו ניתן לקבל תנאי עבודה נוחים ואטרקטיביים עם בונוסים כספיים גבוהים, חדרי כושר, תרבות פנאי עשירה, סופ"שים בחו"ל ועוד ועוד. סקרי תעסוקה אף הצביעו על כך שהייטק הפך עם השנים לשני ביוקרתו ונחשקותו רק למקצוע הרפואה. נוכח היוקרה הרבה והפיכתה של ישראל עם השנים ל-"סטארט אפ ניישן" הפכו מקצועות ההייטק למבוקשים ביותר וחברות ההייטק מדורגות מדי שנה בצמרת מקומות העבודה הטובים בישראל.

מפוטרי קורונה? אקדמאים? חיילים משוחררים? לימודי הייטק מתאימים לכולם

נחזור לקורונה. מטבע הדברים, אין זה מתקבל על הדעת ששף במסעדה, מדריך טיולים או מנהל בית מלון, יעזבו את הכל ויתמסרו לשלוש שנות לימוד מדעי המחשב באוניברסיטה. בדיוק בשבילם, ובעצם בשביל כל אדם המעוניין להיכנס לעולם ההייטק אך אין לו את רקע הציונים המתאים, קיימים קורסי ההסבה להייטק. ניתן אף לומר שקורסי ההכשרה מתאימים לכל אדם הרוצה להיכנס לעולם העבודה היוקרתי, המאתגר והנחשק: בין אם מדובר על מפוטרי הקורונה החדשים, בין אם על חיילים משוחררים הרוצים להיכנס לעולם זה ולהבטיח את עתידם, בין אם על אקדמאים בעלי תואר ראשון בתחומים שונים המעוניינים לבצע הסבה מקצועית, ובין על אנשים רגילים החשים מיצוי מעבודתם או משכרם התקוע ומעוניינים להתקדם לעולם הדינמי והמרתק של ההייטק.

ג'ון ברייס - חברת ההדרכה המובילה בישראל במקצועות ההייטק

כמו בכל תחום, בבואכם לבחור במקום בו תלמדו את קורס ההכשרה להייטק, עליכם לבדוק מהם הערכים המוספים אותו המקום ייתן לכם – מהם בעצם יתרונותיו וחוזקותיו אשר יבטיחו את עתידכם המקצועי בתחום. אחת מחברות ההדרכה הבולטות ביותר בתחום ההייטק היא ללא ספק חברת ג'ון ברייס חברת ההדרכה המובילה בישראל ומהמובילות באירופה בתחום המחשבים וההייטק.
החברה, המהווה את זרוע ההדרכה של matrix (דבר המעניק לה גב כלכלי איתן) קיימת למעלה מ- 20 שנה והיא מכשירה מידי שנה למעלה מ- 10,000 אנשי הייטק, במסגרתם של למעלה מ- 500 קורסים מקצועיים באוריינטציה פרקטית ובהתאמה לדרישות השוק.

2 צפייה בגלריה
(צילום: דודי מוסקוביץ)

החברה הכניסה והכשירה עובדים לתעשייה - יותר מכל גוף אחר

מה הופך את ג'ון ברייס למובילה בתחומה? ראשית, החברה נחשבת לגדולה, למקצועית ולמובילה בתחום ובוגריה נהנים מהערכה רבה מצד המגייסים בשוק ההייטק. שנית, לאור הוותיקות והראשוניות שלה בענף , ניתן לומר שאין עוד חברה אחרת כיום שהכניסה יותר עובדים לתעשייה מאשר החברה. אפשר אפילו לומר שלולא ג'ון ברייס, ענף ההייטק בישראל לא היה נראה כמו שהוא נראה כיום.

מרכזי הדרכה מתקדמים, סגל בעל ניסיון מוכח וסיוע להשתלב בשוק העבודה

נקודות חוזקה נוספות של ג'ון ברייס הן הובלתה הברורה באיכות ההדרכה: זוכת המקום הראשון מבין מרכזי ההדרכה ללימודי מחשבים על פי סקר המבחן של המדינה (בפעם העשירית ברציפות) ומרכז ההדרכה שלה מוסמך על ידי החברות המובילות בעולם, ביניהן:AWS, Microsoft , Check Point, VMware, Cisco, HP, IBM ועוד. יתירה מכך המכללה מאפשרת לתלמידיה ללמוד בצורה היברידית המשלבת בין מערכי שיעור פרונטאליים בכיתה לבין למידה אונליין בלייב. לאלו יש לצרף את סגל המרצים המובילים של החברה, כולם בעלי ניסיון עשיר בתעשיית ההייטק, חומרי לימוד איכותיים המכשירים את הבוגרים לעבודה מידית בתעשייה, פריסת סניפים ארצית - תל אביב, ירושלים וחיפה וכן כיתות לימוד מתקדמות בעלות ציוד חדיש ומשוכלל.

ייעוץ ראשוני, הכוונה מקצועית והשתלבות בשוק העבודה – ללא עלות

בג'ון ברייס ניתן לקבל ללא עלות פגישת ייעוץ והכוונה לקריירה בתחום ההייטק, מבחן מיון של אדם מילא המסייע בהכוונה לקריירה וכמו כן מלגות אטרקטיביות לנרשמים. בנוסף, בחברה מודעים לכך ששלב חיפוש העבודה הינו שלב קריטי בתהליך ההסבה מקצועית ומציאת עבודה ולכן הוקמה בג'ון ברייס מחלקת ההשמה John Bryce Job - המסייעת לבוגרי הקורסים להשתלב בשוק העבודה, גם זאת ללא עלות.
המחלקה מציעה לסטודנטים סדנאות מקצועיות, מענה לשאלות, ייעוץ והכוונה בדרך למציאת עבודה. כחלק מהפעילות, נערכות סדנאות כתיבה נכונה של קורות חיים והכנה אפקטיבית לראיונות עבודה. מחלקת ההשמה מאפשרת לבוגרים להיחשף ישירות בפני מעסיקים פוטנציאליים שהינם שותפים עסקיים של ג’ון ברייס הדרכה, המחפשים בין בוגרי הקורסים מועמדים לתפקידים מקצועיים ומגוונים בחברות המובילות בענף ההייטק. המחלקה המיוחדת מנהלת מאגר קורות חיים ממוחשב הבנוי על פי מסלולי לימוד, כך שכל תלמיד הוא למעשה מועמד פוטנציאלי להצעות עבודה ומשרות שמתקבלות במכללה.

מתעניינים בקריירה בהייטק? שואפים להיות חלק מהמוחות שיתכננו את העתיד הטכנולוגי של כולנו? היכנסו ללינק והתחילו את הצעד הראשון שלכם בעולם ההייטק


פורסם לראשונה: 11:26, 03.11.20